سلام.
اگر به تاریخ پست های لینک بالا دقت کنید، می بینید که 08-09-2009, 07:07 مربوط به حدود یک ماه پیش هست و به دلیل یک حمله 3 جانبه ساده که یکی از دوستانم جلوی چشم خودم به چندین شرکت مختلف کرد، رخ داده و این نشون میده که ضعف این شرکت یکی - دو تا نیست.
معمولاً شرکت های بزرگ و معتبر، بیشترین مانور خودشون رو روی Uptime میزارند و برای اثبات حرفشون SLA Guarantee میدن.
این شرکت به جای اینکه یکم بیشتر خرج کنه و Hardware Firewall های سر راه شبکه اصلی دیتاسنتر قرار بده و یا اگر وجود داره، اونها رو تقویت کنه، اومده SLA Guarantee رو تغییر داده !
به نظر شما، برای یک کاربر حرفه ای وب، این موضوع چه جلوه ای داره ؟
حل شدن مشکل یا بی اعتباری دیتاسنتر که تا ضعف خودش رو متوجه میشه، میاد SLA رو عوض می کنه که مجبور نیاشه به کاربرانش پول زیاد پس بده و یا زیادی جوابگو باشه ...!
با این میگن از زیر بار در رفتن !
جهت اطلاع شما، پس از حمله به این دیتاسنتر، دوست ما به چند تا دیتاسنتر دیگه هم حمله کرد.
ThePlanet - هیچ تاثیری روش نداشت !!
iWeb - فقط برای چند لحضه ping هاش timeout داد و درجا درست شد!!
Hivelocity - فقط 1 دقیقه مختل شد و بعد درست شد.
rapidswitch - هیچ تاثیری روش نداشت !!
OVH - هیچ تاثیری روش نداشت !!
caro - تا ولش نکردیم، مختل بود و اگر ادامه میدادیم مختل می موند !!
دیتاسنتر ما - دقیقاً 30 ثانیه کند شد و مقدار 7 گیگابیت از پهنای باند شبکه رو خورد، ولی نتونست از سومین Hardware Firewall شبکه های ما رد بشه (ما کلاً 3 لول Hardware firewall دایم)
خلاصه اینکه قضاوت با شماست.
با تشکر.
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)