بحث در کار سرور با اینترنت فرق داره شما اینترنت اقتصادی که میخرید مثلا 128 کیلوبیت سرعتش هست و 1 گیگ حجم دنلود وقتی تموم میشه هم نتت قطع میشه باید دوباره بخری پشتیبانی هم نهایت یا زنگ میزنی شارژ کنی (که ماشالا دیگه آنلاین شده) یا زنگ میزنی مثلا نتت قطعه که تو اکثر اوقاتم جوابشون اینه = مودم رو خاموش کنید نیم ساعت دیگه روشن کنید وصل میشه ، مشکل از سمت ماست و رفع میشه ، باید یه کارشناس بیاد مشکلتونرو برسی کنه
اگر کارشناس بیاد که حداقل ه 20 تومنی ازتون میگیره (شرکتا انگشت شماری هستند که فقط یه هزینه ایب ذهاب میگیرن) خوب پس تا دو حالت اول که یه منشی ساده هم کارشونو راه میندازه
در حالت دوم هم اون کارمند خودش پول خودش رو در میاره (یا یه تعرفه مشخص دارن یا یه نصب برنامه ای یه فروش وسیله ای چیزی انجام میدن و میرن تو 5% اوقات پیش میاد که پشتیبان بیاد شما هیچ پولی ندی بره) پس عملا پشتیبانی برای یک شرکت اینترنتی سود خالصه (تجربه فعالیت داشتم و از این حرف 100% اطمینان دارم)
---
اما در مورد سرور و هاستینگ اینطوری نیست اولا که پشتیبانی باید رایگن انجام بشه دوما که یه منشی ساده با حقوق یک منشی نمیتونه کار پشتیبانی بکنه و باید شخصی باشه که کار بلده و شخصی هم که کار بلده بازیر ماهی 600 تومن جواب سلام من مدیر هاستینگم نمیده (از 400 تا 800 اقدام به استخدام کردیم از زیر 600 هیچ کس حتی رزومه هم نفرستاد یا اگه فرستاد از وضع رزومش معلوم بود اینکاره نیست) پس کار پشتیبانی تو حرفه ما فقط هزینست نه سود
شرکتی هم که سرویس اقتصادی میده با بالارفتن تعداد کاربر باید کارمند اضافه کنه پس یه میوفته تو یه چرخه ای که با هزینه های اقتصادی که داره از یوزرا میگیره براش نمیصرفه کارمند بگیره و این میشه که سرویس اقتصادی دادن باعث افت پشتیبانی میشه