اقدام سه گروه در این میان دارای اشکال است:
1-شرکتهایی که با به وجود آمدن مشکل، به دلیل ترس از دست دادن مشتری، از اطّلاع رسانی صحیح و به موقع در کنار اطمینان خاطر دادن به مشتریان خودشان خودداری کرده و فضا را برای شرکتهای فرصت طلب باز گذاشتند و ضمناً خود عدم اطّلاع رسانی سریع و به موقع و شفاف نبودن با کاربران نهایی بیشتر از اقدام ایران سرور به ضررشان تمام شد و در واقع همین کار آنها این فرصت را به برخی شرکتها داد تا از فضای بی خبری بهره برداری کنند. این خبر باید از طریق خبرگزاریها و روزنامههای فناوری اطلاعات به اطّلاع همگان میرسید امّا به شکل بی طرفانه و صرفاً در قالب یک خبر و بررسی راهکارهای موجود و جایگزین. حتّی الان که ایران سرور چنین خبری را منتشر کرده، برخی از شرکتها صرفاً در سایت خودشان خبر دادهاند که نگران نباشید! ولی توضیح ندادهاند که چگونه؟ برخی دیگر اصلاً خبری ندادهاند. آیا بهتر نیست شفافیت را سر لوحه کار خودمان قرار دهیم تا عدم دیگران از فضای مه آلود سوء استفاده نکنند؟ البته گروهی از شرکتها انصافاً پس از انتشار خبر مذکور، خوب و شفاف برخورد کردهاند امّا شامل همه نمیشود.
2-اقدام شرکت/سایت ایران سرور و هر شخص/شرکت دیگری که سعی کرده با دادن رپورتاز آگهی به سایتهای خبری و ارسال ایمیل و... مشتریان نهایی از همه جا بی خبر را به سوی خود بکشاند.
3-اقدام سایتهای zoomit و الف که با انتشار خبر مذکور به شکل رپورتاز آگهی زمینه استفاده جانبدارانه به نفع یک شرکت خاص را فراهم نمودهاند. در واقع سایت zoomit که سایت خبری تخصصی این حوزه است، نباید یک خبر را به شکل رپورتاژ آگهی و یک رپورتاژ آگهی را به شکل یک خبر منتشر کند. این اقدام zoomit هم غیر مسؤلانه و غیر خرفهای است. جا دارد که دوستان با ارسال ایمیل به zoomit از این سایت بخواهند تا اصلاحیه و توضیحات و جوابیه سایر شرکتها را به عنوان خبر و نه رپورتاژ آگهی و بدون ذکر نام شرکت خاصّی منتشر نماید. این کار البتّه میتواند از سوی انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی و دبیر آن انجمن(جناب آقای رضا الفت نصب) یا سازمان نظام صنفی رایانهای که برخی از شرکتها عضو آن هستند، و به عنوان نماینده کلّ صنف هم انجام شود.