نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: بررسی عملکرد کمپین ایمیلی مجموعه با استفاده از Google Analytics

Hybrid View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #1
    عضو جدید morvahost آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jul 2014
    نوشته ها
    18
    تشکر تشکر کرده 
    0
    تشکر تشکر شده 
    14
    تشکر شده در
    5 پست

    پیش فرض بررسی عملکرد کمپین ایمیلی مجموعه با استفاده از Google Analytics

    درصورتی‌که در کنار استراتژی بازاریابی آنلاین مجموعه یک کمپین ایمیلی هم داشته باشیم، ممکن است گاهی نتوانیم درباره موفق بودن یا نبودن آن نظر دقیقی بدهیم. در حقیقت فقط در حالتی می‌توانیم مطمئن باشیم کاربران از طریق ایمیل‌ها سایت کمپانی را پیداکرده‌اند که تنها ابزار بازاریابی‌مان کمپین ایمیلی باشد. به کمک Google Analytics می‌توانیم این قسم مشکلات را به‌راحتی حل کنیم و با استفاده از داده‌های ارزشمند آن موفقیت یا شکست استراتژی بازاریابی ایمیلی‌مان را بسنجیم.

    • آمار باز شدن ایمیل‌ها
    این فاکتور همان‌طور که از نامش پیداست، نشان می‌دهد چه تعداد از کاربران ایمیل موردنظر را بازکرده‌اند. برای بررسی موفقیت کمپینمان می‌توانیم از همین فاکتور شروع کنیم؛ مطمئناً اگر کسی ایمیل را باز نکند، از طریق آن وارد سایت مجموعه هم نمی‌شود. بررسی تعداد کاربرانی که پیغاممان را خوانده‌اند، چند موضوع را روشن می‌کند: اگر تعداد بسیار کمی از گیرندگان ایمیل را باز می‌کنند، شاید بهتر باشد عنوان پیغاممان را عوض کنیم؛ شاید هم چند خط اول که در حالت پیش‌نمایش نشان داده می‌شوند، چندان جذاب نیست که بتواند توجه کاربر را به خود جلب کند. از آن‌طرف هم درصورتی‌که حجم قابل‌توجهی از کاربران ایمیل‌ها را باز کنند، می‌توانیم همین قالب را برای ایمیل‌های بعدی کمپین هم استفاده کنیم.
    • آمار کلیک بر روی لینک تعبیه‌شده داخل ایمیل (CTR)
    قدم ایدئال بعدی این است که کاربر بعد از باز کردن ایمیل بر روی لینک تعبیه‌شده داخل آن کلیک کند. با استفاده از GA می‌توانیم به‌راحتی آمار CTR کمپین را بررسی کنیم. با مقایسه آمار باز شدن ایمیل‌ها و دفعات کلیک بر روی لینک یک سایت خاص که داخل آن گنجانده‌شده، می‌توانیم با قطعیت نسبتاً زیاد نظر بدهیم که کمپین ایمیلی‌مان موفق عمل می‌کند یا نه. مسلماً هدف اصلی از اجرای هر کمپین ایمیلی، کشاندن گیرندگان به سایت مجموعه است.
    • بررسی رفتار کاربران بعد از کلیک بر روی لینک
    با استفاده از GA می‌توانیم رفتار کاربر را بعدازاینکه بر روی سایت مجموعه کلیک کرد هم بررسی کنیم. مثلاً ببینیم وارد کدام صفحات ورودی می‌شود، در کدام صفحات بیشتر باقی می‌ماند، بعدازاینکه از طریق کمپین وارد سایت مجموعه شد از چند صفحه بازدید می‌کند، آخرین صفحه سایت که قبل از خروج بازدید می‌کند کدام است و…
    به کمک چنین اطلاعاتی می‌توانیم متوجه بشویم چه تعداد از کاربران، بعد از سر زدن به صفحه ورودی سایت، به صفحات دیگر آن‌هم علاقه نشان داده‌اند و کدام ایمیل‌ها بازدیدکنندگان کمتر یا بیشتری به همراه داشته‌اند؛ درنتیجه اعمال تغییرات و بهبود وضعیت کمپین بازاریابی ایمیلی‌مان باکیفیت بالاتری همراه می‌شود.
    تگ‌های کمپین
    GA با استفاده از تگ‌های کمپین (اطلاعات تکمیلی که به لینک‌ها اضافه می‌شود و مجدداً به دست گوگل می‌رسد) میزان بازدهی هرکدام از لینک‌های موجود داخل ایمیل‌های ارسالی آن کمپین را ارزیابی می‌کند. درنتیجه GA می‌تواند اطلاعات هر ایمیل را مرتب کند تا کاربر به‌راحتی بفهمد کدام ایمیل‌ها موفق بوده‌اند و کدام‌یک چنگی به دل نمی‌زنند. ایمیل‌های مختلف که از یک کمپین واحد ارسال‌شده‌اند در قالب چارت‌های مختلف به همراه تعداد بازدیدکننده‌ای که هرکدام برای سایت به همراه داشته‌اند نمایش داده می‌شوند. به کمک چنین چارت‌هایی می‌توانیم عملکرد هرکدام از ایمیل‌ها را به‌صورت شفاف بررسی کنیم و در مورد وضعیت کمپین بهترین تصمیم ممکن را بگیریم.

  2. #2
    کاربر اخراج شده
    تاریخ عضویت
    Mar 2013
    نوشته ها
    72
    تشکر تشکر کرده 
    52
    تشکر تشکر شده 
    79
    تشکر شده در
    57 پست

    پیش فرض پاسخ : بررسی عملکرد کمپین ایمیلی مجموعه با استفاده از Google Analytics

    شما به جای پست دادن بهتر هست کمی پشتیبانی سایتون رو درست بکنید فقط پول میگیرد و بعدش خداحافظ ..............

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. کار با google analytics
    توسط itexpert در انجمن سوالات و مشکلات
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: October 23rd, 2016, 10:13
  2. استَت سِون - Google Analytics فارسی
    توسط Stat7 در انجمن مباحث دیگر
    پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: September 21st, 2013, 18:00
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: February 21st, 2013, 12:55
  4. Google Analytics ایران رو تحریم کرد!
    توسط parsianweb در انجمن مباحث دیگر
    پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: June 21st, 2012, 08:35

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •