خیر دوست عزیز
تو کار ما 2 نوع مالیات هست
1- 9% طبق قانون 1394 که ارزش افزوده هست و باید خریدار اینو پرداخت کنه
2- 1/4 که 25% درآمد (سود) خالص خود شرکت رو باید سالیانه حساب کتاب کنی به دارایی بدی
البته راه فرار زیاده ولی زمانی که شما فاکتور رسمی چاپ می کنید باید اون فاکتور رسمی که صادر کردید توی حساب و کتاب سالیانه بیاد
که بعدش 1/4 سود خالص رو که هزینه های شرکت ازش کسر میشه رو تقدیم دارایی کنید
- - - Updated - - -
ناگفته نمونه که ارزش افزوده هر فصل باید محاسبه و تسلیم دارائی کنید که این هر فصل شامل 3 ماه میشه یعنی فصل بهار - تابستان - پاییز و زمستان
و زمان تسلیم هر فصل هم فقط 15 روز فرصت دارید
یعنی پایان هر فصل تا 15 روز بعدش فرصت تحویل دارید و همون موقعه باید 9% رو تسویه کنید
ویرایش توسط BazPardakht.Com : July 4th, 2015 در ساعت 17:50
ببینید اینی که شما میفرمائید برای شرکتها و صاحبان مشاغل دارای کد اقتصادی هست. و تا قرارداد رسمی نداشته باشی الزامی نیست بری بزنی
مثلا ما برای کارهای عمرانی که قرارداد داریم باید بریم و بقول شما هر فصل اظهارنامه مالیاتی رو پر کنیم + باید دفتر نیز پامپ کنی سالیانه و ... و بر اساس اون مالیات میبندن وگرنه یک نفر که حساب شخصی داره و فروشگاه کار میکنه از کجا بدونن جنسش چی بوده سودش چقدر شده و... بهرحال هنوز قوانین مدونی نیست
+
دوستی که سوال کردن برداشت من اینه میخوان اگر روزی بزرگ شدند و نیاز شد سهامی کنن مالیات بخوره بر چه اساس هست که باز هم اونم بستگی داره به شرایط کار شما فروشگاه اینترنتی یک کلمه خاص نیست که توضیح خاص داشته باشه و عام هست و باید از جوانب مختلف نوع محصول و.. سنجیده و مالیات بست که باز هم میگم مالیاتی نمیخوره جز شما برید و دفتر مجوز دار ثب کنید یا روی حساب حقوقی شما گردش مالی بیاد اونوقع اداره مالیات میتونه رصددتون کنه
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)