زاکرمن در سرویس هاستینگ وب Tripod مشغول کار بود که اعتراض جالبی دریافت کرد. یکی از تبلیغدهندهها وقتی بنر او در صفحه یکی از وبسایتها قرار گرفته بود از این موضوع نگران شد که شاید خواننده ارتباطی میان کمپانی تبلیغ کننده و برند وبسایت را متصور شود. به همین دلیل زاکرمن به فکرش رسید که برخی تبلیغات از این پس در پنجرههایی جداگانه باز شود. پس او اولین کد پاپآپ دنیا را نوشت و تا سالها بعد چنین تبلیغات عذابآوری کاربران را کلافه کرد!
البته همانطور که میدانید بسیاری از سایتهای به اصطلاح تفریحی و دانلود ایرانی که سایتهایی زرد و بیمحتوا به شمار میروند هنوز از چنین کدهایی استفاده میکنند و کاربر قربانی با یک کلیک ناگهان با چندین پنجره ناخواسته مواجه میشود.
مرورگرهای Netscape و Opera اولین مرورگرهایی بودن که Pop-up blockerها را برای خلاصی از این نوع تبلیغات عرضه کردند و حالا تقریباً تمامی مرورگرها به صورت پیشفرض این قابلیت مفید را دارند؛ هرچند که باز هم برخی سایتهای ایرانی راه دور زدن آنها را پیدا کردهاند. جدای نظر عمومی پاپآپها در ابتدا به عنوان یک مدل تبلیغاتی جدید و کارآمد توسط زاکرمن معرفی شدند اما حالا خود او هم از این اختراع پشیمان است و میگوید ” من متأسفم. نیت ما خیر بود!”