طبیعی هست که قیمت کمتر با کیفیت همخونی نداشته باشه، اما توجه کنید که اینجا چندتا نکته وجود داره، اولا اگه قرار باشه هر کسی بتونه کیفیت و قیمت مناسب رو کنار هم ارائه بده که باید همه پیشرفت کنند! بنابراین این هنر یه شرکت هست که بتونه این کار رو بکنه، و البته راههای مختلفی هم داره، مثلا خیلی از شرکتها ممکنه هزینه سنگینی برای یک نیروی متخصص پرداخت کنند و یه روزی هم اون نیرو ول کنه و بره، اما یه شرکت موفق میتونه نیروهایی رو که توانایی یادگیری خیلی خوبی دارند استخدام کنه و با دادن هزینه یه سری دوره، علاوه بر داشتن نیروی متخصص با حقوق کمتر به نوعی کارمندای شرکت رو نسبت به شرکت متعهد کنه و ... .
دوما یه دید اشتباه این هست که از ابتدا همه دنبال سود هستند، اما به صورت طبیعی شرکتی همواره مسیر رشد رو طی میکنه که به سوددهی رسیدنش چندسالی طول بکشه و تو این مدت بتونه سرپا بمونه، به نظرم یکی دو سال طول میکشه تا دخل و خرج همچین شرکتی با هم بخونه و بعد سود بده و کسی که سرمایه لازم رو نداشته باشه اینجا محکوم هست که یا قیمت رو ببره بالا یا کیفیت رو بیاره پایین که در هر حالت در جذب مشتری بیشتر ناموفق خواهد بود.
در مورد پارس دیتا هم باید اطلاعات بیشتری داشت که بشه قضاوت کرد مثل اینکه مشتریانش بیشتر از چه طیفی هستند و ... . اما در مقایسه با شما دو تا نکته رو در همین نگاه اول میشه گفت، اولا اونا شرکت شون تهران هست و در مقایسه با شما که اصفهان هستید بازار مستقیم بیشتری رو دارند، دوما درسته که تو اینترنت تبلیغات ندارند، اما همچین بی تبلیغات هم نیستند! ییه سر به هفته نامه عصر ارتباط بزنید تا تبلیغات نصفه صفحهای پارس دیتا رو ببینید، تبلیغ معروف «بی دردسر تجارت کنید» و ... ! در کنار اینا فکر میکنم به لحاظ سابقه هم امتیاز مثبت خوبی دارند و ... .
یه ایده دیگه برای رقابت با قدیمیها حضور فعال در عرصههای جدید هست، مثلا هاست ویندوز با ویندوز سرور 2008، دات نت فریمورک 3.5 و sqlserver2008... یا هاست جاوا با ... . یا مثلا هاست مناسب برای ارائه وب سرویسهای جاوا و دات نت و ارائه وبسرویسهای مختلفی توسط خودتون روی اون مثل تقویم و اوقات شرعی و ... .






پاسخ با نقل قول