بهر حال این اتفاق افتاده و در جریان است. الان مقصر شرکت هندی است یا قوانین آمریکا یا سیاست های داخلی که ما رو در این وضعیت قرار دادند در این مرحله فرقی به حال ما نخواهد کرد
از اولش هم مشخص بود که هر شرکتی که ما ایرانی ها باهاش کار می کنیم هر وقت دلش بخواد می تونه خیلی راحت بگه تحریم هستید و خیلی محترمانه عذرمون رو بخواهد. خوب حالا directi چه از روی لطف، چه از روی کسب منفعت مادی نمی گه که خوش اومدید و می گه که شما رو به یک شرکت دیگه منتقل می کنیم و هیچ هزینه ای هم قرار نیست که پرداخت کنیم و تا وقتی که به resello نرفتیم و ازشون خدمات هم نگرفتیم نمی تونیم هیچ قضاوتی بکنیم که خوب است یا بد
به نظر من کسانی که تعداد دامنه هاشون کم است و می تونن ترانسفر کنند و البته حوصله و هزینه این کار رو دارند به یک شرکت معتبر دیگه ترانسفر کنند
و کسانی که مثل خودم حوصله و هزینه این ترانسفر براشون نمی صرفه بایستی منتظر بمونیم تا این شرکت جدید رو تجربه کنیم. اگر خوب بود که همونجا ادامه می دیم وگرنه فرصت زیاد داریم که به هر شرکت دیگه ترانسفر کنیم
مطمئن باشید در این قضیه هم directi و هم ایرانی ها ضرر خواهند کرد و این تصمیمی است که خودشون گرفتن. ما می تونیم کم کم به سمت شرکت های دیگه مهاجرت کنیم ولی directi تعداد مشتری که از دست میده رو به این زودیها دوباره بدست نخواهد آورد