سلام دوستان وقتتون بخیر
میخواستم یک سوال فنی و گرافیکی از استاتید بپرسم که :
1 . نظرتون راجب گرافیک سایت پست چیه ؟
2 . از نظرکیفیت در کد نویسی تو چه سطحیه ؟
3 . به نظرتون همچین ظاهری برای یک شرکت مانند پست مناسب هست یا خیر ؟
ممنون از نظرتون
سلام دوستان وقتتون بخیر
میخواستم یک سوال فنی و گرافیکی از استاتید بپرسم که :
1 . نظرتون راجب گرافیک سایت پست چیه ؟
2 . از نظرکیفیت در کد نویسی تو چه سطحیه ؟
3 . به نظرتون همچین ظاهری برای یک شرکت مانند پست مناسب هست یا خیر ؟
ممنون از نظرتون
سلام
بنظر من
1. کاربر پسند یا جذاب نیست بنظرم / میتونست خیلی خیلی بهتر و حرفه ای باشه / این خیلی ساده و معمولی هستش گرافیک یا همون دیزاینش
2. کد نویسی رو حسش نبود چک کنم! ظاهرش آدمو از سایت بیرون میکنه!
3. به همون جواب اول بستگی داره / اما اصلا برای یک سازمان یا اداره اصلی در کشور اصلا جالب طراحی نشده
متوسط
به هر حال سایتای دولتی و رسمی باید ساده باشن خوشگلی زیاد مهم نیست
سلام بسیار ممنون
دقیقا من هم نظر شما رو دارم ، وقتی وارد میشم اصلا حس خوبی ندارم !
این سوال هم برای اینکه یکی از دوستان گفتن طراحی سایت پست خیلی خوبه و بیایم شبیهش بزنیم پرسیدم
با سلام
1- اصلا جذاب و کاربر پسند نیست و سرشار از تضاده
2-متاسفانه از تکنولوژی منسوخ asp.net web form ساخته شده،البته این سایتهای دولتی پورتال هستند معمولا که طبق نیاز سازمان شخصی سازی میشن و یه شرکتهایی هستن که با رابطه و بدون رقیب همیشه طراحی و پشتیبانی رو بر عهده دارن و پول هنگفتی هم میگیرن (طبق تجربه کاری که با این سازمان ها داشتم)
3-همیشه کج سلیقگی مدیران کهنه فکر وجود داره،و همچنین نظرات مدیران میانی که پیمانکار حتما باید در سایت لحاظ کند
ASP.NET WEB Form کد ها خیلی نامنظمه و قدیمی شده این تکنولوژی
<form name="frmHomePage" method="post" action="./HomePage.aspx?site=PostPortal&tabid=1&lang =fa-IR" id="frmHomePage"> <div> <input type="hidden" name="__EVENTTARGET" id="__EVENTTARGET" value="" /> <input type="hidden" name="__EVENTARGUMENT" id="__EVENTARGUMENT" value="" /> <input type="hidden" name="__VIEWSTATE" id="__VIEWSTATE" value="gwj8neL8NqtVWBYp/OR8fkAYGZJZ00SN4+/9fKiz8NBDeL1e0+Sq/7nRdpztdKV/YZWNtEAJAt8H7jiVNWBa9b4uacW3nkBNkvIVBbgtMMptkju0Ab DW7E87Fs5yk1DsS1tVyb/37zhSCBDnCGaRMSgHqlrPJy8GVBQzjpP5oj/dkv33SDGbnHIQHSii3mrPts25h0UB2C0qwdiU6XBhiqWxaNRPg EHFWWZ/CGZkhXuXg+fqnp9PypAq53prN8g52sXAQ4arYjdrS/VRpakCQw==" /> </div>
<input type="hidden" name="__VIEWSTATEGENERATOR" id="__VIEWSTATEGENERATOR" value="7E21AFCE" /> <input type="hidden" name="__SCROLLPOSITIONX" id="__SCROLLPOSITIONX" value="0" /> <input type="hidden" name="__SCROLLPOSITIONY" id="__SCROLLPOSITIONY" value="0" /> <input type="hidden" name="__VIEWSTATEENCRYPTED" id="__VIEWSTATEENCRYPTED" value="" /> <input type="hidden" name="__EVENTVALIDATION" id="__EVENTVALIDATION" value="zE3JFCTfeh2/RMFSmUEHgm2Z/w8odtvRjhaHX8HDvptyuAzZiz1Q66VHfh63S37QfoRNaKPf3Oa UL4pjzmotoz4VekeRZYRP6dvLfTeJARmzNgCd2K5oV1EUx8AnD IaJtMNC36/vQe6ztf/kNIqLeumA3O1FQpSA1KS63LAlVN25iJLrV0/XTCuMhwOQ384VDCREpA77VLWVo9kjUnq6MsYYcLiw90ioHZjXD m6eKhFQQjrhLS98ho+WeBxsdluozyLHbOorKb9a7SZw3EzcGLX nRzVFgsZIPnAFmgVAdGmgREekGpfElZSOSUnmOLZ8" /> </div>
سلام
سوای ظاهر -شاید نه چندان جذاب- پشتیبانی بسیار سریع و قوی در بخش پیگیری دارند.
از این بابت ستودنی است.
ارادت
من میخواستم در قسمت شکایات سایت، مشکلم را درباره کد پستی اختصاص یافته به منزلمان ثبت کنم. در فرم سامانه پاسخگویی به شکایات و درخواستها، گزینه ثبت شکایت به عنوان مشتری را زدم. پس از مرحله ورود مشخصات فردی، به مرحله اطلاعات شکایت رفتم. نوع سرویس رو داخلی انتخاب کردم و فیلد نام سرویس را کد پستی انتخاب کردم. ولی سامانه اجازه ثبت شکایت رو در حالتی که من فیلد شماره یا بارکد مرسوله را وا رد نکنم، نمیداد. در حالی که من هیچ مرسولهای نداشتم بلکه مشکلم با کد پستی اختصاص یافته به منزلمان بود. شکایتم از نحوه کد گذاری بود. مجبور شدم بجای سامانه شکایات پست، درس سایت 195 تنظیم مقررات شکایتم را ثبت کنم که بارکد و شماره مرسوله نخواسته باشه. اگر شما پیمانکار سایت پست هستید، این مشکل را حل کنید. ممنون.
- - - Updated - - -
در قسمت رهگیری مرسولات سازمانی به آدرس http://najatracking.post.ir نمیشه گذرنامه رو رهگیری کرد. این قسمت مال مرسولات ناجا هست که گذرنامه هم مربوط به پلیس گذرنامه و شرکت ناجی و پلیس + 10 میشه که باید این سرویس رو با همکاری پست اضافه کنند.
لینک رهگیری مرسولات ویژه، کار نمیکنه. http://spssearch.post.ir/
وقتی روی لینکهای خدماتی صفحه اصلی موس رو نگه دارید، واسه همشون tooltip میزنه servicepane که نشان دهنده اینه که پیمانکار یادش رفته tooltip های اینها رو وارد کنه.
لینکهای معرفی خدمات پستی در صفحه اصلی همشون به یک درخت معرفی خدمانت ختم میشوند که دوباره باید خدمت مورد نظر رو انجا انتخاب کنی تا توضیحش بعد از مقداری صبر کردن، لود بشه! این از لحاظ UX جالب نیست.
لینکهای تعرفههای پستی به فایل PDF ختم میشوند. اگر کسی مرورگرش قابلیت خواندن PDF نداشته باشه، نمیتواند بخواند. باید اینها هم صفحه وب باشند هم صورت PDF قابل دانلود.
پیشنهاد میشه که هر شخصی بتواند با ایجاد یک نام کاربری به داشبوردی دسترسی پیدا کنه تحت عنوان پست من. توی این داشبورد کد پستی خونشون رو ثبت کنه و نامههایی که به مقصد خونشون داره میاد یک جا نمایش داده بشه توی پنل. البته اینکه شخص با کد ملی x صاحب یا مستاجر اون خونه با اون کد پستی y هست، باید با اتصال به سیستم سازمان ثبت اسناد و سامانه کد رهگیری املاک و ثبت احوال بصورت آنلاین احراز بشه.
اینجوری دیگه شخصی که مرسولهاش نرسیده مجبور نیست به فرستنده زنگ بزنه و کد رهگیری مرسوله رو بگیره ازش.
ویرایش توسط mri_521 : November 6th, 2018 در ساعت 22:59
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)