سلام.
منظور آقای AfraWeb این هست که این دیتاسنتر کمی سختگیر تر از دیتاسنتر های اروپایی دیگر است و یکی از دلایل ایشان، مسدود کردن آی پی سرور در صورت دریافت شکایت Spam هست.
من شخصاً هیچ تجربه ای از این دیتاسنتر ندارم ولی به نظرم درست ترین برخورد در زمان دریافت شکایت Spam این هست که دیتاسنتر تا 3 بار تذکر بده و بعد از 48 ساعت اگر چهارمین شکایت دریافت شد و کاربر اقدامی در جهت حل و فصل مشکل نکرد، آی پی خاطی مسدود بشه.
بعضی دیتاسنتر ها هم جریمه نقدی قرار میدند یا سرور رو خاموش می کنند و جریمه میگیرند و .... ولی هیچ یک از موارد مذکور استاندارد نیست و قانون جهانی تنها تذکر و null route کردن آی پی خاطی در صورت دریافت شکایات بیشتر در مدت 48 ساعت است.
با تشکر.