در صورتی قادر به ارسال ایمیل نمی باشید ابتدا log را بررسی نمایید:
کد:
/var/log/exim/mainlog
در صورتی که با خطای retry time not reached for any host after a long failure period مواجه شدید دستورات زیر را اجرا نمایید:
کد:
cd /var/spool/exim/db
کد:
rm -rf retry , retry.lockfile , wait-remote_smtp, wait-remote_smtp.lockfile
کد:
service exim restart
در صورتی خطای SMTP Server rejected email را مشاهده می نمایید دستورات زیر را اجرا نمایید:
کد:
nano /etc/virtual/whitelist_hosts
مقدار زیر را در این فایل قرار دهید:
کد:
127.0.0.1
در صورتی که با خطای network unreachable مواجه شدید وارد مسیر زیر شوید:
کد:
/etc/exim.conf
و عبارت زیر را در بالای این فایل قرار دهید:
کد:
disable_ipv6=true
سپس به مسیر زیر بروید:
کد:
/etc/sysconfig/named
و مقدار زیر را به انتهای فایل اضافه نمایید:
کد:
OPTIONS="-4"
و سرویس exim را restart نمایید.
منبع:مشکل retry time not reached در ارسال ایمیل - آموزش دایرکت ادمین - Directadmin