ویرایش توسط viasky : June 9th, 2016 در ساعت 16:45
Www.Viasky.Net Web Hosting , VPS , Dedicated Server , Colocation , ccTLD Domains, Official Partner of cPanel
Phone : +306949433380 , Registered Code: #51212 , European VAT Number: #165736249 , Telegram: @irvsk
اگر نظر من رو بخواين بهتر هست مشتری همون رقمی که تو سايت فروشنده ميبينه رو پرداخت کنه.
برای مثال اگر تو سايت x مبلغ 1000 تومان رو ميبينه به عنوان هزينه فاکتور
در نهايت همون 1000 تومان رو پرداخت کنه.
نه با ورود به هر مرحله يک رقمی اضافه بشه به عنوان کارمزد يا ماليات يا موارد مشابه.
پس بهترين حالت اين هست که فروشنده ها اين درصد رو توی قيمت خودشون در نظر بگيرن و مثلا قيمت رو 1050 بزارن که شامل کارمزد و ماليات و موارد مشابه بشه.
فرض کنيد شما ميريد سوپر مارکت، روی پفک نوشته 1000 تومان. اين مبلغ شامل همه کارمزد ها و ماليات ها هست و ديگه تو صندوق فروشنده نميگه 1100 تومان بديد.
تو فرهنگ ما ايرانی ها جا افتاده که وقتی کارمزد و ماليات رو جدا ميبينيم بد بين ميشيم و خيلی وقتا پرداخت نميکنيم. اينطوری باعث ميشه نسبت فروش های موفق فروشنده پايين بياد.
يعنی تو ظاهر فکر ميکنه داره کارمزد رو جدا ميگيره و سودش بيشتر هست ولی در حقيقت سودش کمتر شده چون فروشش کمتر شده و خيلی ها از خريد منصرف شدن.
Www.Viasky.Net Web Hosting , VPS , Dedicated Server , Colocation , ccTLD Domains, Official Partner of cPanel
Phone : +306949433380 , Registered Code: #51212 , European VAT Number: #165736249 , Telegram: @irvsk
به اين مورد بستگی داره که داخل سايت برای فروشنده ها و کاربران ارزش افزوده ای خلق بشه يا نه.
مثلا فروش شارژ و پرداخت قبض و موارد مشابه. يا حتی به اين فکر بشه که فروشنده ها رو به خريد از هم و ايجاد مارکت پليس تشويق ميکنيد يا نه.
کلا سياست ها رو شما بايد با توجه به پارامتر های مختلف و البته نظر کاربران بچينيد. بايد ديد نهائی شما چی هست و بر اساس اون ديد و خط مشیی که داريد تصميم گيری کنيد.
بقيه هم نظر بدن خوب هست. چون هر چی من بگم که 100 در 100 درست نيست. 50% درست هست![]()
خب در این مبحث اشاره کردید که مشتری همان مبلغ رو که میبینه پرداخت کنه و این مشکلی هم از طرف ما که کاربر شما و مدیر گروه خومون هستیم نداره ...
ولی واقعا حق انتخاب ندادن به کاربر اشتباست ...
یعنی واقعا تجربه این رو ثابت نکرده که بیشتر جاهای خصوصی و دولتی کارمزد رو مشتری پرداخت میکنه
یک گیگ اینترنت میخوای بگیری 3600 تومن مثلا میشه 3900 تومن و کارمزد داره (مثالی برای حرف - به دلیلشم احتیاجی نیست هر کاربری دونسته و ندونسته داره پرداخت میکنه و راضیه )
شاید ترفند های غیر از حق انتخاب زیاد باشه ولی مشکلات داره !!
1- در یک مرحله شما میتونید بجای اینکه در زمان تسویه حساب مبلغ رو کسر کنید بجاش در زمان تراکنش از پذیرنده کم کنید
مزایا : پس از انتقال وجه داخلی همکاران اون شخص میتونند بدون کارمزد درخواست تسویه حساب دهند ...
معایب : کاربری 50000 تومن خودش رو بریزه و شما براش 49500 تومن موجودی بزنید . از دید حرفه ای شاید درست نباشه که کاربر زحمت کشیده بعد از چند دقیقه که توی اون سایت ثبت نام کرده و 50 هزار تومن زده یهویی ببینه اِ چرا شد 49500 و بعد بفهمه یا قبلا فهمیده که به زور کارمزد به گردن خودش هست ...
پیشنهاد :
2- حق انتخاب به کاربر داده شود که خودش انتخاب کنه کارمزد رو خودش پرداخت کنه یا کاربرش ( پای گناه نداشته ی کارمزدشم وایسته)
مزایا : 1- مبلغ بصورت کامل به حساب واریز میشه 2- تسویه حساب بدون کسر هزینه انجام میشه 3- انتقال وجه داخلی بدون مشکل انجام میشه و همکارانش هم بدون کارمزد تسویه حساب میزنند ...
معایب : کاربر اون مدیر میاد میبینه که اِ چرا 10 هزار تومن شد 10100 تومن و میگه حتما کارمزد بانک هست و پرداخت میکنه ... (100 تومن برای کسی که میخواد 10 هزار تومن بده ارزشی نداره )
به هرحال ما تجربه مون شاید نزدیک تر به کاربر باشه چون هم تجربه ی پشتیبانی داریم و هم مدیریت ...
یا حق
اگر دائما خود را با نقابهایی که برای دیگران به چهره میزنی بشناسانی
آن لحظه که فرا می رسد و باید نقاب از چهره برداری
پشت نقاب دیگر هیچ چیز نیست
در هر دو صورت مدير سايت حق انتخاب داره.
ميتونه توی فاکتوری که به مشتری نمايش ميده قيمت رو بزنه و بعد کارمزد رو بهش اضافه کنه.
تو اکثر فروشگاه ساز ها و نرم افزار ها امکان اضافه کردن کارمزد و ماليات وجود داره. اون رو روی قيمت اضافه ميکنه. به مشتری (داخل سايت فروشنده) نشون ميده و اخر سر به درگاه ميفرسته.
(و اين 100 در 100 بهتر از حالتی هست که مشتری تو سايت شما 1000 تومان رو ببينه وقتی وارد درگاه بانک ميشه 1010 تومان ببينه کسر ميشه و دليلش رو هم ندونه. همين اختلاف باعث ميشه طرف درگاه رو ببنده و نسبت پرداخت موفق پايين بياد.)
ویرایش توسط samansystems : June 9th, 2016 در ساعت 17:23
2 اشکال هست
1- کاربر تیکت میزنه به پشتیبان میگه شما گدای اون 100 ریال هستید ؟ اون واسه چیه خب . درست بزنید 1000 تومن دیگه بعد باید توضیح داده بشه که درگاه واسط بزور از ما کارمزد میگیره و مجبوریم روی تعرفه ها اعمال کنیم !! و این روند ادامه داره ...
2- اگر مشتری از خرید منصرف بشه و درگاه رو ببنده ضررش رو مدیر میبینه و شما هم بهش حق انتخاب دادید و خودش قبول کرده که مشتری کارمزد رو بده و دیگه از سر شما میگذره مگر اینکه دوست داشته باشید باید باید مشتری خرید کنه
- - - Updated - - -
دیدگاهتون برای پرداخت های کلان کاملا قابل قبول هست ...
ولی این مسئله به مدیر اون سایت که کارمزد رو مشتری زده مربوطه نه درگاه واسطه که نگران اون سایت باشه ...
لطفا بررسی شود ...
بنده فقط هدفم اینه که تجربه ای که در طی 9 سال فعالیت در فضای مجازی و ارتباط با مشتری دارم رو در اختیار همکاران بزارم و هرگز قصد دیگری و ... ندارم امیدوارم بجای دفاع کردن کمی فکر بشه
بنده حرفام رو تا جایی که لازم دونستم زدم و امیدوارم مفید باشه
موفق باشید ...![]()
اگر دائما خود را با نقابهایی که برای دیگران به چهره میزنی بشناسانی
آن لحظه که فرا می رسد و باید نقاب از چهره برداری
پشت نقاب دیگر هیچ چیز نیست
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)