
نوشته اصلی توسط
gigarayaneh
با سلام
دوستان برای تمامی مشتریان پویاسازان ارسال شده!
حالا جالبه دامین ما از طریق enom, inc. ثبت شده و این ایمیل برای ما هم ارسال شده
در ضمن نام تمامی دامین هایی که توسط شرکت پویاسازان ثبت شده ارسال کردن!
مگه شرکت enom هم تحریم کرده!
آیا برای دامین های ثبت شده فوق به مشکل بر میخوریم؟
کاری ندارن دامنه شما کجا و چجوری ثبت شده، مثلا خود ما فقظ 300 تا دامنه روی ریسلو داشتیم و البته داشتیم آنلاین نیک رو هم بهش منتقل میکردیم که اعتراف میکنم تصمیم اشتباهی بود.
اما بعد این ماجرا اونایی که موقع تمدیدشونن بود رو منتقل کرده بودیم هگزونت. یا یه تعدادی دامنه های خودمون روی name.com و godaddy با آدرس آمریکا هست.
یعنی مجموعا 5 ثبت کننده مختلف، این ایمیل های رعب آور اما برای همه دامنه های با نیم سرور های ما ارسال شده، از سمت هر دو شرکت، حتی برای خود دامنه های اصلی ما، اینجا جا داره به اون همکاران گرام که اینکار رو میکنن بگم حداقل بد نیست یه نگاه به تاریخ ثبت دامنه بندازین بعد یه مقایسه بکنین ببینین سه برابر شما قدمت داریم پس سه برابر شما بلدیم توی این مواقع چیکار کنیم حداقل دیگه آبروداری کنین برای خود ما ایمیل ندین.
- - - Updated - - -

نوشته اصلی توسط
mri_6889
اقدام سه گروه در این میان دارای اشکال است:
1-شرکتهایی که با به وجود آمدن مشکل، به دلیل ترس از دست دادن مشتری، از اطّلاع رسانی صحیح و به موقع در کنار اطمینان خاطر دادن به مشتریان خودشان خودداری کرده و فضا را برای شرکتهای فرصت طلب باز گذاشتند و ضمناً خود عدم اطّلاع رسانی سریع و به موقع و شفاف نبودن با کاربران نهایی بیشتر از اقدام ایران سرور به ضررشان تمام شد و در واقع همین کار آنها این فرصت را به برخی شرکتها داد تا از فضای بی خبری بهره برداری کنند. این خبر باید از طریق خبرگزاریها و روزنامههای فناوری اطلاعات به اطّلاع همگان میرسید امّا به شکل بی طرفانه و صرفاً در قالب یک خبر و بررسی راهکارهای موجود و جایگزین. حتّی الان که ایران سرور چنین خبری را منتشر کرده، برخی از شرکتها صرفاً در سایت خودشان خبر دادهاند که نگران نباشید! ولی توضیح ندادهاند که چگونه؟ برخی دیگر اصلاً خبری ندادهاند. آیا بهتر نیست شفافیت را سر لوحه کار خودمان قرار دهیم تا عدم دیگران از فضای مه آلود سوء استفاده نکنند؟ البته گروهی از شرکتها انصافاً پس از انتشار خبر مذکور، خوب و شفاف برخورد کردهاند امّا شامل همه نمیشود.
2-اقدام شرکت/سایت ایران سرور و هر شخص/شرکت دیگری که سعی کرده با دادن رپورتاز آگهی به سایتهای خبری و ارسال ایمیل و... مشتریان نهایی از همه جا بی خبر را به سوی خود بکشاند.
3-اقدام سایتهای zoomit و الف که با انتشار خبر مذکور به شکل رپورتاز آگهی زمینه استفاده جانبدارانه به نفع یک شرکت خاص را فراهم نمودهاند. در واقع سایت zoomit که سایت خبری تخصصی این حوزه است، نباید یک خبر را به شکل رپورتاژ آگهی و یک رپورتاژ آگهی را به شکل یک خبر منتشر کند. این اقدام zoomit هم غیر مسؤلانه و غیر خرفهای است. جا دارد که دوستان با ارسال ایمیل به zoomit از این سایت بخواهند تا اصلاحیه و توضیحات و جوابیه سایر شرکتها را به عنوان خبر و نه رپورتاژ آگهی و بدون ذکر نام شرکت خاصّی منتشر نماید. این کار البتّه میتواند از سوی انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی و دبیر آن انجمن(جناب آقای رضا الفت نصب) یا سازمان نظام صنفی رایانهای که برخی از شرکتها عضو آن هستند، و به عنوان نماینده کلّ صنف هم انجام شود.
موافقم البته لزومی نداشت که توی سایت بنویسیم، ما برای مشتری ها ایمیل دادیم:
بنابر اعلام یکی از پروایدرهای ----- به دلیل تحریم های مالی علیه ایران امکان ادامه سرویس دهی به ------ را ندارند بنابراین در چنین شرایطی امیدوارم شما و سایر مشتریان با صبر خود ما را در حفظ حق مالکیت شما در وب سایت ها و نام دامنه خود یاری کنید تا اولویت اول ما انتقال کلیه اطلاعات شما به پروایدری امن در اروپا باشد. بدیهی هست هیچ مشکلی تا پایان دوره تمدید دامنه برای شما وجود ندارد، اما به محض دستیابی به نرخ مناسب جهت انتقال دامنه شما اعلام خواهیم کرد تا شما هر چه سریع تر نسبت به تمدید دامنه خود برای یکسال و انتقال دامنه به پروایدری امن توسط ما اقدام کنید.
متاسفانه در چنین شرایطی احتمال اختلال در به روزرسانی اطلاعات دامنه و سایر موارد مربوط به آن گریز ناپذیر میشود که البته وظیفه ما رفع این مشکلات است اما نسبت به شرایط عادی زمان بیشتری میبرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.