-
July 27th, 2016, 13:28
#21
پاسخ : مسئولیت شرکت هاستینگ در صورت از بین رفتن کل اطلاعات!؟؟؟
دیوار حاشا بلنده
اما شما اگر سال سفارش سرویستون رو داشته باشید میتونید از طریق https://web.archive.org از صفحه قوانین یا صفحه ای که اعلام کرده اند بکاپ میگیرند
عکس بگیرید و به عنوان مدرک داشته باشید.
تازه اگر در متن قوانینشون نباشه که قوانین رو میتونیم هر وقت و هر جور بخوایم تغییر بدیم
باز هم میگم
دیوار حاشا بلنده
-
تعداد تشکر ها از anajafi.ir به دلیل پست مفید
-
July 27th, 2016 13:28
# ADS
-
July 27th, 2016, 15:03
#22
عضو انجمن
پاسخ : مسئولیت شرکت هاستینگ در صورت از بین رفتن کل اطلاعات!؟؟؟
سلام
چون مشکل پاک شدن اطلاعات، مشکل امنیتی از سمت اونها بوده و تعهد گرفتن بک آپ هم داشتن پس می تونین شکایت کنید تا فکر نکنن این قضیه به این بزرگی راحت می تونن از کنارش بگذرن.
مشکل اونا بوده که اطلاعات شما پریده و باید حالا خسارت بدن.
راحت از طریق سکایت پیگیری کنید
روز خوش
-
تعداد تشکر ها ازsardarn به دلیل پست مفید
-
July 27th, 2016, 15:50
#23
عضو جدید
پاسخ : مسئولیت شرکت هاستینگ در صورت از بین رفتن کل اطلاعات!؟؟؟

نوشته اصلی توسط
hanijafari
با سلام و درود خدمت دوستان با تجربه
سایت ما چند روزی بود که بالا نمیومد و الان که تیکت زدیم، پاسخ دادن که کل اطلاعات سایت شما از بین رفته و اگر خودتون بک آپ دارید بدید براتون بیاریم بالا.
یعنی کل اطلاعات و زحمات و هزینه ها و .... ما طی سه سال ، یک شبه به باد رفت.
من خودم مدتی نبودم و سایت دست مدیر بود و اونم فقط از اطلاعات کاربرا بک آپ داره که اونم مال چند ماه پیش هست.
تا اونجایی که بنده اطلاع دارم، هاستینگ موظف به تهیه بک آپ برای هاستهای اشتراکی هست ، آنهم در سروری جداگانه از دیتاسنتری جداگانه تا در صورت بروز مشکل احتمال از بین رفتن اطلاعات به حداقل برسه.
حالا در زمان خرید هاست ، من دیدم که نوشته تهیه بک آپ ، به همین دلیل هاست را خریداری کردم ، اما الان میگن بک آپ هم نداریم و اونم از بین رفته.
پیشنهاد شما چیه؟
شکایت یا چی؟؟
چون ضرر بزرگی به ما زدن.
سه ساله سایت دارید ولی بک آپ ندارید ازش ؟
-
تعداد تشکر ها از WAREZZ به دلیل پست مفید
-
July 27th, 2016, 18:53
#24
عضو انجمن
پاسخ : مسئولیت شرکت هاستینگ در صورت از بین رفتن کل اطلاعات!؟؟؟

نوشته اصلی توسط
WAREZZ
سه ساله سایت دارید ولی بک آپ ندارید ازش ؟
دوست عزیز بعضی مواقع این نگرفتن بک آپ برمیگرده به عدم فرهنگ سازی از سوی شرکت های هاستینگ جهت ترغیب کاربران به گرفتن بک آپ.
بعضی کاربران فکر میکنن اونا بک آپ گرفتند اما باید روشن بشند که بک آپ گیری توسط خودتون شرط عقله + میتونن سرویس های ارزون و خاص و نحوه اتصال به کاربرانشون بدن یا حداقل بگن بریزید گوگل درایو اما اصلا مسئولیت شناس نبوده و نیستند.
پروردگارا مرا فهم ده:: تا متوقع نباشم. دنیا و مردمانش باید مطابق میل من رفتار کنند.
-
تعداد تشکر ها از hegza به دلیل پست مفید
-
July 27th, 2016, 18:59
#25
عضو انجمن
پاسخ : مسئولیت شرکت هاستینگ در صورت از بین رفتن کل اطلاعات!؟؟؟

نوشته اصلی توسط
WAREZZ
سه ساله سایت دارید ولی بک آپ ندارید ازش ؟
درود. گفتند ايشون كه ، بكاپ دارن ولي مال چند ماه پيش هست. در ضمن گفتن كه سايت دست دوستشون بوده يك مدت و به همين دليل بكاپ گرفته نشده. موفق باشيد
کارشناس سئو، مشاور خدمات و خرید سرور
-
تعداد تشکر ها از Farid Saadat به دلیل پست مفید
-
July 27th, 2016, 19:03
#26
عضو دائم
پاسخ : مسئولیت شرکت هاستینگ در صورت از بین رفتن کل اطلاعات!؟؟؟

نوشته اصلی توسط
hegza
دوست عزیز بعضی مواقع این نگرفتن بک آپ برمیگرده به عدم فرهنگ سازی از سوی شرکت های هاستینگ جهت ترغیب کاربران به گرفتن بک آپ.
بعضی کاربران فکر میکنن اونا بک آپ گرفتند اما باید روشن بشند که بک آپ گیری توسط خودتون شرط عقله + میتونن سرویس های ارزون و خاص و نحوه اتصال به کاربرانشون بدن یا حداقل بگن بریزید گوگل درایو اما اصلا مسئولیت شناس نبوده و نیستند.
بنده موافقم
سرویس دهنده اعلام کنه کلا ما بک آپ نمیگیریم کاربر خودش یک برنامه ریزیمیکنه یا یه فکر میکنه
ولی وقتی اعلام میشه که بک آپ گرفته میشه و با کلی تبلیغات ، مثلا: زمان بندی منظم ، تهیه بک آپ در چند سرور و....
آخرش وقتی کاربر به بک آپ احتیاج داره هیچی نیست...
Www.Viasky.Net Web Hosting , VPS , Dedicated Server , Colocation , ccTLD Domains, Official Partner of cPanel
Phone : +306949433380 , Registered Code: #51212 , European VAT Number: #165736249 , Telegram: @irvsk
-
تعداد تشکر ها ازviasky به دلیل پست مفید
-
July 27th, 2016, 19:51
#27
پاسخ : مسئولیت شرکت هاستینگ در صورت از بین رفتن کل اطلاعات!؟؟؟
1- قانونا ، تغییر قوانین ، برای سرویس هایی هست که بعد از تغییر خریداری میشه
اگر سرویس دهنده ای در قوانین خود (که در واقع این قوانین ، با توجه به دیجیتال بودن روند قرارداد خرید هاستینگ ، قرارداد مابین طرفین حساب میشه - اگر یک بار کارتون به دادگاه های سایبری کشیده باشه میبینید که کاملا هم معتبر هست این قوانین و دادگاه به همین قوانین استناد خواهد کرد) ذکر کرده باشه که بک آپ گیری ، وظیفه ی هاستینگ هست و باید بک آپ داشته باشه و هرموقع که کاربر خواست ، بک آپ رو تحویل بده ، این میشه وظیفش و باید ارائه بده بک آپ رو.
اما ، آیا در صورت عدم وجود این بک آپ ، خسارتی هم تعیین شده!؟
شما به عنوان یک طرف قرارداد ، قرارداد رو مطالعه کردید و امضا(دیجیتال) کردید با زدن تیک قبول قوانین.
هاستینگ میتونه به راحتی بگه:
1- ما هزینه ای بابت بک اپ گیری دریافت نکردیم. بک آپ گیری امکانی اضافه و صرفا جهت رفاه حال مشتری بوده. نه تعهد!
2- دوستانی که از سرویس دهندگان خارجی دم میزنن ، آیا روند تهیه یک هاست به صورت رسمی خارج از ایران رو اطلاع دارن!؟ از قوانین فدرال کشوری که شرکت میزبان وب داخل اون هست خبر دارن!؟
وقتی من ایرانی ، خودم به خودم زحمت نمیدم برای هاستی که قراره وبسایت تجاریم روش میزبانی بشه ، یک قرارداد کتبی با مهر و امضا طرفین تهیه کنم (به دلیل تنبلی ، قرار از مالیات های مشموله و...) مسلمه که دستم جایی بند نیست!
چون صرفا یه دونه قرارداد وجود داره که فقط من کاربر امضا کردم و شرایط این قرارداد هم به طور کامل و 100% توسط هاستینگ نوشته شده و من هیچ دخالتی در بند های این قرارداد ندارم!
تهش بگم خدمتتون استارتر عزیز (شاید درست نباشه اینو توضیح بدم و سابقه بدی برای خودم به جا بذارم ولی حقیقتو میگم)
سال 92 ، 17 پرونده شکایت کامل شد ، بازجویی اولیه انجام شد و پیش قاضی رفت (حدود 70 مورد هم پیش بازپرس تفهیم اتهام و منع تعقیب صادر شد!) علیه ما. یعنی ما متهم بودیم در این پرونده ها
از این 17 پرونده ، 14 پرونده مربوط به هاست اشتراکی و 3 پرونده مربوط به هاست دانلود بود
هاست های دانلود که در جلسه اول دادگاه ، ما تبرعه شدیم ، سپس دادخواست حقوقی ضمیمه پرونده شد مبنی بر پرداخت کلیه هزینه های دادسری و حقوقی متحمل شده توسط ما! (که هر هزینه ای بابت وکیل ، تمبر های قانونی ، دادرسی و... که توسط ما شده بود ، شاکی پرونده باید به ما پرداخت میکرد) و در جلسه دوم دادگاه (که حقوقی بود) هر 3 به نفع ما تمام شد و شاکی موظف به پرداخت هزینه های ما شد! (البته ما هزینه ای دریافت نکردیم ولی صرفا باید وضعیت حقوقی شرکت به ثبات میرسید...)
پرونده های هاست اشتراکی ، حدود 1 سال طول کشید ، 10 تا از این پرونده ها به نفع ما پیش رفت و دقیقا شرایطی مانند بالا پیش اومد (شاکی باید هزینه های ما رو هم بپردازد!).
چون در قوانین ما بندی بود مبنی بر اینکه "بک آپ گیری امکانی است اضافه! و نه تعهد!!
اما در 3 تای این پرونده ها ، ما حدود 40 میلیون تومن ضرر پرداخت کردیم (رای دادگاه نبود ، توافقی بود!)
چرا این 3 تا پرونده تونستن ضرر بگیرن!؟ چون قرارداد کتبی از ما داشتن و ما تعهد داشتیم بک آپ بگیریم از سرویس ایشون.
ما تقریبا 300 میلیون تومن هزینه کردیم که مشتریان رو تا جایی که ممکن بود راضی کنیم و مشکل رو رفع کنیم. برگشت هزینه ها ، پرداخت ضرر و زیان ، تهیه سرویس رایگان جایگزین و...
از دید احساسی: واقعا متاسفم که اطلاعات شما از بین رفته. باهاتون همدردی میکنم و امیدوارم بتونید مجدد به سطح سابق برگردید
از دید قانون: شما دستتون به هیچ جا بند نیست. قوانین هاستینگ ها در 99% مواقع به نفع خودشون هست... خوب یا بد بودن این مورد رو کاری ندارم! شما با اگاهی کامل ، قبول کردید این قوانین رو!
میتونستید قول نکنید و درخواست قرارداد کتبی بکنید و مواردی که به نظرتون لازم بود رو در قرارداد ذکر کنید!
-
تعداد تشکر ها ازm_dg_farari به دلیل پست مفید
-
July 27th, 2016, 22:20
#28
پاسخ : مسئولیت شرکت هاستینگ در صورت از بین رفتن کل اطلاعات!؟؟؟
تشکر از همه دوستان عزیز
@warezz پاسخ شما در مورد نداشتن بک آپ را @farid saadat عزیز دادن که سایت مدتی دست بنده نبود.
دوستانی که میگن بک آپ میتونه جز تعهد نباشه و ... ، در این مورد هم اعلام کردم که الان یکی از موضوعات اصلی ، خیانت در امانت(از بین بردن اطلاعات ما به صورت عمدی یا سهوی) هست و همونطور که گفته بودن بک آپ جزئی از خدمات ارائه شده در ازای خرید این نوع سرویس میباشد ، پس باید این خدمات ارائه بشه چون در زمان قبول قوانین بنده تعهدات رو قبول کردم ، اما در برابر سرویسی با امکانات مشخص شده!!؟
الان در تیکت یوگیگ ، جوابی که برای من ارسال کردن این بوده که ما بک آپی نداریم که ریستور کنیم و توی قوانین هم گفته بودیم که بک آپ به کاربر ارائه نمیشه!!!
منم در جوابشون گفتم که بک آپ رو نمیخوام ، اما طبق قوانینی که گفتید به منم ندید بک آپ رو ، اما طبق همون قوانین ریستور کنید.
حالا که میگید بک آپ ندارید یعنی اینکه زدید زیر قرارداد و خدمات تعیین شده و اطلاعات ما رو هم از بین بردید.
-
-
July 27th, 2016, 22:27
#29
عضو دائم
پاسخ : مسئولیت شرکت هاستینگ در صورت از بین رفتن کل اطلاعات!؟؟؟
باسلام، با تاپیک زدن و مشورت کردن در اینجا به نتیجه ای نخواهید رسید! ده دقیقه مراجعه کنید به فتا شهرـتون، دم در اگر راه ندادن به داخل بگید میخوام از یک افسر پرونده مشورت بگیرم.. فقط اونجا میتوانید به نتیجه برسید.
-
تعداد تشکر ها ازT.Toosi به دلیل پست مفید
-
July 27th, 2016, 22:53
#30
عضو انجمن
پاسخ : مسئولیت شرکت هاستینگ در صورت از بین رفتن کل اطلاعات!؟؟؟
پیشنهاد میکنم وقت خودتون رو تلف نکنید !
شکایت هم بکنید به نتیجه ای نمیرسید ! هیچ کدام از سرویس دهنده های داخل کشور و خارج از کشور Backup را تضمین نمیکنند و نخواهند کرد !
مثل این مورد که هارد سرور ما سوخت و همه چی پرید ! و به گفته ی دیتاسنتر ما لطف کردیم و هارد رو تعویض کردیم ! ولی آخر هارد خام تحویل گرفتیم هزینه KVM LARA رو مجدد دادیم :دی
دست بالای دست بسیار است | درخت هر چه پر بار تر ، سر به زیر تر
-
تعداد تشکر ها ازSaMaN0861 به دلیل پست مفید