از طرفی حق با مشتری و از طرفی حق با سرویس دهنده هست
مشتری دو روز قبل سرویسی خریداری کرد و فاکتور براش ارسال شد
مشتری موظف هست اون فاکتور رو پرداخت کنه. حالا یک روز یا دو روز
از طرفی هم با توجه به نوسان شدید قیمت سرویس دهنده براش بصرفه نیست تا با قیمت قبلی سرویسی ارائه بده
===========================
نظر شخصی:
از اونجایی که جناب مسعودی مهلت پرداخت برای فاکتور ها در قوانین خودشون درنظر نگرفتن نباید فاکتورها رو ویرایش کنن ( مثلا مشتری فقط 1 ساعت وقت داره فاکتور رو پرداخت کنه وگرنه نوسان ارز روی فاکتور انجام میشه )
اصل هم بر اینه که قانون عطف به ماسبق نمیشه
جناب (فروشنده) تصمیم گرفتن با توجه به افزایش قیمت ارز ، قیمت محصولات خودشون رو افزایش بدن
در نتیجه فاکتوری که 2 روز پیش ایجاد شد (طبق اصل عطف به ماسبق نشدن قانون) نباید ویرایش بشه
باید قانونی اضافه کنن مبنی بر اینکه درصورتی که کاربر 10 ساعت پس از ایجاد فاکتور اقدام به پرداخت نکند نوسانات ارزی بر فاکتور اعمال میگردد
استنباط بنده این بود. درست یا غلطش رو نمیدونم
===========================
ایران خودرویی که دوستان عرض کردن:
سیاست کاری ایران خودرو به این صورته که تا قبل از ایجاد فاکتور هر نوع تغییر قیمتی میتونن داشته باشن
اما زمانی که فاکتور ایجاد شد به معنای انعقاد قرارداد هست و از اون پس فاکتور غیرقابل تغییر هست و مشتری باید نسبت به پرداخت همون فاکتور اقدام کنه
بحث دیرکرد در پرداختش جداست و قانون متفاوتی داره