ورود حاکمیت به تعرفهگذاری ممنوع
احمدرضا نخجوانی، مدیرعامل یکی از دارندگان پروانه fcp درباره تعرفههای جدید اینترنتی و اظهارات مطرح شده از سوی کاربران گفت: هر چیزی که حق انتخاب را از مشتری در یک بازار رقابتی بگیرد، کار درستی نیست و یکی از موارد عجیبی که در مصوبه 266 وجود دارد این است که رگولاتوری میگوید مشتری موظف است اینترنت غیرحجمی بگیرد و اگر میخواهد اینترنت حجمی دریافت کند باید از پروموشنهای موبایل استفاده کند و این اتفاق خیلی عجیب است. نخجوانی افزود: مصوبه 266 رگولاتوری حق انتخاب را از کاربران و مصرفکنندگان اینترنتی گرفته است. اگر سازمان رگولاتوری بر اساس مصلحتاندیشی میخواهد کاربران را به سمت استفاده از یک سرویس خاص سوق دهد، نباید قدرت انتخاب از مردم گرفته شود.
به عبارتی بهترین تصمیم گیر در بازار، مردم هستند. این کاربر است که میداند چه سرویسی را برای خود انتخاب و مصرف کند. اینکه دستور دهیم عرضه کننده فقط سرویسی را که ما (حاکمیت) میگوییم به مردم ارائه دهد یا مشتری این سرویسی را که ما میگوییم استفاده کند، این نوع مدل را تنها در اقتصاد کشورهای کمونیستی میتوان دید.
این کارشناس اینترنت گفت: اصل موضوع این است که حاکمیت نباید وارد قیمتگذاری شود اینکه حاکمیت وارد قیمتگذاری و تعریف بستههای محصول شود، بیمعنی است. حداقل بعد از جنگ جهانی دوم در اقتصاد آزاد و بازار رقابتی، دولتها به این نتیجه رسیدهاند که ورود به قیمتگذاری و دستکاری بازار باعث انحراف قیمت و تخصیص غیربهینه در منابع اقتصادی کشور میشود.
- - - Updated - - -
جالبه. لینکی که شما گذاشتید توی خود سایتشون موجود نیست.