خدمات الکترونیک خیلی خوب شده بود تو چد سال قبل
ولی از موقع اومدن طرح شاپرک دوباره روال به قبل برگشته
مغاذه ها و کاسب ها دوباره دوست دارند پول نقد بگیرند
چون کارت ها پولش دیر میاد و ضرر هست
هرچی رشته بودن با دست خودشون پنبه کردن
با این طرح های بدون فکری که انجام میدن
فقط هزینه میتراشن برای مردم از جیب بیت المال
دقیقا . همین طور که اشاره فرمودید خصوصا در مورد pos های فروشگاهی تمام فعالیت های بازاریابی و خدماتی که در چند سال گذشته از سوی بانک ها منجر به نصب و گسترش این خدمات در تمام فروشگاه ها حتی در محروم ترین نقاط کشور شده بود زیر سوال رفته است. زیرا دیگر تمایلی به استفاده از این دستگاه ها وجود ندارد ( به دلیل مشکلات چشمگیر شبکه شاپرک) و بعضا مشاهده می شود در بسیاری از فروشگاه ها پز ها خود را کلا خاموش و در انباری قرار داده اند ! همین مورد را به تدریج برای درگاه ها ایجاد می کنند. با طرح های بدون برنامه ریزی و سلیقه ای شبکه شاپرک مطمئنا درگاه های فروش آنلاین در انزوا قرار خواهند گرفت !
ظاهرا طرح مسخره بدی که طی چند وقت آینده اجرایی می شود استفاده تمام بانک ها از درگاه شاپرک تحتت دامین shaparak.ir می باشد که هر بانک یک سابدامین دارد و درگاه تمامی بانک ها با این طرح یکسان و دارای شکل و شمایل یکی و خدمات یکسان می باشد !
تنها سوالی که ذهن بنده را مشغول کرده است : اگر همین دامین شاپرک.آی آر (shaparak.ir) و سرور میزبانی این دامین مورد حملات بسیار گسترده فرار گیرد و در خوشبینانه ترین حالت چند ساعت داون شود در این چند ساعت باید کل فعالیت شبکه بانکی کشور که مبتنی به درگاههای فروش آنلاین است تعطیل شود؟
این مورد خیلی دور از ذهن و غیر ممکت نیست . خصوصا در ایران با وجود مدیران نخبه و برنامه ریزی گسترده قبل از اجرای هر طرح !
-- ساب دامنه ها به بانک ها تعلق نداره و به شرکت های PSP تعلق داره.
-- قرار نيست درگاه پرداخت ها همه روی يک سرور باشن فقط بايد روی زير دامنه شاپرک باشن تا بعضا افراد نا آگاهی که اطلاعات کارت رو در صفحات غير بانکی قبلا وارد ميکردن ديگه وارد نکنن.
-- هر شرکت PSP بايد سرور هاش رو در ديتاسنتری که مطابق استاندارد شاپرک در الزامات اون ذکر شده قرار بده. البته اکثر PSP ها خودشون مطابق همون استاندارد ديتاسنتری رو تاسيس کردن.
-- کلا جای نگرانی وجود نداره و انشالله با بوجود آمدن شاپرک امکان رقابت بين PSP ها فراهم ميشه. رقابتی که بر اساس کيفيت سرويس دهی و نه بر اساس استفاده از امکانات بانک پشتيبان تعيين ميشه.
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)