سلام
من به عنوان مشتری ای که نزدیک به 30 وی پی اس داشته (از شرکت های ایرانی و خارجی) این شکل پس دادن وجه رو معقول میبینم:
1- زمان بازگشت وجه بین 3 تا 5 روز
2- به شرطی که مشتری دلیل قابل قبولی داشت بازگشت وجه رو انجام بدید (البته همه ی دلیل هارو برای خودتون غیرقابل قبول ندونید که مشتری هیچ راهی نداشته باشه، منطقی باشید و خودتون رو جای مشتری بذارید)
3- در صورتی که در این مدت استفاده از سرویس معمول و معقول بوده، کل هزینه برگشت داده بشه (خوب دلیلش اینه که شخص نتونسته استفاده ی مورد نظرش رو داشته باشه) اما اگر استفاده از حد معمول و استاندارد اون مدت زمان بیشتر هست، مطابق نرخ افزایش و کاهش کانفیگ سرویس ها موارد مصرفی رو از هزینه اش کم کنید و بقیه رو برگردونید...
البته من روش های دیگه ای رو هم دیدم، به عنوان مثال بعضی از شرکت ها هر زمانی که مشتری بخواد، در صورتی که استفاده اش از سرویس در حد معمول بوده باشه، هزینه ی اون روزهای استفاده شده رو به صورت روزشمار حساب میکنن و بقیه ی پول رو برگشت میدن... یا یه شرکت دیگه بود که 24 ساعت مهلت پرداخت وجه میداد (اگر اشتباه نکنم BestVPS) که من خودم ازشون سرویس گرفتم و 24 ساعت بعد پرداخت کردم، اینطوری مشتری 24 ساعت فرصت داره که خودش عملا سرویس رو آزمایش کنه و اگر به دردش نمیخوره هزینه اش رو پرداخت نکنه...