نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 11

موضوع: تفهیم مشکل به کاربر

Hybrid View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #1
    عضو دائم RoobinaServer آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Mar 2012
    محل سکونت
    Tehran | تلگرام : @rbserver | کانال تلگرام : @roobinaserver
    نوشته ها
    2,600
    تشکر تشکر کرده 
    438
    تشکر تشکر شده 
    7,427
    تشکر شده در
    5,196 پست

    پیش فرض پاسخ : تفهیم مشکل به کاربر

    نقل قول نوشته اصلی توسط Sajad نمایش پست ها
    همه ما کاربرانی داریم که گاها مشکلات سیستمی خودشان را هم به گردن هاستینگ میندازند و توقع دارن این دسته مشکلات توسط پشتیبانی هاستینگ رفع بشه. البته این موضوع فقط به هاستینگ ختم نمیشه و معمولا در تمام مجموعه‌هایی که خدمات میدن این چالش دیده میشه.
    طبق تجربه من این دسته کاربران معمولا با لحن حق به جانب و با اسحله‌ای که به سمت شما گرفتن مشکلشون رو مطرح میکنند و تقصیر را به گردن هاستینگ میندازن. بدترین رفتاری هم که نشان میدهند این هست که هیچ همکاری خاصی انجام نمیدن و فقط میشینن تا مشکل از سمت سرور رفع بشه.

    چند مثال:
    به دلیل کدنویسی غیراستاندارد سایتشون لود نمیشه و خطا میده
    به دلیل مشکلدار بود کدنویسی‌ها و یا هر دلیل دیگه دائما آیپیشون بلاک میشه و میگن سرور قطع شده
    سایت‌هایی با حجم +۵مگ طراحی (البته فقط نصب) میکنند و انتظار دارند در ۱ ثانیه لود بشه
    از *****شکن و ... استفاده میکنند که پورت‌ها در اون لیمیت هست و میگن مثلا سیپنل باز نمیشه
    سایت را آپدیت نگه نمیدارن و هک میشه و امنیت سرور را زیر سوال میبرند
    نحوه کار با سایت و ابزارهای مربوط به نگهداری سایت را بلد نیستند اما مشکل را از سمت سرور میبینن. مثلا در تنظیم ftp یا email مشکل دارن
    انتظار دارند روی سرور اشتراکی تمامی پیش‌نیازهای اسکریپت اونها قابل اجرا باشد و سرور مطابق نیاز اونها کانفیگ شده باشه

    شما در برخورد با اینطور مشتری‌ها چه پاسخی میدید و به چه شکل به مشکلشون رسیدگی میکنید؟
    پ.ن: این تاپیک صرفا جهت همفکری و آشنایی با راه‌حل‌های ممکن هست.
    با سلام

    مهندس شما فکر کنم قبلا ادمین انجمن بودید درسته ؟

    راهی برای فهماندن به این نوع کاربران ندارید فقط باید دانششون بالا بره و چون شما سیبل آنها هستید طبیعتا نمیتوانید دانشی به آنها اضافه کنید.

    فقط باید راههایی رو انتخاب کنید که از این مشترکین فاصله بگیرید :

    والا این مواردی که گفتید کاملا برخورد با end user هست سعی کنید از end user فاصله بگیرید و خدمات در حد سرویس پرووایدر ارائه کنید، مخصوصا که قدیمی هستید فکر کنم در اون سطح سرویس دهی بیشتر تواناییتون به چشم بیاد.

    قیمت معقول بدهید نه بسیار ارزان - بگذارید قیمت های ارزان را دلال ها بدهند و با end user ها سر و کله بزنند و شما در عوض قیمتی که گذاشتید را صرف کیفیت بیشتر از آن دلال ها بکنید تا وقتی مشترک از end user بودن در آمد و خودش واسط چند مشترک شد که اطلاعی نداشتند و سطح آگاهیش بیشتر شد به سراغ کیفیت و درنتیجه شما بیاید.

    اگر یک شرکت 100 شکایتی در سال از بین مشترکین جدید جذبی در آن سال یا مشترکین قدیمی خود داشته باشد و واقعا شرکت قدیمی و درستی باشد میتوان به جرات گفت 90 تا از این مشترکین شاکی به خاطر عدم اطلاعات کافی خودشان یا کوتاهی خودشان (مثل بکاب گیری های هاست ها و ... که تاپیک ها زیاد هست در انجمن) مشکل خورده اند.

    مشتری اول و آخر باید شما را بفهمد باید سرویسی که میدهید را درک کند و متوجه آن باشد تا اعتماد پیدا کند اگر اعتماد نداشته باشد همیشه حق به جانب خواهد بود و اگر دانشی نداشته باشد که بفهمد شما چه سرویسی میدهید همیشه اعتمادی نخواهد کرد و در کوچک ترین مشکل ممکن هست برود، این روال بازار کار کامپیوتری هست و همیشه این نوع مشتری ها سمت دلال ها بیشتر میروند و در اصل باید دلال ها سر و کله بزنند نه یک پرووایدر، کلا در این چرخه هر کسی کار خود را انجام میدهد و اگر میخواهید توی این چرخه باشید مقاومتی نکنید فقط سعی کنید خودتان بالاتر بروید و از پائین بودن در چرخه فاصله بگیرید.


    باتشکر
    ویرایش توسط RoobinaServer : April 15th, 2016 در ساعت 22:19
    میزبان داده پرداز - روبینا سرور - (تلفن و راه های ارتباطی - Roobinaserver.ir)
    پرووایدر خدمات دیتاسنتری در تهران
    از سال 1385 تا کنون


  2. تعداد تشکر ها از RoobinaServer به دلیل پست مفید


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •