سلام
با آرزوی موفقیت و توفیق برای همه دوستان همکاران و ......
17صفحه نظر با مرور کل آن تقریبا به هشتاد تا نود درصد رضایت میرسیم و ده تا بیست درصد عدم رضایت که عمدتا روی ارسال ایمیل بوده و نحوه برخورد با ابیوز.
بنده نه قصد دارم دفاع کنم نه قصد دارم رد کنم به دیتا سنتر های دیگر هم کاری نداریم چون به عبارت معروف بنده سوار ماشتین خودم هستم .
این دیتا سنتر زمانی که وارد عرصه در بازار ایران شد کاملا ناشناخته بود و هیچ اثری از ان نبود و با ورود خود توسط آلما هاست یک سری تفاوت را وارد بازار سرور در ایران کرد :
1: پرت ده گیگ
2: پهنای باند 150 ترابایتی
3: دادن ای پی حتی تا پانصد عدد رایگان
4: آفر های عجیب و قریب
البته شاید بنده ندیدبدید بودم برام اینا جالب بوده .
هرچه بود طیف وسیعی ازکاربران را به سوی خود جذب کرد و خیلی ها را می شناسم که همچنان روی سرور های قدیمی این دیتا سنتر هستند و بعد از گذشت سالها همچنان پابرجا ....
اینکه قطعات سیسکو باشد یا جونیپر ، دل باشد یا سوپر میکرو مهم است اما نه به اندازه ای که ملاک برتری خروجی کیفی یک سیستم باشد که در این دیتا سنتر هم به سخت افزار اهمیت داده شده هم سیایت کاری
کسی را ندیدم با سخت افزار این دیتا سنتر مشکلی داشته باشد.
در مورد سیاست های چند گانه پرت هم حق با کاربران است اما باز کسی را ندیدم که پرت این دیتا سنتر را رد کند و جز پرت های عمومی یا کم کیفیت بداند
در رابطه با هارد و رید : تقریبا در تمام دیتا سنتر هایی که از سرور دل استفاده میکنند رد پای رید کنترل در کانفیگ انها دیده میشود و باید بگویم وجود ریدکنترل چسب زخم بر پیکریه سرور نیست بکه وسیله ای استراتژیک برای بکارگیری و بالا بردن کیفیت در جهت مقصد رسیدن که بعضی از دوستان بین صفر یا یک بودن ان یا نو رید بودن ان دچار تردید هستند اما باید گفت هر مدل از رید در مجازی سازی یا هاستینگ یا فایل هاستینگ و........مزیت خود را دارد
میرسیم به مبحث ای پی : خوب همینطور که شاهد هستیم طی سال گذشته خیلی از دیتا سنتر ها تعداد ای پی که به یک سرور میدادند را کاهش دادند ولی رداستیشن این کار را نکرد بنا به هر دلیلی و از انجایی که این دیتا سنتر در طول افر های متوالی اقدام به دادن ای پی به صورت رایگان یا نصف قیمت کرده بود و کاربر هم این جور مواقع به یک باره آینده نگر میشود و دست به خود کشی میزند اقدام به دریافت بیش از دویست ای پی میکردند و بارها دیده شده بود روی سرور سی و دو گیگ دویست و پنجاه ای پی خریداری میشد خوب پس در نتیجه دیتا سنتر هم به مشکل تعداد ای پی میخورد هم قواینی بین المللی باعث میشود سیاستی برگزیند که کاربر خود زنی نکرده و تعداد ای پی مورد نیاز خود را سفارش دهد که خدا را شکر با گران کردن ای پی عملا مشتری از دست نداد ولی در مقابل کاری کرد کاربران با حساب و کتاب سرویس تهیه کنند
ار بابت ابیوز: شاهد این هستیم که همه دیتا سنتر چه انهایی که گیر میدادند چه انهایی که گیر نمیدادند ( مثال نمیزنم چون باز دعوا سره دو متر کفن راه می افتد) همه گی به یک باره برخوردهای شدیدی با کاربران خود سر ابیوز کردند خوب این مسئله بدون دلیل نبوده چون دیوانه که نیستند به جان مشتری خود بیفتند ، حتما موردی هست که باعث بروز این مسائل از سوی دیتا سنتر میشود و اما در رداستیشن :
در اینجا وقتی ابیوز ارسال میشود بین 24-48 ساعت مهلت پاسخ میدهند و بعد از ان اگر پاسخی داده نشود ساسپند بله به معنای کلمه که بعضی از دوستان میگویند دیتا سنتر خاموش میکند که کاملا اشتباه است
دیتا سنتر سرور مسدود یا به عبارتی پرت را میبندد تا شما هر گوشه و کناری درگیر هستی پاسخ دهی که معمولا در این جور مواقع کاربران ایرانی در آلما هاست اعلام میکنند ندیدیم ؛ وقت نشد ؛ ساسپند کردیم ، اقا میشود راهنمایی کنید من اصلا نگرفتم ابیوز چیه ( با اینکه کاملا تابلو هست داستان ارسال اتک ) ، آقا مشکل حل شد ، خلاصه ما پاسخ را به دیتا سنتر میدهیم و به یک باره تیکت از سوی کاربر بعد از چند ساعت می اید که اقا سرور در دسترس نیست !!!! به دیتا سنتر میگوییم چه شده و جواب میشنویم که چک کردیم مشکل حل نشده بود ساسپند کردیم !!!! وقتی به کاربر میگوییم بعد از کلی اینور آنور میگوید ای پی را اشتباه بستم و یا ای وای من همکارن اشتباه روشن کرد و اینجور داستانا خلاصه ما هم می افتیم به جان نا قابل دیتا سنتر تا سرور را بازکند و مشکل را کاربر حل کند .
البته خیلی از همکاران ما در آلما هم حرفه ای در ابیوز عمل کرده و هم قاطع که اگر آنها نبودند ما دلخوشی نسبت به





