سلام.
سرور ایشون با Windows 2008 R2 تحویل داده شد و سفارش ایشون Hyper-V بود و من خیلی کارهای اضافه و انجام تنظیمات اضافه و حدوداً $80 به ایشون رایگان سرویس دادم.
ایشون به سرور وارد شدند و گفتند فلان مشکل رو داره و من باهاش راحت نیستم. گفتم باشه، اگر میخواید به هر OS دیگه ای Reload میکنم و این بار رو رایگان انجام میدم.
ایشون گفتند ESX میخوان و من گفتم منظورتون ESXi هست (چون ما فقط ESXi رو به صورت رسمی offer میدیم و به دلیل Partner نبودن با vmware مجازی ساز های پولی رو offer نمی دیم) و ایشون گفتند که نه و خود ESX و من گفتم باشه !
به دیتاسنتر گفتم، گفتند ما به صورت رسمی این مجازی ساز رو پشتیبانی نمی کنیم و اگر میخواید ESX نصب بشه، باید DVD برنامه رو برای ما تهیه کنید و تحویل بدید که من گفتم آخرین نسخه رو از سایتش دریافت کتید و مشتری به گفته خودش به مسائل جانبی آگاه هست و مشکلی نیست، نصب کنید !
خلاصه نصب کردیم و تحویل دادیم (بعد از کلی دردسر به دلیل اینکه سرور ایشون RAID نداشت و این کار در کل استاندارد نیست) مجازی ساز مورد نظر ایشون نصب شد و ایشون گفتند که CPU load بالا هست و مشکل از سخت افزاره.
من با دیتاسنتر صحبت کردم و ایشان گفتند:
و من هم به ایشون پیشنهاد رو دادم با این تفاوت که گفتم این بار خودتون نصب رو از طریق KVM اختصاصی سرورتون انجام بدید که اگر ما اشتباهی کردیم، شما که حرفه ای هستید به امید خدا مشکل رو برطرف کنید.This is some sort of issue with ESX, and, unfortunately, as this server is self managed, troubleshooting the OS configuration and performance issues is something that we cannot do unless you approve the billable time.
I would simply suggest you reboot the host (if you have not already), and check the vSphere / ESX error logs to see if you can find the source of the problem.
Finally, should you wish, we can re-install ESX on this server for you as time permits today, if you think that will solve the issue.
و بعد از نصب، مجدداً ایشون گفتند که مشکل پا برجا هست و مشکل خیلی پیچیده هست و خیلی هم کند برنامه نصب شد و خلاصه سرور با این قدرت رو بردند زیر Pentium 2 !
بعد از کلی فشار و بحث و زور گویی ایشون مبنی بر اینکه اگر دیتاسنتر میدونه مشکل چیه "وظیفش هست" که مشکل رو حل کنه (حالا ایشون به مراجعه به کدام کتاب قانون این حرف رو زدند خدا میدونه !) و من هزینه ای پرداخت نمی کنم و مطمعن هستم که ESX هیچ گونه تنظیمات SSH ای نداره و مشکل hardware هست !
من هم گفتم شما پرداخت هزینه رو confirm کنید و ما بررسی می کنیم و اگر مشکل سرور بودن، ما کلاً سرور رو عوض می کنیم و ESX رو مجدد برای شما نصب می کنیم و هیچ هزینه ای که نمیگیریم هیج، این 2 - 3 روز تاخیر رو هم به حساب شما credit می کنیم !
ولی باز هم ایشون شروع کردن و هر چی دوست داشتند گفتند مبنی بر اینکه دیتاسنتر بلد نیست، سرور خرابه، *باید* مجانی برام درست کنید و خلاصه همه حرف های خودشون رو چند بار تکرار می کردند ...
بعد از حدود 4 ساعت بحث و کل کل های ایشون، من مجبور شدم یک بار دیگه ایرانی ها رو کوچیک کنم و حرف زور ایشون رو به دیتاسنتر منتقل کنم و جواب ایشان این بود:
و عکس از تصویر KVM سرور ایشون ارسال کردند که در حالت SSH فرمان TOP رو وارد کرده بودند و فقط یک process بالا بود که اون هم مشخص بود چیه و اگر خود ایشون این کار رو بلد بودند و انجام می دادند لازم نبود من مجدداً در مورد چیزی که هیچ ربطی به دیتاسنتر نداره بهشون تیکت بزنم و این آبرو ریزی رخ بده !The process using 25% CPU is sfcbd which is ESX watchdog service. Basically this is an ESX component on an unmanaged box, the proper course of action for your customer is to take is complaint to the vendor of his own installed platform.
In a nut shell, we are not willing to manage this customer's ESX installation for the cost of an unmanaged service.
I believe we have gone about as far as we can given the circumstances...
حالا دوستان اگر میخوان با خیال راحت و با دونستن حرف دو طرف قضاوت کنند !
با تشکر.