در درج مطلب وبسایت چه نکاتی را رعایت کنیم؟
امروزه وبسایت یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای BUSINESS TO BUSINESS تبدیل شده است. به گفته کارشناسان کشورهای جهان اول در صورت وجود وبسایت فعال ، بازدید از وبسایت شما تا 66% در مقایسه با یک وبسایت بدون مطلب بیشتر و افزایش خواهد داشت.
زمانی که مطلبی به مخاطب ارائه میشه ، مخاطب تصمیم میگیره با شما خداحافظی (Goodbye) کنه یا اینکه خریدار (GoodBuy) محتوای شما باشه،بنابراین راه یک قدم جلوتر از باقی بودن اینست که چه نکاتی در درج مطلب وبسایت یا وبلاگ از اهمیت بیشتری برخوردار و لازمه هر بازاریاب و مدیر تبلیغ مدرن و امروزی است.
1. تیتر جذاب برای عناوین پست ها
تیتر مطلب وبسایت شما نخستین و حتی شاید تنها عنصری باشد که بر مخاطب سایت شما اثر میگذارد. پس نوشتن یک تیتر مناسب و عالی یقیناً یک توانایی بسزا و منحصر بفرد است.
همانطور که یکی از بازاریاب های معروف “David Ogilvy” توصیه کرده که “بهترین تیتر ها آنهایی هستند که به خواننده مطلب وبسایت یک مزیت را مژده میدهند.”
2. شروع جذابی داشته باشید
یک تیتر خوب با یک شروع بد مثل این است که کسی را به خانه خودتان دعوت کنید و وقتی نزدیک شد، در را محکم روی آن ببندید. شما باید تخیلات خواننده را در اختیار بگیرید و او را بیشتر به عمق مطالبتان راه ببرید. این دقیقاً همان دلیلی است که کپیرایتر مشهور Eugene Schwartz چندین هفته را فقط صرف نوشتن ۵۰ لغت اول یک مطلب فروشی میکند.
۳- از کلمات متقاعد کننده استفاده کنید
برخی از لغات قوی تصمیم گیری را بیشتر تحت تاثیر قرار میدهند. شما میبایست درک کنید که “چرا” این لغات متقاعدکننده هستند و درنتیجه در چه زمینهای از آنها در مطالب خود استفاده کنید که به درد مخاطب و کسب و کارتان بخورد.
4. از جملات کلاس بالا “خفن” استفاده کنید!
هر مطلبی که مینویسید با یک جمله شروع و تمام میشود. پس اگر میخواهید یک نویسنده معمولی باشید، جملات معمولی بنویسید.
درحالیکه اگر میخواهید یک نویسنده عالی باشید، باید شروع کنید به نوشتن جملات عالی. و البته بدین معنی نیست که جملات شما باید لزوما خفن باشند بلکه باید تمام چیزهای درست را بگویند.
5. از گلوله ها در مطالب خود استفاده کنید!
استفاده از علامت های اشاره در متن باعث میشوند که افراد درگیر مشاهده وبسایت ، پستها، صفحه، مقالات و متن شما بمانند. ولی آنها نباید خیلی ساده یا خیلی طولانی باشند. شما به تغییراتی در نوشته نیاز دارید که متن شما را قابل خواندن کنند؛ یعنی اینکه نوشتن آنها ایجاد ترکیبی از اختصار ، قول شما به خواننده و جلب توجه میشوند.
6. عناوین فرعی با ارزش خلق کنید
تکه های بزرگ مطلب ذاتا برای جلب توجه خواننده خوب نیستند و خیلی سریع آنها را به بیننده تبدیل میکند. ولی شما به راحتی میتوانید با داشتن عناوین فرعی این بیننده را به خواننده تبدیل کنید. فقط به این فکر کنید که از عناوین کوچکی استفاده کنید که یک فایده خاص را به خواننده “بفروشد” که او را ترغیب به خواندن بیشتر کند.
7. یک داستان گمراه کننده تعریف کنید!
یک داستان ، فیلم یا سریال تلویزیونی خوب با یک شخصیت در تضاد شروع میشود. سپس آن تضاد آنقدر تقویت میشود که زندگی غیر قابل تحمل شود و در نهایت با یک راهکار رضایت بخش تمام میشود. این دقیقاً در مورد داستان نوع پست زنی شما هم صدق میکند. شما به یک قهرمان، هدف، مانع، مربی و یک پند نیاز دارید.
8. احساسات مخاطب را درگیر مطلب وبسایت خود کنید
داشتن مطالب جالب باعث به هم پیوستگی داستان ، مقاله یا فایل صوتی و تصویری شما با استفاده از المانهای احساسی میشود. اینها بیانیه ها و یا ابزارهایی درون یک مطلب وبسایت هستند که مخاطب را جلب به ادامه خواندن میکنند. آنها را مثل لحظات کوتاهی از اغواگری ببینید… تکههای غذا که برای فریب دادن بچه خرگوش برای کشاندن به خانه می ریزید.
9. درج تصاویر مجذوب کننده و جالب
مطمئنا ما عاشق شنیدن داستان هستیم. ولی چرا وقتمان را برای نشان دادن یک عکس با کیفیت بالا که فقط قرار است چند تا خط مشکی روی یک بکگراند سفید باشد تلف کنیم؟
وقتی دارید سعی میکنید که یک انفجار بزرگ را با یک مطلب وبسایت خود ایجاد کنید،خیلی عاقلانه است اجازه بدهید که بخشی از این وزن سنگین رو با داشتن یک تصویر جذاب کم کنید.
طراحی سایت
10. نوشته را شیک و هنرمندانه به پایان برسانید
هدف یک نوشته موفق این است که خواننده را در مسیر لذت بخش و آموزنده از نقطه A به B ببرد. درنتیجه نکته کلیدی یک پایان موفق این است که قبل از نوشتن حتی یک لغت دقیقاً بدانید که میخواهید مخاطب را به کجا ببرید.
منبع : پارسیان وب