درود
دوست عزیز این چیزی نیست که فقط به فروشنده ها مربوط بشه
چون در تجارت معمولا تعیین کننده اصلی قیمت، مشتریه !
تعدادی از از هاستینگ ها که مشتریهای خاص خودشون رو دارند + هاستینگ هایی که مدیر فروش قوی دارند معمولا این موضوع رو کنترل میکنند و تعرفه ها رو به سوی استاندارد شدن میبرن
البته میزان استاندارد بودن تعرفه ها رابطه مستقیمی با کیفیت، قوانین و شرایط هاستینگ داره.
اما چون در همه جای دنیا و مشخصا در ایران عده چشمگیری از مشتریها نسبت به دادن هزینه به ارائه دهنده، سطح توقعاتشون خیلی بالاتره ترجیح میدن هاستینگ هایی مدعی (و البته ادعاهای غیر منطقی) با تعرفه کمتر رو انتخاب کنند.
و همچنین بصورت موازی یه عده هاستینگر هستند که تعادل تعرفه ها رو بهم میزنند که علت های متفاوتی میتونه داشته باشه :
نظیر نگاه تفریحی بعضی از هاستینگرها به این شغل
یا نداشتن طرح خاصی به غیر از پایین آوردن سطح قیمت ها جهت افزایش فروش
یا بعضی از شرکت ها با این سیاست میخوان شناخته تر بشن و ترجیح میدن هزینه کمتری دریافت کنند !
و خیلی دلیل های دیگه که دست به دست هم میده که تعادل بازار رو بهم بزنند و حتی موجب ورشکستگی بعضی از شرکت های هاستینگ هم خواهند شد !