
نوشته اصلی توسط
navid2zp
اتفاقا بازار آی تی دقیقا همین معنی رو میده دوست عزیز
کلا توی بازار آی تی به قول شما، هدف کاهش هزینه هست.
و دقیقا برای یک سرویس خاص.
قیمت پایین هم همونطور که دوستان گفتن به معنی بی کیفیتی نیست چون اجناس مجازی هزینه کمتری نسبت به اجناسی مثال لباس دارند که تهیه مواد اولیه تقریبا ثابت هست.
متاسفانه در بازار کشور ما بحث از کیفیت در کنار قیمت که میشه، سرویس دهنده ها سریع جبه میگیرند که بله فلان سرویس دهنده چون قیمت پایینتری داره پس کیفیت پایینتری داره.
یکی از اصل های خیلی مهم و اساسی در زمینه فعالیت در آی تی کاهش هزینه و افزایش کیفیت در کنار هم هست که متاسفانه بنده در ایران سرویس دهنده ای رو ندیدم که این مسئله رو در نظر بگیره. خیلی ها به کیفیت اهمیت میدند ولی قیمت رو در نظر نمی گیرند.
نکته دیگه این هست که کلا آی تی یکی از راه هایی هست که به کاربرا این اجازه رو میده تا یک جنس رو با کمترین قیمت ممکن در اختیار داشته باشند.
حالا این کاهش قیمت می تونه به دلیل مدیریت درست سرویس دهنده در تهیه منابع اولیه و ساختار یک شرکت باشه و یا صرفا تمایل به سود کم یا کیفیت به نسبت پایینتر.
جذابیت وجود این بازار در وجود اجناس متنوع با کیفیت های مختلف و قیمت های بالا و پایین هست. ایجاد اینجور تاپیک ها به نوعی بی معنی هست واقعا.
مگه شما به سرویس خودتون شک دارید که تاپیک می زنید تا با زیر سوال بردن رقبای خودتون، فروش خودتون رو افزایش بدید؟
به نظر بنده شما باید به جای زیر سوال بردن سرویس های سایرین که حالا چه به درست و چه نادرست روی سرویس خودتون تمرکز کنید. اگر مشکل هزینه هست، به جای ایجاد تاپیک به فکر این باشید که از چه راهی می تونید در کنار حفظ کیفیت، هزینه های مربوط به سرویستون رو هم کاهش بدید.
اگر حرف بنده رو قبول ندارید بنده یک مثال براتون میارم:
hostgator بدون شک یکی از بهترین سرویس دهنده های هاستینگ دنیاست. اما قیمت بسیار پایینتری نسبت به سایر رقبا و شرکت هایی که ادعای کیفیت رو دارند داره. خودتون فکر می کنید دلیلش چی هست؟ دنبال زیر سوال بردن بقیه بودن؟ یا بیشتر روی سرویس خودشون تمرکز کردند؟
و برعکس این سرویس، شرکت هاست دی ال خودمون. بدون شک یکی از بهترین سرویس دهنده های ایران هستند و قیمتی بسیار بالا میدند و همچنان کاربران به سمتشون میرن؟ تا حالا دیدید جایی تاپیک بزنند و بقیه رو زیر سوال ببرند یا به هر شکلی درباره سایرین نظر بدند تا سعی کنند مشتری رو به سمت خودشون بکشن؟
خواهشا این عادت نظر دادن درباره سایرین رو در سال جدید کنار بزارید.
جای این مورد روی سرویس خودتون تمرکز کنید. باور کنید این رفتار حرفه ای نیست و جز زیر سوال بردن خودتون کار دیگه ای نمی کنید.
موفق باشید