دایرکت آی خوبه یادش باشه 2 3 سال پیش رو دائم تماس میگرفتن و التماس می کردن بریم سمتشون و می گفتن تحریم اصلا خبری نیست! فقط و فقط به خاطر سود بیشتر ایرانی ها رو قربانی کرد. اگر بگم ایرانی بیش از 2 میلیون دامین تو دایرکت آی ثبت کردن اغراق نکردم! خودش هم می دونه دست ما چقدر بسته هست
اگر تحریم هست برای name.com هم هست که خیلی از ایرانیها درش اکانت دارن از جمله خودم و با آی پی ایران هم لاگین میشم ولی مشکلی با ایرانیها ندارن... (البته از نظر تعداد دامنه ها با ریسلرکلاب قابل مقایسه نیست)
در صورتی که در ریسلرکلاب اکانت با مشخصات خارجی داشته باشیم و هویز دامینها هم با مشخصات خارجی باشه و جهت لاگین هم با آی پی غیر ایرانی لاگین بشه ولی دی ان اس های دامین متعلق به سایتهای ایرانی باشه، به نظرتون مشکلی به وجود میاد؟!
بهترین افراد برای پاسخ دادن به این سوال کسی یا کسانیه این ایمیل دستشونه: clientrelations@resellerclub.com . اپراتورهای فروششون هم توی بعضی موارد ارجاع میدن به این ایمیل.
دقیقا! فقط از پنل هایی که من توی این یک سال براشون پرداخت کردم دیدم ایرانی هایی رو که بالای ۴۰ هزار دلار پرداختی داشتن!!!فقط یه نفر ۴۰ هزار دلار بعد حساب کنید کل ایران چقدر میشه!بعد اون وقت یه شرکت هندی دوزاری که به قول شما تا دیروز التماس می کرد بیاین تحریم خبری نیست الان ما رو تبعید می کنه به سایتی که آمار بازدید روزانه اش زیر ۲۰۰ تاست!!!
خود من اصلا پنل نمیخاستم بس که نمایندش سیریش شد بیا بگیر بگیر با ۵۰ دلار فلان و بیسار میدیم رفتیم دادیم بعدشم نزدیک ۸۰۰ دلار شارژ کردم الان میگه احتراما بفرمایید به این سایت دو زاری همه چی از نو!
دبی میگن برید ایرانی ها و عراقی و سوری و این کشورهای در پیتی رو از یه گیت دیگه رد می کنن بقیه مردم از گیت دیگه! همین رو من ترکیه دیدم منتها خوشبختانه ترکیه هنوز ایران رو از گیت عراق و سوریه و افغانستان رد نمی کنه!! منتها ریسلرکلاب هندی این کار رو کرد و ما ایرانی ها خوشحال هم هستیم که بار دیگه توهین جدیدی بهمون شد و ما هم مثل .... سرمون رو انداختیم افتادیم دنبال اونا.
با سلام
من هم جدیدا این ایمیل را از BigRock دریافت کردم.
گفته که از 28 اوکتبر دامنه ها توسط خودشون به صورت اتوماتیک به starthosting.com منتقل میشه و تا تاریخ 3 نوامبر دست رسی به پنل دامنه ممکن نیست و اون طور که گفته DNS ها هم به همون شکل باقی میمونه ! و گفته رایگان انتقال میدند
آیا پنل های دیگه هم به starthosting.com منتقل میشه را فقط BigRock ؟!
Dear Customer,
In the coming months, Bigrock will potentially convert to a US based entity and the move will result in a change in the legal jurisdiction applicable to us. From the end of October 2013, we will no longer be able to support clients from Cuba, Iran, North Korea, Sudan and Syria – and hence we will look at migrating you to an entity that we have worked tirelessly with to ensure this move is as convenient as it can be.
I cannot express how grateful I am for having had the opportunity to do business with you over all these years but unfortunately our hands are tied in this scenario. I assure you that we will do everything we possibly can to make the transition off the system easier and reduce the impact to your business.
Impact:
The system will no longer be able to support Customers from Cuba, Iran, North Korea, Sudan and Syria from the 28th of October. After the 28th, the system will continuously assess the country of operation of all our Customers by making checks on country data as filed with us, IP addresses, bank accounts etc. to ensure that we conform to these regulations.
This means that we will no longer be able to support your business with us.
Partnership with www.starthosting.com
Starthosting, a new sister concern of RealTime Register, is a robust platform that can cater to the countries that we will no longer be able to support. They provide a similar system to Bigrock, and they are eager to welcome you on board. We have partnered with them to help you continue your business, please visit their website www.starthosting.com for details.
We will be automating the move to Starthosting for all affected accounts on 28th of October. Rest assured that your domain orders will be transferred in bulk for free for most TLDs.
Impact Details and Timeline:
General
- We are looking at transferring your available balance to your Starthosting Account
- Any pending actions or transactions will be cancelled on 28th of October
- All your products with Bigrock will be deactivated on 28th of October. We will be contacting you separately for the impact on other products not mentioned here.
Customer Accounts:
- You will be signed up for a new Customer account at Starthosting and provided with your login credentials on the 28th of October
- All customer accounts and the domains placed therein will be ported over to Starthosting on 28rd of October.
- You will not be able to perform any transactions on your Starthosting account till 28th of October
- You will not be able to add new orders to your Bigrock account from 28th of October
- 28th of October onwards all the existing accounts on our system from the affected countries will be not be accessible.
Domains:
- We recommend that if your domains expire within the next 10 days, please renew your domains immediately
- We recommend that you renew domains that are in the Auto-Renewal Grace Period before 28th of October, you will not be able to manage them post the 28th of October or you will have to manage them through Starthosting after the move
- For domains in Redemption Grace Period you will be able to restore only till 28th of October and you cannot attempt any transaction after this date
- On 28rd of October, domains under your accounts will be fast-transferred to your new account at Starthosting; This means there will no addition of a domain year to the domain tenure and the transfer will be free
- Domains transferred to Starthosting will retain all characteristics including nameservers, contact details etc. from their current values at Bigrock
- You will be able to manage all your Domain Names from Starthosting by 3rd of November
- There might be some specific domain extensions which might follow a different process, we will update you on the same
- Free domain services currently offered by us like Domain Forwarding, Mail Forwarding and Privacy Protect will stop functioning on the 28th of October. We will keep the DNS active till 10th of November.
Web & EmailHosting:
- For only Email Hosting packages, we recommend that you make a backup of your folders and arrange to migrate to another provider
- We recommend that you generate back-ups for all your hosting packages immediately
- You will need to use those back-ups and start hosting elsewhere before the 28th of October post which the packages will be suspended.
- We will be processing a pro rata refund for all affected hosting packages considering 28th of October as the package expiry date even though the actual expiry date will be set to 28th of October
- We recommend that you avail of Starthosting’s hosting services to keep all your products on the same platform
It has been a great experience doing business with you and it is unfortunate that we are unable to continue supporting your business, but we hope you will allow us to extend our services for one last time as we assist you in ensuring a hassle free transition to your new providers.
In case of any queries, please create a ticket at support.bigrock.com.
Team Bigrock
نمیشه خودمون هر جا دلمون خواست منتقل کنیم !؟؟؟؟ مگه زوریه ؟ شاید من دلم نخواد دامنه هام بره starthosting.com !!!
کسی سایت که با ایران مشکل نداشته باشه سراغ نداره ؟ اصلا میشه منتقل کرد یا دامنه ها را قفل کردند ؟
بهر حال این اتفاق افتاده و در جریان است. الان مقصر شرکت هندی است یا قوانین آمریکا یا سیاست های داخلی که ما رو در این وضعیت قرار دادند در این مرحله فرقی به حال ما نخواهد کرد
از اولش هم مشخص بود که هر شرکتی که ما ایرانی ها باهاش کار می کنیم هر وقت دلش بخواد می تونه خیلی راحت بگه تحریم هستید و خیلی محترمانه عذرمون رو بخواهد. خوب حالا directi چه از روی لطف، چه از روی کسب منفعت مادی نمی گه که خوش اومدید و می گه که شما رو به یک شرکت دیگه منتقل می کنیم و هیچ هزینه ای هم قرار نیست که پرداخت کنیم و تا وقتی که به resello نرفتیم و ازشون خدمات هم نگرفتیم نمی تونیم هیچ قضاوتی بکنیم که خوب است یا بد
به نظر من کسانی که تعداد دامنه هاشون کم است و می تونن ترانسفر کنند و البته حوصله و هزینه این کار رو دارند به یک شرکت معتبر دیگه ترانسفر کنند
و کسانی که مثل خودم حوصله و هزینه این ترانسفر براشون نمی صرفه بایستی منتظر بمونیم تا این شرکت جدید رو تجربه کنیم. اگر خوب بود که همونجا ادامه می دیم وگرنه فرصت زیاد داریم که به هر شرکت دیگه ترانسفر کنیم
مطمئن باشید در این قضیه هم directi و هم ایرانی ها ضرر خواهند کرد و این تصمیمی است که خودشون گرفتن. ما می تونیم کم کم به سمت شرکت های دیگه مهاجرت کنیم ولی directi تعداد مشتری که از دست میده رو به این زودیها دوباره بدست نخواهد آورد
در حال حاضر 2 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 2 مهمان ها)