برای ایجاد شرکت وب هاستینگ ارایه دهنده خدمات هاست دومین چه چیز هایی نیاز داریم میشه به طورکامل از ابتدا توضیح بدید.
نمایش نسخه قابل چاپ
برای ایجاد شرکت وب هاستینگ ارایه دهنده خدمات هاست دومین چه چیز هایی نیاز داریم میشه به طورکامل از ابتدا توضیح بدید.
2 خط تلفن ثابت.
1 منشی که جواب تلفن هاتو بده.
1 اکانت رسلری حداقل
1 پنل دامین یا فرد قابل اعتمادی که برات این کارو بکنه.
تبلیغات گشترده.
و از همه مهم تر تجربشو
منشی لازم نیست :d
تبلیغات گستره نمیخواد!تبلیغات هدفمند و حساب شده لازم داره.
صبر و حوصله :D
برا چی؟نقل قول:
صبر و حوصله :d
صبر کنی؟ :d
متوجه نمیشم
به نظر من که صبر و حوصله بیشتر برای مشتریان هاستینگ لازمه تا فروشندگان هاست!!!
نه پشتیبانی واقعا کار سختی هست.نیاز به حوصله داره.
تو کاره هاستینگ فقط تجربه مهمه
بعضی وقت ها هم پول زیادی :d
سلام
البته آقایون همه چیز را گفتند فقط فکر می کنم یک چیز جا مانده باشد و آن تحمل بعضی شب ها بی خوابی و تا صبح کار کردن روی سرور تا زودتر بیاد بالا تا کاربرها صبح ساعت 8 می آیند چیزی متوجه نشن و اگر ازدواج کرده باشید داد و بیداد ..... همسر گرامی و اینکه هر روز بشنوی تو بهتر بود با کامپیوتر یا اینترنت ازدواج می کردی .....
البته این مسائل معمولا سالی یک یا دو بار پیش می آید برای همین آدم زود فراموش می کند و ادامه می دهد
اخه بیشتر شرکت های هاستینگ ما 1 نفره کار میکنند :d
به کسی بر نخورد که؟؟ :d
هاستینگ یعنی مسولیت چیزی که ما ایرانیا کم داریم و در بعضی مواقع نداریم
مثلا سرور دان میشه مشتری زنگ میزنه میگه سرور دان شده بیارش بالا ( در حالت خیلی خوب) جواب : رم سرور داره 28 گیگ میشه ایشالا تا فردا میاد بالا حالا نگو مشکل از کجا بوده ..........
به هر حال فکر کنم توی راه اندازی شرکت هاستینگ تجربه اهمیت دادن به نطر مشتری کیفیت و از همه مهم تر ساپورت درست حسابی که به ندرت یافت میشه....
سلام
بله اکثر دوستان یک نفره هستند البته با توجه به شرایط اقتصادی و وضعیت کار در ایران داشتن چندین ادمین که واقعا بدانند سرور یعنی چی با حقوق معقول و اینکه به کار علاقه مند باشند و خلاصه فردا صداش در نیاد که طرف خودش رفته و با مشتری های شما یک شرکت زده است کار چندان ساده ای نیست . من که خیلی وقت هست که دیگر کسی را به عنوان ادمین استخدام نمی کنم. تمام سرور ها را به صورت مدیریت شده و با مونیتورینگ سرور ها سفارش می دهم و تنها برای جواب دادن به ایمیل ها و تماس های تلفنی و تیکت ها از کارمندا استفاده می کنم.
البته الان که اکثر هاستینگ ها در حد ریسلر هستند و بدیهی است که نمی توانند مسئولیت داشته باشند .
با تاشکر
سلام
پشتیبانی رو میشه به سه دسته تقسیم کرد یعنی متداول اینجوری هست.
level1
level2
level3
در level3 افراد برای پاسخگویی های معمولی و کارهای ساده مانند راهنمایی در مورد چطور متصل شدن به کنترل پنل و یا ساخت و حذف اکانت و این قبیل کارها رو انجام میدن.
در صورتی که نتونن مشکل رو برطرف کنن کار رو به level2منتقل میکنن اونها کارهای پیشرفته تری رو پیگیری میکنن مثلا کارهای مدیریتی از طریق ssh و در اخر مسايل و تنظیمات سرورها کنترل ترافیک و این قبیل مسايل به level1 برمیگیرده.این ۳ لول یک نمونه ی عمومی هست که در خیلی از کارهای کامپوتر و نه فقط هاستینگ بکار برده میشه.
ما در شرکت کارهای مربوط به لول ۱ و ۲ و۳ رو بصورت همزمان انجام میدیم.و ۳تا ادمین داریم.که هر سه در ساعت اداری حضور دارن و در ساعت غیر اداری فقط بصورت انلاین یک نفر پاسخ گو هست.شیفت شب هم نداریم.
سلام
ممنون از جواب شما. یعنی اگر کاربری در ساعت 12 شب نیاز به پشتیبانی داشته باشه شما ادمین ندارید و طرف بایستی تا ساعت 7 صبح که ساعت اداری شروع می شود صبر کنند ؟؟
نکته جالب تر مواردی بر می گردد به آپدیت کردن سرور و ... را شما در ساعات اداری انجام می دهید ؟؟
و یا اگر به هر دلیل برای سرور مشکلی پیش بیاد نفری که در شب آنلاین هست می تواند مشکل را حل کند یا باید تا صبح صبر کند تا ادمین بیاد ؟؟
البته در مورد ساختار Level بندی که شما فرمودید من فکر می کنم این موضوع کاملا به شرکت و چارت آن بر می گردد و فکر نمی کنم هیچ قاعده و قانونی مشخص برای این کار وجود داشته باشد. به طور نمونه Plesk دارای 2 مرحله پشتیبانی هست اگر کارمند اولیه نتواند مشکل را حل کند مهندسی فنی روی موضوع کار می کند .
راستی برای کمک به این دوست که می خواهد این کار را تازه شروع کند بفرمایید چقدر هزینه برای ادمین ها می پردازید و سطح تحصیلاتی ادمین های شما چقدر است ؟؟
با تشکر
بله کسی نیست پاسخگو باشه.محاسبه این موضوع خیلی ساده هست،ما در طول سال ۳مورد downtime بر روی حدود ۱۰سرور داشتیم.و تعداد ایمیل/تیکت ارسالی در شب در طول سال کمتر از ۲۰ هست!یعنی ماهیانه زیر ۲درخواست.
بنظر شما برای این ترافیک کاری نیاز به نیرو هست؟
هرچند اطمینانی از پرسش سوالات در راستای هدف بیان شده نیست،اما اینکه هر فرد چقدر حقوق و مزایا دریافت میکنه کاملا به او بستگی داره،روشهای مختلفی در شرکت داریم که به تعداد تیکت پاسخ داده شده/مدت زمان حضور/مدت زمان پاسخ گویی به تیکت ها و نظر سنجی مشتریان بستگی داره.و این بهمراه یک مقدار ثابت حقوق رو مشخص میکنه.من رو ببخشید و این اجازه رو بدید که از بیان اعداد و ارقامش خودداری کنم.
در مورد levelها این یک دسته یندی عمومی هست در پشتیانی رایانه ای.اما این موضوع که در کجا از چه سیستمی استفاده بشه حق با شماست و این به روش و سیاست کاری بستگی داره
سلام
از جواب شما ممنون . من و شما از نظر سلیقه کاری با هم تفاوت داریم چون من سه سال می شود که موضوع داشتن ادمین به عنوان کارمند را در شیفت های کاری مختلف فراموش کردم و با توجه به تجربیات بدی که در این زمینه داشتم .
هدف من از طرح سوال میزان حقوق برای ادمین ها فقط این بود فردی که می خواهد وارد کار هاستینگ در ایران شود با روش شما حدودا چقدر باید هزینه برای قسمت پشتیبانی خودش کند و چه روال هایی برای پرداخت به ادمین ها دارد . ( البته بخش آخر سوال را می دانم خیلی خصوصی بود و جزو اسرار هر شرکت به حساب می آید . ) به هر حال اگر به سوال من در مورد میزان تحصیلات ادمین ها هم اگر پاسخ دهید ممنون می شوم چون فکر می کنم خیلی به این دوست کمک و راهنمایی کند
شرمنده یک موضوع را فراموش کردم که بگویم .
من با این نظر شما مخالف هستم چون شب ها بهترین زمان برای آپدیت سرور و انجام تنظیمات و خلاصه مواردی هست که شاید نیاز به ریبوت دارد . شما اگر دقت کنید دیتا سنتر ها همیشه موارد مربوط به تعمیرات و نگهداری می شود را در شب و روز های تعطیل انجام می دهند .
راستی شما در روزهای تعطیل هم ادمین ندارید ؟ با این حساب خیلی روزهای شنبه ترافیک کاری زیادی خواهید داشت .
با تشکر
در مورد بروزرسانی ها،ریست ها ، تغییر در سخت افزار و این قبیل موارد،اینها استثنا هستن.بله این موارد در ساعات نیمه شب انجام میشه و در صورتی که نیاز به downtime بیش از ۲۰دقیقه احساس بشه از ۱۰روز قبل بوسیله ایمیل به تمام کاربرانی که از اون سرور استفاده میکنن اطلاع داده میشه.
در مورد روزهای تعطیل،از طریق تلفن پشتیبانی نیست،اما بصورت انلاین یکی از adminها موظف به انجام کارها هست و البته مشتریانی که تراکنش بالا دارن شماره تلفن همراه adminها رو هم دارن و در مواردی که نیاز باشه تماس میگیرن.
در مورد تحصیلات،دو کارشناس و یک کارشناس ارشد.
تعداد adminها در شیفت های کاری مختلف با تعداد تیکت ها در اون شیفت رابطه ی مستقیم داره.
سلام
ممنون از جواب شما. خوب من از سایر دوستان هم می خواهم تجربیات خودشان را بگویند تا این دوست بتواند بیشتر استفاده کند .
با تشکر
شما اگه یک سرور استیبل و مدرن داشته باشید ... نیازی نیست بابت پشتیبانی نگران باشید.
در ضمن فکر می کنم اقای مظفری لول ها رو برعکس گفتند.
و در آخر اینکه در هاست اون چیزی که مهم تر از همه است صداقت داشتن و انسان بودن هست.
مظفری و نیکان بیشتر حرفاتون شبیه کل کل بود...
به نظر من اگه شرکته حداقل سه شیفت کاری باید باشین. سرورتون هم فول باشه که هر روز دان نشید. بیشتر بجای مدرک کارمندا به سابقشون اهمیت بدید.
خیلی شرکت های هاستینگ من دیدم زنگ میزنم که دامنه تمدید کنن؛ یه خانمه گوشی برمیداره شماره فیش میگم فلان؛ بعد میگه من نمیتونم دامنه شمارو تمدید کنم. میگم خوب شما کاستومر منو شارژ کن خودم تمدید میکنم ( دهنش باز میمونه که کاستومر یعنی چی!) شایدم این بنده خدا دکترای کامپیوتر داره ولی وقتی تو کار هاستینگ تجربه نداره جوابش به من اینه!
چه حدود سرمايه اي براي تاسيس يك شركت نياز هست؟
با تشكر
با 2 میلیون ردیف هست!
البته اگر تهران نباشی راحت می تونی یه دفتر هم با ماهی 100 تومن یا شایدم کمتر گیر بیاری!
در کل کار هاستینگ خیلی خیلی اعصاب خورد کنه!!!!
خوب چرا 3 بار پست میدید :d؟ (انجمن که قاطی نکرده انشالا)
جواب دادیم که!
من شنیده بودم همه جا قیمت ها داره مثل تهران می شود. تهران که معلوم نیست قیمت مسکن پایین آمده ولی صاحب مسکن اجاره را پایین نمی آورند .
کم کم در مورد خوراک پوشاک هم صحبت کنید خوبه
ادامه ندید خواهشا
ادمین جان ،
خب اینا به زدن شرکت هاستینگ ربط داره دیگه!!!
خيلي ممنون از توجه و جواب ها
من ماهي تا 3 مليون هم ميتونم سرمايه بزارم ولي ايا اين پول برگشت خوبي داره؟ ( تا يك سال ميشه به سود رسيد ؟)
براي تبليغ چه پيشنهادي دارين؟
اين پول رو كجاها بايد خرج كرد؟ (حدودي براي اينكه بدونم خرجها كجاست)
ببخشيد اگر طولاني شد
با سپاس فراوان
از من میشنوی بهترین تبلیغ مشتریات هستن.
در نتیجه پولت رو صرف سرویس بهتر بکن خواهی دید که چطور مشتریات فوج فوج برات مشتری میارن!!!
البته یکمش هم صرف تبلیغات در وبسایت ها بکن! اگه میبینی خارج از نت هم تبلیغ بکنی فایده داره بیرون هم تبلیغ بده...
داشتن یک سرور خوب نیاز شما رو به پشتیبان کم میکنه اما شما رو از پشتیبان بی نیاز نمیکنه.
وقتی میدونی پشتیبان خوبه و پشتت گرمه خیالت راحته!
Levelهار رو برعکس نگفتم!
Level 1 = Expected to deal with 98% of all incoming calls. these guys can be champions...or champignons...depends on the company
Level 2 = Out of that 2%, 98% of stuff stops here. If they can't fix it, it probably needs re-engineering.
Level 3 = Engineering Level, advanced fault replication / resolution. Code bugs, etc. there basically isn't anything higher. If it can't be fixed here, it can't be fixed.
سلام.
مواردی که نیاز دارید تا یک شرکت معقول راه اندازی کنید و سرویس هاستینگ بدید با توجه به اینکه فعلا فقط وب سایت های شرکت خودتون رو هاست می کنید:
- یک واحد اداری نه زیاد بزرگ
- مبلمان و میز و لوازم اداری
- طراحی لوگو، بروشور، سربرگ، تبلیغات و...
- ۱ منشی که به اینترنت مسلط باشه و بتونه جواب مشتری رو در حد لول ۱ بده
- یک پی سی برای منشی و یکی برای خودت
- یک لپ تاپ برای پرزنت (اگر کار طراحی وب هم دارید)
- یک دستگاه پرینتر یا چندکاره
- خرید حداقل یک VPS و کسب اطلاعات لازم برای مدیریت اون (مردم بیشتر دنبال لینوکس و سی پانل هستند در بازار)
- خرید یک اکانت ریسلری ثبت دامنه مثلا از دایرکت آی
- هزینه های مستمر مثل چای و آب و برق و...
برخی از هزینه ها مستمر هست. مثل آب و برق و VPS. برخی هم یکبار هزینه میشه. مثل هزینه خرید لوازم سخت افزاری. دست منشی که تو کار ساپورت راه افتاد می تونی جایگاهش رو ارتقا بدی و یک منشی جدید جایگزین کنی. نموره نموره یکی دو تا VPS اضافه کن و بعد برو سراغ dedicated. برای پکیج های کوچیکت مثلا ۵۰ یا ۱۰۰ مگی می تونی از پلان های reseller استفاده کنی. بعد نموره نموره گروه های مختلف کاری مثل گروه پشتیبانی، گروه فروش و... تشکیل بده با مدیریت های مجزا و همین طور پیش برو
اینجا رو هم بخونید: خوبه
http://forums.hostsearch.com/showthread.php?t=883