سلام.
ممنون از دوستان دیگری که نظر دادند، بله ... حالا فهمیدم چرا دوستان به من میگفتند که داری اشتباه می کنی و زیاد با مشتری حرف نزن و نیازی به چت کردن باهاش نیست !
حالب اینجاس که ایشون اول سرور رو تحویل گرفتند با مجازی ساز Hyper-V و بعد که دیدم خیلی براشون سخت هست کار کردن با این مجازی ساز، دوستانه بهشون پیشنهاد دادم که براشون OS Reload به صورت رایگان انجام بدم و به هر چیز که میخوان تغییر بدم که ایشون گفتند ESX و ما هم DVD رو از خود سایت download کردیم و نصب کردیم و بعد از اینکه ایشون از لود بالا شکایت کردند، ما هم بررسی کردیم و فهمیدیم مشکل از کجاس و به ایشون گفتیم و جواب ایشون این بود:
ESX هیچ تنظیماتی از SSH نداره و فقط نصب می کنید و یا علی، سرور های مجازی رو ادد می کنید و چندین بار حرف بی مدرک خودشون رو مبنی بر *نداشتند تنظیمات SSH در مجازی ساز ESX رو تکرار کردند* و به هیج سراتی مستقیم نبودند !
بعد از اینکه دیتاسنتر جواب رو داد و ایشون دیدند هیچ راهی نداره گفتند که آره چند دقیقه قبل دوستم مشکل رو پیدا کرده بود در صورتی که این عملاً یک مشکل نیست و Function جدید برنامه ESX هست که ایشون به دلیل همه کاره فرض کردن خودشون پا فشاری کردند که این یک Bug در ورژن جدید هست !!!
این رو هم اضافه کنم که همانطور که میدونید، بازار اصلی ما در امریکا هست و یکی از مشتریان ما که سروری در حدود ماهیانه 800 دلار خریداری کردند و هزینه لایسنس ESX رو هم پرداخت کردند و به ما دادند که براشون Active کنیم همین مشکل رو داشتند ولی به جای چونه زدند و بحث بی جا، رفتند و از سازنده برنامه کمک خواستند چون سرورشون Self Managed هست:
http://communities.vmware.com/thread/250017
شما با همچین آدمی چه برخوردی خواهید کرد ؟
با تشکر.






