راهنمای ساخت لینک برای بهینه سازی وب سایت (قسمت دوم)
در قسمت اول راهنمای ساخت لینک برای بهینه سازی سایت به نحوه سایت لینک ها در سایت خود پرداختیم در ادامه این رند در این متن تاثیر دریافت لبنک را از خارج از سایت برای شما توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید...
لینک ها به عنوان فاکتور های رتبه بندی میباشند که به موتور جستجوی گوگل اجازه ی اندازه گیری ارزش صفحات سایت شما را از سال 1990 داده اند. ویژگی pagerank (پیج رنک) اختراع شد تا گوگل بوسیله ی آن بتواند میزان کیفیت صفحات سایت را بر اساس تعداد لینک های مراجعه شده به آن را ارزیابی کند. ابتدا این شاخص درصد کمی از رتبه ی صفحه را به خود اختصاص میداد اما بعد ها به سیگنال قدرتمندی برای اندازه گیری کیفیت صفحت سایت در الگوریتم گوگل قرارگرفت.
این ابتکار عمل بسیار موثر واقع شد زیرا این تفکر بوجود آمد که لینک ها میتوانند سند تاییدی بر صفحه سایت باشند. بدین معنا که اگر شخصی لینک را وارد شود حتما ان لینک که به صفحه ی شما ختم شده است را به عنوان منبع مناسبی برای اطلاعات خود در نظر گرفته است. هرچند که فناوری سئو آموخته است که چگونه کلمات کلیدی را مشخص کند، گوگل نیز در صدد است تا با اداره کردن وب سایت ها و بروز رسانی اطلاعاتی آنها بصورت منظم وب سایت هایی که فاقد اعتبار میباشند را از رتبه های برتر خود دور کند.
گوگل در تعدادساختن لینک ها اصراری به تعداد آنها ندارد و در این مورد تخفیف داده است در نتیجه تعداد لیک ها ی یک سایت از نظر گوگل اعتباری ندارد اما تکنیک استفاده از لینک ها برای گوگل حائز اهمیت میباشد. ثبت نام وب سایت خود در سایت های دیگر و دریافت لینک از آنها یکی از تکنیک های افزایش رتبه ی سایت میباشد. این تکنیکی است که گوگل همیشه آنرا به مدیران سایت پیشنهاد میدهند. در کنار همین تشویق ها و پیشنهاد ها، گوگل جریمه ها و تنبیهاتی در برابر کسانی که سو استفاده و بیش از اندازه این تکنیک را انجام میدهند در نظر گرفته است. الگوریتم پنگوئن مامور رسیدی به این موضوع است که توسط گوگل به طور منظم آپدیت میشود.
اینکه گوگل چگونه از الگوریتم پنگوئن در رتبه بندی سایت ها استفاده میکند راز خود کمپانی گوگل است . از نظر انجمن های بهینه سازی سایت لینک ها اصلی ترین تاثیر را در این الگوریتم ایفا میکنند.
به نمودار زیر دقت کنید، این نمودار نشان دهنده ی تاثیر فاکتور های مورد نظر گوگل میباشد
نمودار وزن دهی به پارامتر های گوگل
DLKAF(Domain-Level, Keyword-Agnostic Features)= ویژگی کلمات کلیدی بکار رفته در سطح دامین
(Page-Level Link Features)PLLF= مشخصه لینک های مراجعه به صفحات سایت
(Page-Level KW & Content Features)PLKWCF= ویژگی محتوا در سطح صفحات سایت
(Page-Level, Keyword-Agnostic Features)PLKAF= کلمات کلیدی بکار رفته در سطح صفحات سایت
(Domain-Level Brand Features)DLBF= استفاده برند در دامین سایت
UU (User, Usage, & Traffic/ Query Data)= مقدار اطلاعات و حجم ترافیک بازدید از وب سایت
(Social Metrics)SM=مقدار لینک هایی که توسط شبکه های اجتماعی منتشر میشوند
(Domain-Level Keyword Usage)DLKU=متناسب بودن کلمات کلیدی با دامین
=ETCو سایر
همانطور که مشاهده میکنید بیشترین میزان تاثیر را در رتبه بندی سایت دو ویژگی استفاده از کلمات کلیدی در دامین و دریافت لینک ها به صفحه سایت بخود اختصاص داده اند.
منبع: sorooshapardaz.com | راهنمای ساخت لینک برای بهینه سازی سایت
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟