-
February 20th, 2016, 00:19
#21
عضو انجمن
پاسخ : دلایل منطقی
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه همکاران گرامی
بنده از سال 83 وارد فضای اینترنت شدم که شاید خیلی ها سرعتهای دیال اپ و اذیت کردناشو یادشون باشه . تا اونجایی که یادمه اون موقع چند تا شرکت گردن کلفت در ایران هاست و دامین میفروختن و تعداد این شرکتها شاید به ده تا هم نمیرسید البته ناگفته نماند که نمایندگانی بودند که از این شرکتها سرویس داشتند و خودشون به صورت مستقیم سرور نداشتند .
با گسترش اینترنت و امدن سرویسهای اینترنتهای پرسرعت (اوایل ای دی اس ال 64 گرفته بودم کلی حال میکردم خخخ) کاربرای اینترنت هم زیاد شدند . که این زیاد شدن باعث افزایش سایتها و وبلاگها و در کنارش افزایش شرکتهای ارائه کننده میزبانی وب شد .
اما در این تغییر و تحولات خیلی از افراد با ارائه سرویسهای (با کیفیت یا بی کیفیت) ارزان سعی کردند مشتریانی جذب کنند(نمونش میهن وب هاست) اما هیچکدوم از غولهای میزبانی وب قیمتهاشون را پایین نیاوردن حتی افزایش هم دادند چون میدونستن مشتری در نهایت به کیفیت فکر میکنه . پشتیبانی که شما در شرکتهای بزرگ میبینید شاید ثمره کار گروهی بیش از 50 اپراتور هستش که مسلما این اپراتورها خرج دارن و حقوق میخوان . حالا اون دسته از دوستانی که با قیمت پایین دارن میزبانی میکنن نهایتا میتونن در روز به 50 تا تیکت و مشتری پاسخ بدن و در نهایت با این قیمت خودشونم شبا باید گرسنه بخوابن
خیلی ها با خرید یک سرور که گاهی اوقات زیر 150 هزار تومنه میان و شروع به دادن افر میکنن . بعضی وقتا که قیمت این دوستان رو محاسبه میکنم میبینم یک گیگ رم را باید به 2 تا 5 نفر بفروشه تا هزینه هاش برابر بشن . عذر میخوام ولی واقعا ابله تر از این دوستان مشتریانی هستن که ازشون سرویس میگیرن چون پولشون عملا میریزن تو چاه
من با اینکه کارم فروش قطعات کامپیوتر و لوازم جانبی است و هاستینگ را به عنوان یک علاقه شخصی راه انداختم ولی هرگز قیمتهایی ندادم که نتونم جوابگو باشم . نمیدونم کسی از همکارا قیمتهایی که دادم را دیده یا نه ولی من معمولا سعی میکنم جاهایی که مشتری به دنبال قیمته بهش میگم من گرون فروشم و همکارانی هستن که ارزانتر از من قیمت میدن و معمولا بعد از پست من قیمتهایی که میدن هم رنج قیمت من یا بالاتر از منه و مشتری سریعا به قیمتهای پایین واکنش نشون میده . یکی از موارد 4 روز گذشته بود که در انجمنی دیگر برای نمایندگی هاست افر داده بودم که خیلی خیلی پایین داده بودم و حتی چند بارم تا حذف کردن پستم رفتم ولی گفتم بیخیال و مشتری اومد و ازم سوال کرد که دلیل ارزونی چیه و منم خیلی راحت گفتم من فقط برای شما این قیمت دادم و حتی تست 48 ساعته بهتون میدم و ضمانت بازگشت وجه هم بهتون میدم . مشتری خیلی با بحث پشتیبانی مشکل داشت و میگفت من از همکاراتون نمایندگی گرفتم و اینقدر اذیتم کردن که نمیتونم به راحتی اعتماد کنم و منم بهش اطمینان دادم که همیشه جوابگو هستم و خلاصه فرداش و چند بار تماس گرفت و تیکت ارسال کرد تا ببینه پشتیبانی چطوره و روز بعدش هم همینطور و منم بهشون کنترل پنل دادم بدون اینکه ازش پولی بگیرم و بعد 48 ساعت تیکت خرید را ارسال کردند و درخواست فاکتور جهت پرداخت هزینه دادند و در نهایت خرید کردند .
همه این حرفها رو زدم که بدونید مشتری براش اول پاسخگویی مهمه و دوم کیفیت و اگه کسی تو هر کدوم لنگ بزنه مشتری میپره و بهتره اصلا روی قیمتها فکر نکنید حتی اگه کسی 1 گیگ هاست را یک ملیون هم بده و کیفیت و پاسخگوییش عالی باشه بازم ازش میخرن
همکارایی که قراره به جمع میزبانی وب ایران اضافه بشن خواهشا این نصیحت برادر کوچکتر خودتون را یادتون باشه که فروش ساده است ولی نگه داشتن مشتری مکافاته پس دلتون به فروش زیاد خوش نکنید وقتی نمیتونید 1 ماه یک مشتری را نگه دارید
ویرایش توسط alicpk : February 20th, 2016 در ساعت 00:24
ارائه دهنده انواع سرور مجازی داخلی و خارجی با کانفیگ های متنوع رفع تحریم و رفع فیلترینگ داخلی و خارجی جهت استعلام . خرید و دریافت اکانت تست از طریق تلگرام و ایمیل یا خصوصی در ارتباط باشید@mrsaeidi
-
-
February 20th, 2016 00:19
# ADS
-
February 20th, 2016, 00:32
#22
عضو انجمن
پاسخ : دلایل منطقی

نوشته اصلی توسط
navid2zp
من با خوندن قسمت بولد واقعا متاسف شدم ...
میتونم بپرسم همه دنیا منظورتون کجاست دوست عزیز؟
همه جای دنیا قیمت های طوری توسط شرکت ها تایین میشه که مشتری قادر به خرید اون باشه و در کنار این مسئله سودی هم برای شرکت داشته باشه.
عملا در کل دنیا به جز ایران قیمت توسط مشتری تایین میشه دوست عزیز نه شرکت
شرکت ها تنها حداقل هزینه رو مشخص می کنند.
محصولات دیجیتال به عنوان مثال در هر کشور قیمت مخصوص خودش رو داره
به عنوان مثال استیم رو مثال میزنم که یکی از بزرگترین فروشگاه ها در این زمینه هست :
در شبکه استیم که بازی، نرم افزار، فیلم و ... به فروش میره قیمت با توجه به کشوری که شما هستید متفاوت هست.
به عنوان مثال قیمت یک محصول برای خریداران امریکایی حدود 10 دلار در میاد ولی همین محصول برای کشور هایی مثل روسیه تنها 5 دلار هست.
شما به عنوان یک فعال در این زمینه باید بدونید که شما باید خودتون رو با شرایط وقف بدید نه خریدار.
هیچ خریداری با خرید نکردن از شما زندگیش متوقف نمیشه ولی زندگی شما در این شرایط ممکن هست متوقف بشه.
در خود بحث هاستینگ اگر در نظر بگیرید شرکت های بزرگ بسیاری هستند که برای کاهش هزینه ها امکانات، دسترسی ها و طرح هایی رو پیاده کردن که به وسیله اون تونستن هزینه پایینتری رو ارائه بدن.
متاسفانه در ایران شرکت ها بسیار از دنیا عقب تر هستند
بنده به ندرت دیدم شرکتی در ایران دست به نو آوری زده باشه تا بتونه هزینه های خودش رو کم کنه
دقیقا انتظار بسیاری از شرکت های ایرانی این هست که یک سرویس دهنده سنتی باشند و کاربر هم بیاد التماسشون کنه.
بنده به خاطر دارم درباره مسئله تست سرور خیلی از دوستان اعتراض کردند که چرا تست میدید و ... ولی بنده همیشه تاسف می خوردم که چرا این دوستان با این ادعاشون متوجه این قضیه نیستند که این مسئله یک شرایطی هست که میتونه فرصتی رو در اختیارشون قرار بده تا پیشی بگیرند از سایرین.
و بسیار خوشحال شدم که روبیناسرور که بسیاری از دوستانی که اعتراض داشتند به موضوع تست اومد با راهکاری مناسب امکان ارائه تست رو فراهم کرد.
بسیاری از دوستان انتظار دارند پیشرفتی نداشته باشند ولی مشتری داشته باشند که خوب از نظر بنده خنده دار هست
به نظر بنده هیچ مشکلی نیست که دوستانی باشن که قیمت های غیر قابل باور بدن. چون به نظر بنده باعث میشه شرکت هایی که قدرت کافی ندارن بلافاصله کنار برند.
شرکت هایی که نمیوتونن در شرایط سخت اقتصادی فعالیت کنن و با وجود چند سرویس دهنده کم قیمت جایگاه و درامد خودشون رو از دست میدن اصلا نباید جایی در این بازار داشته باشند هرچقدر که توانایی های فنی بالایی داشته باشن.
حتی به نظر بنده وجود افرادی که سرویس رایگان یا به قول معروف صلواتی هم ارائه بدند هیچ مشکلی ایجاد نمی کنه چه بسیا باعث میشه بسیاری از کاربران که از نظر توانایی مالی در حد بالایی نیستند فرصتی داشته باشن و در آینده به یکی از بزرگان وب تبدیل شدند و سرمایه های آنچنانی رو وارد این زمینه کردند.
بنده بارها گفتم دوستانی که از ارزون فروش ها ضربه می خورن باید به فکر پیدا کردن ایراد کار خودشون باشند نه این که سایرین رو مقصر عدم موفقیت خودشون جلوه بدن.
به نظر بنده باید بسیار خوشحال بود به خاطر وجود ارزون فروش ها و حتی افرادی که قیمت های غیر منطقی و غیر قابل باور میدن چون شرایطی رو ایجاد می کنن باعث میشه شرکت های معتبر و قدرتمند بالاتر از بقیه قرار بگیرند و بولد تر باشند و همینطور کاربران هم در دسته بندی های مختلفی قرار بگیرند که بشه متناسب با اون ها سرویس های متنوع تری ایجاد کرد و در نتیجه سود بیشتری ایجاد بشه و همچنین این بازار بیشتر از گذشته فعال بشه
درود
با بسیاری از حرف هاتون موافقم اما قسمتی هایی رو اشتباه یا حداقل اشتباه بیان فرمودین.
در تائید بخش نخست صحبت هاتون :
برای زنده موندن در تجارت لزوما نیاز به قوی بودن نیست بلکه نیاز به سازگاری داریم
این در تائید بخش اول صحبت هاتون.
اما در خصوص بخش های بعد صحبتتون که بیشتر در تائید قیمت های بسیار پایین دوستان هست :
ببینید اصولا تخفیف یا از ضعف در تخمین ها از وضعیت بازار و همچنین عدم مقاومت در برابر بازار بوجود میاد یا از سیاست هایی جهت افزایش فروش و گسترش کار.
بنده با قسمت دوم یعنی سیاست گسترش کار هیچ مشکلی ندارم و بارها و بارها به عنوان مدیر فروش از این استراتژی استفاده کردم
اما مشکل در قسمت نخسته
که در پست اولم هم گفتم در ایران و مشخصا در این بازار این مشکل منشاش از مشتریه که نهایتا فروشنده ها رو مجبور به پایین آوردن قیمت ها به شکل فاجعه باری میشه.
طبیعتا فروشنده در قیمت گذاری آزاده و در این مورد بنده بحثی ندارم
اما این کاهش شدید قیمت موجب فسادهای زیادی که خیلی وقته بوش در اومده میشه
خب شرکت هایی که سیاست فروش گسترده رو دارن نهایتا تخفیف های ترغیب کننده ای رو میزارن اما بشکل محدودی و حساب اونها جداست
اما اکثرا در اینجا به بهانه تخفیف روز به روز سطح قیمت ها رو پایین تر میارن که طبیعتا از استاندارد تعرفه ها پایین خواهد رفت و موجب افزایش کمیت و کاهش کیفیت خواهد شد.
یکی از همکارا اشاره کردن آقا من 200 مشتری دارم با بهترین کیفیت و پاسخ دهی.
و خیلی بهتر از هزار مشتری با تعرقه های خیلی پایین
برای ما مشکلی پیش نمیاد و فقط باید خودمون رو سازگارتر کنیم اما برای مشتریها خیلی مشکل بوجود میاد و شک نکنید تعرفه های غیراستاندارد بشدت مشکل ساز و عامل فساد در ارائه سرویس میشن.
انسان های مثبت و موفق همیشه درباره راه حل ها فکر و صحبت میکنند و انسان های ناموفق درمورد مشکلات.
شما جزو کدام گروه هستید؟

-
تعداد تشکر ها از TN Projects به دلیل پست مفید
-
February 20th, 2016, 01:01
#23
پاسخ : دلایل منطقی

نوشته اصلی توسط
TN Projects
درود
با بسیاری از حرف هاتون موافقم اما قسمتی هایی رو اشتباه یا حداقل اشتباه بیان فرمودین.
در تائید بخش نخست صحبت هاتون :
برای زنده موندن در تجارت لزوما نیاز به قوی بودن نیست بلکه نیاز به سازگاری داریم
این در تائید بخش اول صحبت هاتون.
اما در خصوص بخش های بعد صحبتتون که بیشتر در تائید قیمت های بسیار پایین دوستان هست :
ببینید اصولا تخفیف یا از ضعف در تخمین ها از وضعیت بازار و همچنین عدم مقاومت در برابر بازار بوجود میاد یا از سیاست هایی جهت افزایش فروش و گسترش کار.
بنده با قسمت دوم یعنی سیاست گسترش کار هیچ مشکلی ندارم و بارها و بارها به عنوان مدیر فروش از این استراتژی استفاده کردم
اما مشکل در قسمت نخسته
که در پست اولم هم گفتم در ایران و مشخصا در این بازار این مشکل منشاش از مشتریه که نهایتا فروشنده ها رو مجبور به پایین آوردن قیمت ها به شکل فاجعه باری میشه.
طبیعتا فروشنده در قیمت گذاری آزاده و در این مورد بنده بحثی ندارم
اما این کاهش شدید قیمت موجب فسادهای زیادی که خیلی وقته بوش در اومده میشه
خب شرکت هایی که سیاست فروش گسترده رو دارن نهایتا تخفیف های ترغیب کننده ای رو میزارن اما بشکل محدودی و حساب اونها جداست
اما اکثرا در اینجا به بهانه تخفیف روز به روز سطح قیمت ها رو پایین تر میارن که طبیعتا از استاندارد تعرفه ها پایین خواهد رفت و موجب افزایش کمیت و کاهش کیفیت خواهد شد.
یکی از همکارا اشاره کردن آقا من 200 مشتری دارم با بهترین کیفیت و پاسخ دهی.
و خیلی بهتر از هزار مشتری با تعرقه های خیلی پایین
برای ما مشکلی پیش نمیاد و فقط باید خودمون رو سازگارتر کنیم اما برای مشتریها خیلی مشکل بوجود میاد و شک نکنید تعرفه های غیراستاندارد بشدت مشکل ساز و عامل فساد در ارائه سرویس میشن.
ببینید توی این بازار شما نمی تونید بگید مشکل از مشتری هست
اصلا استفاده از این جمله درست نیست.
این که میگید مشتری باعث میشه قیمت پایین بیاد درست ولی نه در حد فاجعه بار.
هر چیزی یک قیمت پایه ای داره و اگر قیمت پایینتر بره مشکلاتی ایجاد میشه که گریبان گیر مشتری و فروشنده میشه.
مثلا شما در نظر بگیرید قیمت یک سرور 500 تومان هست و پایینتر از این ممکن نیست (فرض بر این که بهترین حالت ممکن باشه و نشه کاری کرد). وقتی قیمت پایینتر از این عدد بیاد پس بدون شک مشکلاتی وجود داشته.
شما به عنوان فروشنده اگر پایینتر بیاید یا باید هدف و سیاست خاصی داشته باشید یا بدون شک ضرر خواهید کرد.
و اگر به عنوان خریدار باشید باید در کنار مبلغی که پرداخت می کنید ارزشی افزوده ای برای فروشنده ایجاد کنید و یا حالا هر شرایطی که باعث بشه فروشنده ضرر نکنه در غیر این صورت سرویسی رو خریداری کردید که چیزی که خودون میخواید نیست.
در هر دو مورد بالا چه خریدار باشید و چه فروشنده و اگر شرایط درست رو رعایت نکنید ضرر می کنید و کنار میرید.
در جایگاه فروشنده شما باعث شدید خریدار در خرید های بعدی آگاهتر باشه (ضرری که وارد کردید و ... رو در نظر نمی گیریم) و همینطور باعث شدید شرکت های معتبر تر بیشتر از پیش دیده بشند و درک بهتری از قیمت ها برای کاربر ها ایجاد بشه.
اگر کاربر و خریدار هستید پس یک کاربر غیر حرفه ای هستید که اطلاعات درست و جامعی درباره این بازار و زمینه فعالیت خودتون ندارید و بنده میتونم به شما قول خواهم داد شما به عنوان یک شرکت معتبر خاظر نیستید با چنین کاربر هایی کار کنید.
ببینید باید سطح دانش بین مشتری و خریدار در یک نسبت قابل قبولی باشه. اگر این سطح پایینتر از حد مورد نیاز باشه یاعث میشه تا مشکلاتی برای هر دو طرف پیش بیاد و در نهایت هم همکاری از بین میره و فروشنده رو از دست خواهید داد.
پس وجود افرادی که نه با قیمت پایین و حتی رایگان این دانش رو در خریدار ایجاد می کنن ضرری به یک شرکت معتبر و درست وارد نمی کنه چه بسا سودی هم خواهد برد. این مسئله که میگید فقط باعث میشه شرکت هایی که قدرت کافی ندارند برند کنار که به نظر بنده باید برند.
در مورد فسادی هم که میگید نه بنده نه شما و نه هیچ کس توانایی مقابله با اون رو نداره.
نه تنها داخل این بازار بلکه هر بازار دیگه ای.
ببینید انسان همیشه به دنبال شرایط بهتر هست و وقتی شما میگید این شرایط بهتر هست حرف شما اونطور که باید مورد قبول قرار نمیگیره ولی اگر باشند کسانی که واقعا این ضربه ها رو وارد می کنن باعث میشه تا افراد با دقت بیشتری به دنبال شرایط بهتر باشند.
بنده به شما قول خواهم داد اگر فساد در ارائه قیمت های پایین ایجاد نشه در قیمت های بالا و غیر واقعی ایجاد میشه. این مورد چیزی هست که نمیشه جلوش رو گرفت و بحث بین بد و بدتر هست.
مگه کم شرکتی هست که قیمت های بالا رو به همراه سرویس های بی کیفیت ارائه میدند؟
در سطح جهانی و در بهترین بازار های دنیا هم این مورد وجود داره و بخشی از توازن بازار به حساب میاد.
برخی اوقات کیفیت شما با دیده شدن شما، اعتبارتون و تلاشتون ثابت نمیشه بلکه با دیده شدن شرایط بد و بی کیفیتی سایرین به چشم میاد.
در نتیجه باید به این موارد به چیزی شبیه به توازن نگاه کرد تا مسئله فساد چون مسئله فساد چیزی هست که قدرت کنترل اون در دست کسی نیست و دولت ها که قدرتمند ترین نهاد ها در این زمینه به حساب میان هم قادر به کنترل و مدیریت کامل این مسئله نیستند.
به نظر بنده وجود قیمت های مختلف و حتی غیر منطقی حتی با وجود ایجاد بدبینی ها و ... فوایدی رو هم داره که به هیچ وجه نمیشه گذشت و حتی اگر روزی قدرتی ایجاد بشه که توانایی مدیریت این مورد رو داشته باشه باید این فواید و موقعیت هایی که به این وسیله ایجاد میشه رو در نظر بگیره.
-
تعداد تشکر ها از navid2zp به دلیل پست مفید
-
February 20th, 2016, 01:13
#24
عضو انجمن
پاسخ : دلایل منطقی
نظرات دوستان رو تا اینجا خوندم. خیلی عالیه که همچین تاپیک هایی زده بشه.
بنظر بنده پشتیبانی حتی مناسب هم با قیمت پایین اصلا جور در نمیاد. مثلا سرور مجازی رم ۱ گیگ معمولا حداقل برای خود فروشنده ۱۰،۰۰۰ تومان یا در همین حدود، در میاد. خب حالا آفر زدن با قیمت مثلا ۱۵،۰۰۰ تومن و حاجی ارزونی زدن بنظرم کار جالبی نیست. شما با ۵ هزارتومن سود نمیتونید اینقدر رغبت داشته باشید که به تیکت های مشتری با حوصله جواب بدید. چون نه شما مشتری رو میبینید نه ایشون شمارو، پس تنها چیزی که باعث ایجاد انگیزه میشه پرداخت هاست نه چیز دیگه.
مورد بعدی که اعتقاد نداشتن بیشتر هاستینگ ها به مدیر مالی، بازار یاب و... هست! به همین دلیله که سعی دارند با قیمت پایین مشتری جذب کنند.
تجربه چند سالهی بنده این عبارت رو بیان میکنه : قیمت پایین = (احتمالا) مشتری بیشتر = تیکت و فشار کاری بیشتر = فشار بیشتر روی سرور به جهت تامین هزینه ها = بی رغبت شدن ساپورتر ها = مشکلات متعدد = خرابی هارد و.. = درگیری های بین مشتری و میزبان!
قیمت پایین برای یه مدت مشخص (تخفیف) میتونه مناسب باشه ولی همونطور که یک دفعه مشتریان زیادی به سبب قیمت پایین شما، ازتون سرویس گرفتند، به همون سرعت هم ماه بعد که قیمت ۲ برابر شد، تمدید نخواهند کرد و سراغ همکار دیگر میروند.
بدرود.
-
تعداد تشکر ها از Z.eus به دلیل پست مفید
-
February 20th, 2016, 01:28
#25
عضو انجمن
پاسخ : دلایل منطقی

نوشته اصلی توسط
armin.rf
با سلام و درود
خوب بشینیم از هفته اینده بحث کنیم ایا بر طرف میشه ؟؟؟
سال 92 ما رو سایت کار میکردیم کمترین قیمت ما 200 هزار تومان بود الان با 20 هزار تومان میسازن !!
اینم بگم فروشنده از سر اجبار دست به این کار میزنه
شما فرض بر این بگیرید هزینه ماهانه سرور 300 تومان هستش
بالا خره مجبورید بفروشید یا نه؟؟
ببخشید من توی این بحث دخالت و شرکت میکنم . چون اصلا علاقه ای به اینجور بحث ها ندارم
اما نتونستم که جواب شما رو ندم ...
خوب بشینیم از هفته اینده بحث کنیم ایا بر طرف میشه ؟؟؟
دوست عزیز شما از خودت شروع کن مطمئن باش بر طرف میشه !
http://www.webhostingtalk.ir/showthread.php?t=160809
هاست 500 مگ 300 تک تومن ؟؟؟؟؟؟؟
هاست 1 گیگ 500 تومن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نمیدونم واقعا چی بگم ..... فکر میکنم از میدون تره بار هم وضع خراب تره
ویرایش توسط farmanrava : February 20th, 2016 در ساعت 01:31
مجموعه هاستینگ (آی آر سرور) || از سال 1389 تاکنون
دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت ، معدن و تجارت (نماد اعتماد از سال 1392)
Tel : 013-42580909 || Telegram :
@IrServerCo
-
تعداد تشکر ها از farmanrava به دلیل پست مفید
-
February 20th, 2016, 01:31
#26
پاسخ : دلایل منطقی
دوستان افرادی که اینقدر ارزون می فروشند خب چطور هزینه های سرور را پرداخت می کنند؟
وقتی یه سرور اختصاصی ایران با کیفیت خوب، ssd و سخت افزار مناسب + لایسنس های سی پنل و .. + هزینه دفتر کار + حقوق کارمند پشتیبانی = حداقل ماهیانه 2 میلیون تومان هزینه دارد
چطور بعضی از افراد با هاست مثلا ماهی 3,000 تومانی یا سالی 20,000 تومانی این هزینه ها رو پرداخت می کنند؟
کاش اوضاع درست شود..
-
-
February 20th, 2016, 01:43
#27
عضو انجمن
پاسخ : دلایل منطقی

نوشته اصلی توسط
navid2zp
ببینید توی این بازار شما نمی تونید بگید مشکل از مشتری هست
اصلا استفاده از این جمله درست نیست.
این که میگید مشتری باعث میشه قیمت پایین بیاد درست ولی نه در حد فاجعه بار.
هر چیزی یک قیمت پایه ای داره و اگر قیمت پایینتر بره مشکلاتی ایجاد میشه که گریبان گیر مشتری و فروشنده میشه.
مثلا شما در نظر بگیرید قیمت یک سرور 500 تومان هست و پایینتر از این ممکن نیست (فرض بر این که بهترین حالت ممکن باشه و نشه کاری کرد). وقتی قیمت پایینتر از این عدد بیاد پس بدون شک مشکلاتی وجود داشته.
شما به عنوان فروشنده اگر پایینتر بیاید یا باید هدف و سیاست خاصی داشته باشید یا بدون شک ضرر خواهید کرد.
و اگر به عنوان خریدار باشید باید در کنار مبلغی که پرداخت می کنید ارزشی افزوده ای برای فروشنده ایجاد کنید و یا حالا هر شرایطی که باعث بشه فروشنده ضرر نکنه در غیر این صورت سرویسی رو خریداری کردید که چیزی که خودون میخواید نیست.
در هر دو مورد بالا چه خریدار باشید و چه فروشنده و اگر شرایط درست رو رعایت نکنید ضرر می کنید و کنار میرید.
در جایگاه فروشنده شما باعث شدید خریدار در خرید های بعدی آگاهتر باشه (ضرری که وارد کردید و ... رو در نظر نمی گیریم) و همینطور باعث شدید شرکت های معتبر تر بیشتر از پیش دیده بشند و درک بهتری از قیمت ها برای کاربر ها ایجاد بشه.
اگر کاربر و خریدار هستید پس یک کاربر غیر حرفه ای هستید که اطلاعات درست و جامعی درباره این بازار و زمینه فعالیت خودتون ندارید و بنده میتونم به شما قول خواهم داد شما به عنوان یک شرکت معتبر خاظر نیستید با چنین کاربر هایی کار کنید.
ببینید باید سطح دانش بین مشتری و خریدار در یک نسبت قابل قبولی باشه. اگر این سطح پایینتر از حد مورد نیاز باشه یاعث میشه تا مشکلاتی برای هر دو طرف پیش بیاد و در نهایت هم همکاری از بین میره و فروشنده رو از دست خواهید داد.
پس وجود افرادی که نه با قیمت پایین و حتی رایگان این دانش رو در خریدار ایجاد می کنن ضرری به یک شرکت معتبر و درست وارد نمی کنه چه بسا سودی هم خواهد برد. این مسئله که میگید فقط باعث میشه شرکت هایی که قدرت کافی ندارند برند کنار که به نظر بنده باید برند.
در مورد فسادی هم که میگید نه بنده نه شما و نه هیچ کس توانایی مقابله با اون رو نداره.
نه تنها داخل این بازار بلکه هر بازار دیگه ای.
ببینید انسان همیشه به دنبال شرایط بهتر هست و وقتی شما میگید این شرایط بهتر هست حرف شما اونطور که باید مورد قبول قرار نمیگیره ولی اگر باشند کسانی که واقعا این ضربه ها رو وارد می کنن باعث میشه تا افراد با دقت بیشتری به دنبال شرایط بهتر باشند.
بنده به شما قول خواهم داد اگر فساد در ارائه قیمت های پایین ایجاد نشه در قیمت های بالا و غیر واقعی ایجاد میشه. این مورد چیزی هست که نمیشه جلوش رو گرفت و بحث بین بد و بدتر هست.
مگه کم شرکتی هست که قیمت های بالا رو به همراه سرویس های بی کیفیت ارائه میدند؟
در سطح جهانی و در بهترین بازار های دنیا هم این مورد وجود داره و بخشی از توازن بازار به حساب میاد.
برخی اوقات کیفیت شما با دیده شدن شما، اعتبارتون و تلاشتون ثابت نمیشه بلکه با دیده شدن شرایط بد و بی کیفیتی سایرین به چشم میاد.
در نتیجه باید به این موارد به چیزی شبیه به توازن نگاه کرد تا مسئله فساد چون مسئله فساد چیزی هست که قدرت کنترل اون در دست کسی نیست و دولت ها که قدرتمند ترین نهاد ها در این زمینه به حساب میان هم قادر به کنترل و مدیریت کامل این مسئله نیستند.
به نظر بنده وجود قیمت های مختلف و حتی غیر منطقی حتی با وجود ایجاد بدبینی ها و ... فوایدی رو هم داره که به هیچ وجه نمیشه گذشت و حتی اگر روزی قدرتی ایجاد بشه که توانایی مدیریت این مورد رو داشته باشه باید این فواید و موقعیت هایی که به این وسیله ایجاد میشه رو در نظر بگیره.
بنده کاملا به بازار آزاد اعتقاد دارم و منظور شما رو بخوبی میفهمم که چی هست.
بله جزوی از توازن هست اما بنده صرفا بصورت نقد بیان کردم و توجه داشته باشید که مزیت های این هاستینگ ها خواسته نیست و بصورت ناخواسته هست
پس نمیشه استقبال کرد از این موضوع .....
اینکه این هاستینگ ها ناخواسته موقعیت هایی رو جهت تکامل بازار ایحاد میکنن به هیچ منکرش نمیشم و این مزیت از آزاد بودن بازاره و به هیچ وجه از نحوه تجارت این دوستان نیست
و صرفا در جنبه نقد بنده بیان کردم
البته در ابتدا هم متوجه سطح بیاناتتون شدم و کاملا موافقم
اما به عنوان تمجید از بازار آزاد که موجب تکامل دانش خریدار و فروشنده میشه نه از فروشنده های غیراستاندارد !
انسان های مثبت و موفق همیشه درباره راه حل ها فکر و صحبت میکنند و انسان های ناموفق درمورد مشکلات.
شما جزو کدام گروه هستید؟

-
-
February 20th, 2016, 01:51
#28
عضو انجمن
پاسخ : دلایل منطقی
عقیده من هم اینه که قیمت پایین تاثیر زیادی روی بازار کلی نداره .
یه عده دوست دارن ارزون فروشی کنن ، یه عده هم مخالف ارزون فروشی هستن ، همه هم مشتری های خودشون رو دارن .
نگه داشتن مشتری فقط با حفظ کیفیت ممکن میشه
-
-
February 20th, 2016, 13:06
#29
عضو دائم
پاسخ : دلایل منطقی
ب نظر من حالا ک ما صنف درست و حسابی نداریم ، بیاید با هم همکاری کنیم و متحد شیم ، یک قیمت پایه برای سرویس ها در نظر بگیریم ، اگر ما با هم باشیم ، افراد کوته فکر دیگه جرات نمیکنن وارد این صنف بشن و ب مرور زمان هم نابود میشن !
از طرف دیگه ، اینطوری مشتری هم میفهمه ک همیشه قیمت پایین ملاک درستی نیست !
-