اگر مشتری به این نکات دقت کنه هیچ موقع دچار مشکل نمیشه
باور كنید موفقترین شركتهای میزبان در دنیا، نه به خاطر قیمتها، بلكه به خاطر پشتیبانی و انجام تعهدات خود در برابر مشتریان به چنین درجهای رسیدهاند. خلاصه این كه سرویس میزبانی سایت بدون پشتیبانی، ارزشی ندارد.
طبیعتاً منطقی نیست كه به شركتهایی كه تلفن و یا آدرس مشخصی ندارند و تمام پشتیبانی آنها تنها براساس ایمیل است و یا حاضر نیستند مشكلات و یا سؤالات فنی مشتریان خود را به صورت حضوری و یا تلفنی پاسخگو باشند اعتماد كنید.
همچنین بسیار خوب است كه از تعهدات شركت سرویسدهنده نیز مطلع شوید. یكی از مهمترین آنها تعهد به قابل دسترس بودن سایت در اكثر زمانهاست كه اصلاحاً به آن uptime میگویند. البته ذكر این گونه تعهدات تنها در آگهیهای تبلیغاتی كافی نیست و این موارد میبایست در قرارداد نیز ذكر شود. شركتهایی كه از اطلاعات مشتریان خود نسخه پشتیبان تهیه میكنند و در برابر امنیت و مشكلات فنی سایتها، خود را مسئول میدانند، بهترین انتخابها هستند
بقول معروف :
STOP THE MONKEY BUSINESS . THIS IS SERIOUS![]()