درود
توی این تاپیک دیدم بیشتر سرویس دهنده ها صحبت کردند بد نیست منم بعنوان مصرف کننده چند تا صحبت دوستانه داشته باشم از فید بک فضای it خصوصا توی این فروم
امیدوارم ظرفیت انتقاد وجود داشته باشه:
1- اهراز شرایط ارایه سرویس و خدمات :
شرایط ارایه سرویس در این فروم چیه؟ داشتن حداقل 100 پست!
کافیه یکی درخواست سرور بده ده نفر میان پست میزنن جناب در خدمتیم خب ادم از کجا بدونه این شخص متعد هست واقعا؟؟؟ من چندین و چند بار سرم کلاه رفته
هم توی قیمت هم توی پشتیبانی و..... چرا؟ چون آدم نمیدونه واقعا به کی باید اعتماد کنه کی معتبره؟ کی پشتیبانیش خوبه کی دبه نمیکنه؟؟؟ آدم از کجا اینا رو بدونه وقتی هیچ
*****ی نیست برای ارایه سرویس دقیقا عین جمعه بازار میمونه هر کسی امده بساط پهن کرده و مثل هندوانه شب یلدا میمونه یا خوبه یا بده شانسیه!
این باعث میشه هر کسی براحتی بیاد افر سرویس بده .خب مشکل از جایی شروع میشه افراد اهراز هویت نمیشن و صرفا با یک نام کاربری
سرویس ارایه میدن اینجا یک چیزی رو دیگه همه میدونیم سرویس ها مشخص هست کاربر وقتی میگه سرور المان میخوام مشخه کدوم
دیتاسنتر ها مد نظره وقتی میگه فرانسه میخوام مشخصه اما خنده دار اینجاست برای یک سرویس ثابت که قیمت ثابت و مشخص داره سرویس
دهندگان قیمت های رقابتی با هم میدن حتی قدیمی ها هم اینطورین! یعنی رقابت روی قیمت هست روی کیفیت پشتیبانی و تعهد نیست
ببینید اگه مشتری میاد درخواست سرویس میده نه اینکه الزاما خودش نتونه مستقیم خرید کنه از سرویس دهنده خارجی بلکه دنبال پشتیبانی فنی خوب میگرده وگرنه راه برای خریدن زیاده! حالا بعد از خرید سرویس دهنده ها دروغ و کلک و بی تعهدی و مشکل خیلی ایجاد میکنند! کی پاسخگو هست؟ این وسط مشتری میمونه و ده جور مشکل!
هیچ ضمانتیم توی این فروم یا جاهای دیگه بر پشتیبانی مناسب فروشنده نیست اصلا مشخص نیست فروشنده کیه چیکاره اس کجاس تنها راه ارتباطی یه تلفنه یه تیکت
تلفن که پاسخگو نیست تیکت هم عشقیه بخواد ج میده بخواد نمیده دست مشتریم به جایی بند نیست
یا حتی سر قیمت تمدید ماهانه سرویس
وجدانا خودتونم میدونید برای تمدید مثلا سرور برخی فروشنده ها هم پولول کارمزد میگیرن هم مالیات رو حساب میکنن ولو اینکه اون سرویس شامل مالیات نباشه! نمونه بارز
سرور های المان! طرف پی پال امارات یا کشورهایی که مالیات شاملشون نمیشه داره برای قیمت میگه نه شما برو بزار روی کشور المان میبینی قیمت 20% بالا تر رفت!
اونوقت فکر میکنه مشتری نفهمه حالیش نیست!
بنابرین مقصر اصلی اول خود شما سرویس دهنده ها هستید چرا که با بی تعهدی های متعدد دروغ گفتن های متعدد به مشتری هاتون اونا رو بی اعتماد کردین
من جسارت به افراد با شخصیت و متعهد این فروم نمیکنم اساتیدی مثل جناب ایزدی یا شیروانی یا سایر دوستان و اساتید متعهد و با اخلاق (چون با این دو بزرگوار تجربه کاری داشتم و کاملا راضیم از خدمات. سایرین رو نمیشناسم اسمی نمیتونم ببرم)
بنابرین اول بیاید شرایط فروش سرویس توی این فروم رو واقعا سخت گیرانه کنید که هر کسی از سر تفریح و تعطیلات تابستانی و شغل دوم و سوم نیاد سرویس ارایه بده
اونایی که واقعا شغل اصلیشون خدمات it هست بیان سرویس بدن یا کلا هر کسی هم میخواد سرویس بده واقعا از ***** عبور کنه من به مدیر محترم فروم هم پیشنهاد دام
2- قیمت گزاری خدمات
موضوع دردناک بعدی قیمت گزاریه! بحث قیمت گزاری اینجا خیلی تاسف باره هیچ قانون مشخصی نداره !!!
من تاپیک میدم فلان سرور مجازی میخوام از فرانسه میگم رم 4 میخوام هارد 100 دو پردازنده ده جور افر میاد با قیمت های متفاوت اصلا هم مشخص نیست کی راست میگه کی دروغ مشخص نیست کدوم روشنده سرور با کیفیت داره به میده کدوم سرور مارکتی و استوک داره میده!
طرف میزنه با هارد 400 گیگ در خدمتیم ماهی 30 هزار یکی دیگه میزنه با هارد 50 گیگ در خدمتیم ماهی 70 هزار!!!! یکی میزنه 4 پردازنده در خدمتیم ماهی 40 هزار یکی میزنه با 2 پردازنده ماهی 80 هزار!!
هیچ کسیم نمیگه برای هر هسته چند مگاهرتز میده؟؟؟ پردازنده بین 5 سرور هست یا 20تا سرور مجازی روی سروره!!!! همه ام میگن سرور خلوته واور سل نمیکنیم خب اگه نمیکنی پس چرا کیفیت اینقدر مفتضح شده! فقط همه میان قیمت میدن همه ام میگن کیفیت سرویس عالیه!!! بعدش هزار جور دروغ و کلک سوار میشه خب مشخصه مشتری بدبین میشه! حس احمق بودن بهش دست میده!!! به طمع هم میفته میگه چرا من نیام سرویس بفروشم همین میشه که ده جور فروشنده مبتدی هم میان تو جمع فروشنده ها و مردم رو بیچاره میکنن نمیگم فروش انحصاری بشه اما هر کسی واقعا حق فروش نداشته باشه!!
خنده دارش اینه توی قیمت گزاری دوستان با هم رقابت شدید میکنن یکی نیست بگه عزیزم قیمت باید در کنار پشتیبانی باشه!!! شما که میگی کانفیگ سرور با 50 هزار با اونی که میگه کانفیگ 500 هزار دقیقا فرقش چیه؟
من بعد 2 سال هنوز نفهمیدم تفاوت کانفیگ سرور 50 هزار تومن با کانفیگ 500 هزار چیه؟؟ هر دو رو هم تجربه کردم ! خودمم کانفیگ کردم یکی بوده! خب اگر قراره کانفیگی که من میکنم با اون 500 هزاری یکی باشه چرا خودم انجام ندم؟
یه عده از فروشنده ها هم از این ور بوم افتادن کلا قیمت های نجومیشونو رو بهانه کردن برای پشتیبانی های خوب و کیفیت مناسبشون!!! در صورتی که کیفیت سرویس هاشون و پشتیبانیشون با تعرفه های عادی هیچ فرقی نداره!!!! فقط اسمشون بزرگ هست!!! چندین بار این افراد رو تجربه کردم شرکت های بسیار اسمی و مطرح رو هم تجربه کردم حتی برای امور سازمانی و وسیع و گسترده اما توی کار تو زرد از آب درامدن و به این نتیجه رسیدم اسم هیچ نقشی در کیفیت نداره بلکه تعهد شخصی اون فرد هست که مهمه نه اسم و برندش!! وهر بار به این نتیجه رسیدم قیمت های بالا هیچ تفاوتی در کیفیت نداره توی این فروم چه اونی که قیمت پایین میده چه اونی که قیمت بالا میده کیفیت سرویسشون یکیه دیتاسنتر یکیه مدل سرور یکیه !! ظاهرا فقط این وسط مهم اینه کی بتونه چقدر بگیره از مشتری و چقدر هنر فروش و قانع کردن مشتری رو داشته باشه!!
3- سو استفاده از بی سوادی و نا آگاهی مشتری یا بره کشی!!!
وای به اون روزی که فروشنده یک مشتری تازه کار یا کم سواد یا بدون اطلاع فنی و تخصصی بهش بخوره!! یعنی تا پوست اون شخص رو نکنه ول نمیکنه به بهانه های مختلف ازش پول میگیره!!! پول هر ای پی 20 -15 هزار میگیره!! هزینه نصب سیستم عامل روی سرور 50 هزار میگیره – پاسخگویی به تیکت از 10 شب تا 8 صبح ماهی 50 هزار-ریست کردن سرور 70 هزار –هزینه مالیات –هزینه کارمزد خارج از عرف!!! دادن سرور استوک بجای نو!! دادن سخت افزار قدیمی بجای با کیفیت!!!
منتقل نکردن سرور به پنل کاربر که واقعا دردناکه!! مشتری میاد روز اول سرور میخره 100 یورو هزینه ست اپ میده اخر سر فروشنده میگه منتقل نمیکنم!!!! هیییچ کاریم از دست مشتری برنمیاد!!!!
مواردی که عرض کردم رو عینا تجربه کردیم !! هم شخصی هم سازمانی!!! و هم به صورت یک تحقیق انجام دادیم با عده ای برای سنجش فضای فروش سرور توی فروم ها و میزان رعایت حقوق مصرف کننده ها که یک تحقیق مفصل بود و نتیجه تحقیق واقعا دردناک !!!!!! و مشخص شد توی بحث فروش و خدمات سرور و هاست و خدمات وابسته واقعا حق مصرف کننده داره اجحاف میشه!!!! اگه مشتری دانش فنی داشت که میره از افراد متعهد میخره و حواسش هست سرش کلاه نره و مطالبه میکنه اگر سواد فنی نداشت آگاه نبود و مبتدی بود فقط باید امیدوار بود فروشنده آدم با اخلاقی باشه و حقوق مشتری رو بهش گوشزد کنه سرویس های لازم رو بهش بده و توی قیمت گزاری و ارایه خدمات آدم با اخلاق و درستی باشه
برای همین من بعنوان یک مصرف کننده در درجه اول شما سرویس دهنده ها رو مقصر اصلی میدونم و بعد اون مصرف کننده هایی که با هر قیمت پایین و خارج از عرفی قانع میشن
و فقط دنبال ارزانی بیش از حد هستن
صحبت هایی که کردم امیدوارم باعث دلخوری کسی نشه
پیروز باشید