
نوشته اصلی توسط
samansystems
زرين پال هم در درگاه بانک پاسارگاد، يک مشکل مشابه اين موضوع داره. با تفاوتی که الان خدمت شما عرض ميکنم. اونوقت قضاوت بسيار ساده خواهد بود. درگاه بانک پاسارگاد بر خلاف درگاه پارسيان، سينا و سامان، حتی در صورتی که شما تراکنش رو ستل نکنيد پول رو به حساب بانيکتيون واريز ميکنه. يعنی بر فرض مثال شما اگر در پايان تراکنش و در پرداخت روی کليد انتقال به وبسايت درخواست کننده کليک نکنيد و به سايت زرين پال برنگرديد تراکنشتون در زرين پال ثبت نميشه در حالی که از حساب مشتری کسر شده.
البته ما چندين بار از شرکت تجارت الکترونيک خواستيم که تغييراتی روی درگاهشون اعمال کنن يا حداقل به ما درگاه ويژه ای بدند که در صورت عدم ثبت در سايتمون پول رو برگشت بزنند که تنها کاری که تا الان انجام شده اين هستش که در پايان اون صفحه به مشتری پيغامی رو نمايش دادند که حتما روی کليد انتقال به وبسايت درخواست کننده کليک کنيد تا تراکنش ثبت بشه.
اين مشکل برای مشتری پيش مياد و زمانی که مشتری ميبينه حسابش شارژ نشده تيکت باز ميکنه و ما وضعيت تراکنش رو چک ميکنيم و اگر مشکل همين باشه اعتبار سنجی ميکنيم و تراکنش رو مستقيما به حساب فروشنده واريز ميکنيم.
تو اين وضعيت پولی به حساب فروشنده اعمال نشده و تو سايت فروشنده هم وضيت تراکنش پرداخت شده نشده بنابراين اين وسط فروشنده ضرر نکرده. خريدار هم وقتی ميبينه تراکنشش ثبت نشده پيگيری ميکنه.
البته طبق قراری که تيم فنی گذاشته قرار هستش بعد از انتقال سرور های سايت به ايران يک سرور مختص همين کار قرار داده بشه که تراکنش ها رو به صورت خودکار ستل کنه و به حساب فروشنده اعمال کنه.
اما مشکلی که در به پرداخت وجود داره متفاوت هستش. به پرداخت به سايت فروشنده وضعيت تراکنش رو پرداخت شده نشون ميده و فروشنده همون لحظه به خريدار سرويس ميده در حالی که بعدا مشخص ميشه هيچ پولی به حسابش واريز نشده.
شما فرض کنيد داريد دامين ميفروشيد رو درگاه به پرداخت و ثبت دامينتون آنلاين هستش. کاربر پول رو پرداخت ميکنه به سايت شما برميگرده تو سايت شما وضعيت تراکنش پرداخت شده ميشه و دامين به صورت آنلاين ثبت ميشه. بعد مشخص ميشه اصلا اون پول نيمده تو حسابتون ؟ وقتی حدود 3 درصد اين تراکنش ها تسويه نشه اونوقت شما فروشنده بايد حداقل 3 درصد روی قيمت هاتون اضافه کرده باشيد که اين مشکل تاثيری روی کارتون نداشته باشه.
در مورد اينکه شما سامان سيستم رو متهم ميکنيد که اين موضوع رو همه جا مطرح ميکنند هم خوب دليلش مشخص هستش. ما مدارک و مستندات محکمی داريم که به هر کسی هم بخواد ميتونيم ارائه بديم. مکالمات ما با اين شرکت وجود داره. جايي که اوپراتور های اين شرکت به همکاران ما فحش های رکيک دادند تا جایی که علنا اعلام کردند تسويه حساب نميکنيم و بريد از هر جای ديگه ای که ميخواين پيگيری کنيد. نامه های ارسال شده ما به اين شرکت و بازرسی بانک وجود داره که همگی دال بر اين هستش که اين شرکت مشکلاتی رو در تسويه خودش داره. حتی زمانی که درگاه سامان سيستم رو غير فعال کردند و بعد که ديدند با بازرسی طرف هستند درگاه رو فعال کردند و اين موضوع رو انکار کردند.
برای مجموعه سامان سيستم همين موضوع باعث افتخار هستش که با وجود اينکه به پرداخت تا همين الان اين پول رو تسويه نکرده اصلا به روی فروشندگان خودش هم نيورده و حتی بهشون نگفته آقای فلانی اين تراکنش مشکل داشته و پولش نيمده شما هم سرويس خريدار رو کنسل کن.
باز هم تاکيد ميکنم ساير مستندات در سامان سيستم موجود هستش و هر کسی مايل هستش ميتونيم ليست تراکنش های 3 ماه اول سال رو (که بيشترين عدم پرداخت تراکنش ها در اين تاريخ بوده) رو ارائه بديم.