
« قوی ترین و باهوش ترین موجودات نیستند که باقی میمانند بلکه موجودی باقی میماند که بیشتر از همه تمایل به تغییر دارد ».
"چارلز داروین"
سالها پیش ، گونه خاصی از پستانداران شروع به تغییر بعضی از صفات خود کردند. براساس انتخاب طبیعیشان این موجودات بیشتر ترجیح میدادند وقت خود را در آب سپری کنند تا در خشکی. گرچه میتوانستند تمامی نیازهایشان را در خشکی برطرف کنند اما رفته رفته با محیط آب بیشتر سازگار میشدند.
به همین دلیل این تغییر به آنها کمک کرد تا باقی بمانند و فرزندان بیشتری به دنیا آورند. به مرور زمان، انداره و رنگ این موجودات در طی چندین نسل دچار تغییر و تحول شد و پس از گذشت قرنها تکامل، یک موجود کاملاً جدید پا به عرصه وجود نهاد.
به خاطر همین سازگاریشان قادر بودند تا از انقراض جلوگیری کنند و به قویترین اربابان محیط خود تبدیل شوند. امروزه نیز این موجودات وجود دارند و ما آنها را با نام "وال" می شناسیم.
چارلز داروین زیست شناس و جغرافیدان معروف، این ادعا را در یکی از کتاب های خود به نام On The Origin Of Species (منشأ انواع) در سال 1859 آورده است. در حالی که در آن زمان اکثراً او را دیوانه می نامیدند اما اکتشافات اخیر نشان میدهند که در واقع حق با وی بوده است. نظریه تکامل موفق شد تا چگونگی و چرایی تبدیل میمونها به بشریت را اثبات کند و شرح می دهد که چرا دایناسورها، حتی بزرگترین و قوی ترین موجودات زمان خود نتوانستند خود را از نابودی بزرگ نجات دهند.
پس در حال تبدیل شدن به چه چیزی هستیم؟
جواب را میتوان به سادگی هر چه تمام در تکامل پیدا کرد، یک تغییر پایدار به منظور افزایش درصد نجات یافتگان، همه چیز در این سیاره بهتر است دنباله روی این عمل باشند، حتی چیزهای بیجانی مانند
Search Engine Optimization یا همان سئو .
سئو و نظریه تکامل
ممکن است بپرسید، سئو چه ربطی به نظریه تکامل داروین دارد؟ شاید اولش کمی برایتان عجیب باشد اما چشم انداز همیشه در حال تغییرِ سئو رابطه تنگاتنگی با چیزی که داروین 150 سال پیش گفته است دارد.
کمی گیج کننده است ؟؟!! پس به نظرم بهتر است سری به جمله معروف داروین که در بالا ارائه شده است، بزنیم. عمداً این جمله را به 3 قسمت تقسیم کردم.

1- قویترین موجودات آنهایی نیستند که باقی میمانند
گوگل دقیقا مثل طبیعت عمل میکند، یعنی همانطور که طبیعت هیچ رحمی به دایناسورهای غول پیکر نکرد، گوگل هم برای پول و شهرت شما ارزش قائل نیست. خیلی سادهست! اگر قوانین ضبط شده توسط گوگل را رعایت نکنید، جریمه میشوید.
2- باهوشترین موجودات آنهایی نیستند که باقی میمانند
تعداد زیادی از شرکتها و سایتهای بزرگ، سعی بر این داشتند تا گوگل را دور بزنند! تاکتیکهای کلاهبرداری سئو مانند صفحه ورودی، چگالی کلمات کلیدی و مقاله های در حال چرخش بصورت متداول از سوی این شرکتها به منظور سوء استفاده از نقاط ضعف گوگل تا قبل از سال 2011 انجام میگرفت. نتیجههای خوبی به همراه داشت تا اینکه این اعمال تبدیل به بدترین کابوسشان شد.
3- موجودی باقی می ماند که بیش از همه تمایل به تغییر دارد
گوگل یادآوری میکند که بعضی از چیزها غیر قابل درک هستند. با بروز رسانیهای متداولش، گوگل میخواهد بفهماند که هیچ کس نمی تواند آن چیزها را درک کند زیرا همیشه در حال تغییر هستند! با این حساب تنها راهی که برای ما باقی میماند، راهی است که ما را به تکامل هدایت میکند. بنابراین کسانی که به این بروزرسانی ها آگاهی دارند و برای تغییرات خود را آماده میکنند، همان کسانی خواهند بود که باقی می مانند.
با این حال، هرگز فراموش نکنید که هدف تکامل است نه تنها زنده ماندن، بلکه کاهش زندگی (ارائه آنچه کاربران میخواهند) و افزایش کیفیت زندگی (ارائه محتوای با کیفیت بالا) .
چه چیزی می توان از این مطلب یاد گرفت؟
پاندا و پنگوئن همیشه در حال بروز رسانی و تغییر و تحول هستند و خواهند بود. با نسخه ی جدید مرغ مگس خوار گوگل ثابت کرد که
سئو از همان اول دنبال کننده نظریه تکامل داروین بوده و هست. برای چه کسانی؟ بدیهی است، برای ما!
با در نظر گرفتن همه اینها چرا باید از آپدیت های این الگوریتمها بترسیم؟ در واقع با قرار دادن کاندیداهای لایق در بانک اطلاعات گوگل سعی دارد تا در یافتن بهترین جواب برای سوالات شک برانگیز ما کمک کند. پس با در نظر گرفتن تکامل، بدیهی است که این آپدیتها همیشه در حال بروزرسانی هستند. دنبال کردن راه درست و انعطاف پذیر میتوانند بهترین و عاقلانه ترین راه ممکن برای حفظ بقای ما در گوگل باشند. و من سعی کردم شما را به بهترین مکان هدایت کنم.
پیروز و سربلند باشید
منبع : شرکت توسعه نسل وب