دوست عزیز معمولا لوگو با رنگ زرد یا طلایی یا نارنجی توصیه نمیشه . اصولا هر رنگ از نظر روانشناسی و تاریخی مفاهیمی داره که استفاده از اون ها رو برای یک طراح حرفه ای هدفمند میکنه .
رنگ زرد در مسیحیت نشانه حرص و طمع هست از نوع منفی ! با بلند پروازی و امیدواری متفاوت هست .
رنگ زرد در یونان باستان نشانه غم و اندوه بوده .
رنگ زرد و نارنجی در چین نشانه شکست و آغاز یک دوران جدید بوده . بعد از تضعیف سلسله مینگ در چین معمولا حکومت های جدید با الهام گرفتن از پاییز و ریختن برگ ها ، پرچم های زرد رنگی رو برای خودشون انتخاب میکردن .
از نظر پزشکی رنگ های ذکر شده ( زرد ، طلایی و نارنجی ) دارای آثار زیر هستند :
1 - انسان رو تشویق به برقراری ارتباط به دیگران میکنه
2 - سیستم عصبی رو تحریک به پردازش سریعتر و حجیم تر مغزی میکنه
3 - حافظه رو فعال میکنه
4 - باعث ایجاد استرس و تشویش ذهن میشه و فرد مخاطب رو دچار شک میکنه .
رنگ سبز مناسبترین رنگ برای ساخت لوگو هست . معمولا طراح های ما خیلی کم به مفاهیم تاریخی و روانشناسی رنگ ها توجه میکنن .