-
August 24th, 2014, 16:32
#11
پاسخ : سوال در مورد خرید از دیجی کالا digikala.com

نوشته اصلی توسط
Mr.Te0
جالب اینجاست این روز ها بسیار این کلمه " شکایت " زیاد شنیده میشه.
قصد جسارت نیست .
آیا با مراحل شکایت و کلا دادگاه آشنایی دارید که این پیشنهاد را میدهید؟
میدانید پروسه این کار ، بازه زمانی رسیدگی ، مدارک لازم برای این کار ، خرج و مخارج به چه صورت است؟
خواهشا زمانی که در باره ی موضوعی اطلاعات کامل ندارید ، دیگران را به آن راه ترغیب نکنید.
بعضی دوستان از دادگاه و شکایت این دیدگاه را دارند " شخص مورد نظر ظرف 24 ساعت کت بسته تقدیم شاکی میشه و کامل حق و حقوقشون برگشت میشه و در اخر هم متهم از شاکی عذرخواهی میکنه و همه چیز به اتمام میرسد"
ولی باید بگم در مورد کارهای حقوقی این دیدگاه چیزی بیش از یک رویا نیست.!
از لحاظ قانونی حق با دیجی کالا است چون باید اطلاعات درست داده میشده و احراز هویت یکی از سیاست کاری هر شرکت بزرگ و معتبری است.
:دی حداقل يکسال طول ميکشه که پرونده به دادرسی برسه.
آخرش هم حق با ايشون نيست. چون فروشنده ازشون اطلاعات درست خواسته و ايشون ندادن.
تنها راهش اين هست که سعی نکنيم ديگران رو دور بزنيم و زمانی که ازمون اطلاعات ميخوان اطلاعات درست و صحيح بديم!
-
تعداد تشکر ها از samansystems به دلیل پست مفید
-
August 24th, 2014 16:32
# ADS
-
August 24th, 2014, 16:47
#12
عضو دائم
پاسخ : سوال در مورد خرید از دیجی کالا digikala.com

نوشته اصلی توسط
hossein1210
فقط و فقط باید شکایت کنی ازشون تمام
اینا تا زور بالا سرشون نباشه کاری انجام نمیدن آخر دوست عزیز ببین همین دوروز دیگه به دوماه دیگه نکشید
من اینا رو میشناسم یا باید شکایت کنی یا اینکه تهیدیدشون کنی که تو تمام انجمن ها و ....یه وبلاگ هم میزنم در مورد تخلفتون میگم
اینا روزی 3 میلیارد درآمد دارن کجا وقت دارن بهمشکلت رسیدگی کنن برادر من
فقط و فقط باید شکایت کنی تمام.
اگرم نمیخوای شکایت کنی باید یه دو ماه بشه ببینی دلشون برات میسوزه یا نه
یک بار یکی از مشتریان که 8 ماه سرویس داشت گفتیم مدارک بده گفت نمیتوانیم بدیم و فقط به مراکز دولتی طبق قانون میدیم وقتی گفتیم کدوم قانون حرفی نزد بعدش ناگهانی زنگ زدیم حواسش نبود اسمش رو گفتیم گفت نمیشناسم اشتباه گرفتید. (اسمش هم اشتباه گفته بود) بعد گفت سرور من رو رمزش را عوض کنید گفتیم نمیشه، تعویض سیستم عامل، گفتیم نمیشه
بعد گفت مگه سازمان انرژی اتمیه :-ی
متاسفانه هنوز این فرهنگ جا نیفتاده. شنیدید میگن الان این آدم هیچ کس رو نداره وقتی فردا با ماشین تصادف بکنه صد تا پدر مادر پیدا میکنه ؟ همینجاست.
الان دیجی کالا هم سازمان انرژی اتمی نیست و یک مکان خصوصی هست. اما اگر شما با کارت یه بنده خدا پرداخت کرده باشید و ایشون هزینه را به شما برگشت بدهند فردا اون بنده خدا شکایت بکنه از دی جی کالا اون وقت چی ؟ شما جواب گو هستید ؟ شما که نه آدرس و نه مشخصات صحیح دارید چه طور جواب گو خواهید بود ؟
دو سال پیش یک مشتری داشتیم عمه محترمش کارت بانک داده بود بره یه کاری انجام بده و اون طرف هم بچه نبودا حدود 25 سالش بود اومده بود با کارت عمش پرداخت بالای 200 تومان داشت، بعد یک هفته نشده عمش از طریق بانک پیگیری کرد و شکایت کرده بود.
از این موارد زیاد هست ... و کار دی جی کالا صحیح هست و باید فقط منتظر بمانید اما اگر دیدید دارن می پیچونن (که بعید میدونم) و پولتون ارزش داشت پیگیر مراحل شکایت بشید وگرنه حق با دی جی کالا هست و شما جز این که چند برابر پولتون خرج دادگاه و ... بکنید و وقت چند ماهه بگذارید به چیزی نخواهید رسید.
(اگر شکایت به همین راحتی بود هرکی سر کوچکترین چیز میرفت دادگاه و شکایت میکرد.)
با تشکر
ویرایش توسط RoobinaServer : August 24th, 2014 در ساعت 16:49
پرووایدر خدمات دیتاسنتری در تهران
از سال 1385 تا کنون
-
تعداد تشکر ها ازRoobinaServer به دلیل پست مفید
-
August 24th, 2014, 16:48
#13
عضو انجمن
پاسخ : سوال در مورد خرید از دیجی کالا digikala.com

نوشته اصلی توسط
samansystems
:دی حداقل يکسال طول ميکشه که پرونده به دادرسی برسه.
آخرش هم حق با ايشون نيست. چون فروشنده ازشون اطلاعات درست خواسته و ايشون ندادن.
تنها راهش اين هست که سعی نکنيم ديگران رو دور بزنيم و زمانی که ازمون اطلاعات ميخوان اطلاعات درست و صحيح بديم!
شکایت که حوصله میخواد ، من اگه حوصله داشتم کارت ملی میگرفتم ...
دور زدنی در کار نبوده ، کادوی تولد بوده نمیخواستم کسی بفهمه که ایشالله دیگه داره میشه کادوی عروسی
توی آدرس قبلی هم نوشته بودم به تیپاکس شهرمون تحویل بدن و زنگ بزنن برم بگیرم
توی همین دیجی کالا یه قسمت داره میتونی به صورت کادو یه کالایی بفرستی برای یکی دیگه ، اگه این گزینرو زده بودم پس هیچوقت نمیرسید ...
با هر کدوم که صحبت میکنم اطلاع دقیقی نمیدن ، فقط میگن صبر کن !
جالب اینجاس دقیق بهشون گفتم مگه شک شما به این نیست که کارت مال من نیست ! خوب پولو برگشت بدید به همون کارت ، نقدی میرم بانک میریزم حساب ! باز هم میگن مشخصات ناقصه
پ.ن :
در مرحله آخر با گرفتن کارت ملی مشکل حل میشه
تنها چیزی که میلنگه و هیچ کس هم نه با ایمیل نه تلفن پاسخی نمیده اینه
"کنسل کن تا برم از جای دیگه بگیرم" جواب ----> "خیر"
سفارشی که وضعیتش : "در انتظار تایید مجدد مشتری" ...
-
-
August 24th, 2014, 16:51
#14
عضو جدید
پاسخ : سوال در مورد خرید از دیجی کالا digikala.com

نوشته اصلی توسط
mr.te0
جالب اینجاست این روز ها بسیار این کلمه " شکایت " زیاد شنیده میشه.
قصد جسارت نیست .
آیا با مراحل شکایت و کلا دادگاه آشنایی دارید که این پیشنهاد را میدهید؟
میدانید پروسه این کار ، بازه زمانی رسیدگی ، مدارک لازم برای این کار ، خرج و مخارج به چه صورت است؟
خواهشا زمانی که در باره ی موضوعی اطلاعات کامل ندارید ، دیگران را به آن راه ترغیب نکنید.
بعضی دوستان از دادگاه و شکایت این دیدگاه را دارند " شخص مورد نظر ظرف 24 ساعت کت بسته تقدیم شاکی میشه و کامل حق و حقوقشون برگشت میشه و در اخر هم متهم از شاکی عذرخواهی میکنه و همه چیز به اتمام میرسد"
ولی باید بگم در مورد کارهای حقوقی این دیدگاه چیزی بیش از یک رویا نیست.!
از لحاظ قانونی حق با دیجی کالا است چون باید اطلاعات درست داده میشده و احراز هویت یکی از سیاست کاری هر شرکت بزرگ و معتبری است.
اون نمادی که گرفتن اون قانون جداگانه ای داره دلیل نداره که چونکه شرکتی قانون جداگانه ای داره از اینماد سرپیچی کنه
اره من کارم شکایته عزیز اصلا هم دادگاه نمیرم چیزای اینترنت تو خود اینترنت حل و فصل میشه
میری شکایت رو میکنی بعد اینماد یه ایمیل بهشون میفرسته که جواب شکایتت رو بدن اگه ندادن زنگ میزنن بهشون اگر کار مشتری رو راه انداختن که هیچ اگر نداختن 5 تا شکایت داشته باشن نماد رو ازشون میگیرن عزیز
یه بارهم خودم گوشی سفارش دادم یه مدل دیگشو اوردن که من عکس فاکتور دی جی کالا با مدل گوشی رو فرستادم اینماد اونا هم داشتن نماد رو میگرفتن که مجبور شدن هزینه رو پس بدن
پس بدون درسته هر شرکتی قانون خودشو داره اینم بدون که اون شرکتا تعهد جداگانه ای برای مشتری تو سازمان بالا دستشون داره این قانون برای اونهایی هست که شکایت و دنبال دردسر نمیگردن.البته منظورم من از یه مدل دیگه این نیست که کلا یه مدل جداگکانه ای معمولا شرکتا بعضی گوشی ها رو با دومل میزنن مثلا آخر مدل حرف مدل میزنن eیا................
حالا مراحل شکایت براتون جا افتاد عزیز؟
-
-
August 24th, 2014, 16:54
#15
عضو دائم
پاسخ : سوال در مورد خرید از دیجی کالا digikala.com

نوشته اصلی توسط
be099
جالب اینجاس دقیق بهشون گفتم مگه شک شما به این نیست که کارت مال من نیست ! خوب پولو برگشت بدید به همون کارت ، نقدی میرم بانک میریزم حساب ! باز هم میگن مشخصات ناقصه
پاسخ مختصر و مفید :
جواب قانون به دی جی کالا : شما که متوجه شدید این کارت مال خود شخص خریدار نیست و شک داشتید چرا پول را بلوکه نکردید و با برگشت هزینه مجدد به اون کارت باعث ادامه خسارت بیشتر به صاحب حساب شدید ؟ شما هم شریک جرم هستید و از کجا معلوم دستتون با ... کارت یکی نیست ؟ 
- - - Updated - - -

نوشته اصلی توسط
hossein1210
اون نمادی که گرفتن اون قانون جداگانه ای داره دلیل نداره که چونکه شرکتی قانون جداگانه ای داره از اینماد سرپیچی کنه
اره من کارم شکایته عزیز اصلا هم دادگاه نمیرم چیزای اینترنت تو خود اینترنت حل و فصل میشه
میری شکایت رو میکنی بعد اینماد یه ایمیل بهشون میفرسته که جواب شکایتت رو بدن اگه ندادن زنگ میزنن بهشون اگر کار مشتری رو راه انداختن که هیچ اگر نداختن 5 تا شکایت داشته باشن نماد رو ازشون میگیرن عزیز
یه بارهم خودم گوشی سفارش دادم یه مدل دیگشو اوردن که من عکس فاکتور دی جی کالا با مدل گوشی رو فرستادم اینماد اونا هم داشتن نماد رو میگرفتن که مجبور شدن هزینه رو پس بدن
پس بدون درسته هر شرکتی قانون خودشو داره اینم بدون که اون شرکتا تعهد جداگانه ای برای مشتری تو سازمان بالا دستشون داره این قانون برای اونهایی هست که شکایت و دنبال دردسر نمیگردن
حالا مراحل شکایت براتون جا افتاد عزیز؟
عزیزم اون اینماد قانون داره که باید برگشت بدن ولی وقتی اینماد بگه چرا برگشت ندادین دی جی کالا میگه شک به کلاه برداری هست اینماد هم میگه پس طی فلان مدت مشخص کنید که چه میشود و ... و از خود شاکی هم مدارک میخواد اون موقع ایشونم که ندارند بدتر اینماد حالا با ایشون در گیر میشه :ی
مطمئن باشید اینماد قانونی در موارد کلاه برداری نیست در مواردی هست که هیچ مشکلی نیست و فقط مسئله انصراف خریدار در حالت عادی هست.
الان دی جی کالا شک به کلاه برداری ایشون داره ...
پرووایدر خدمات دیتاسنتری در تهران
از سال 1385 تا کنون
-
تعداد تشکر ها ازRoobinaServer به دلیل پست مفید
-
August 24th, 2014, 16:55
#16
عضو انجمن
پاسخ : سوال در مورد خرید از دیجی کالا digikala.com

نوشته اصلی توسط
RoobinaServer
یک بار یکی از مشتریان که 8 ماه سرویس داشت گفتیم مدارک بده گفت نمیتوانیم بدیم و فقط به مراکز دولتی طبق قانون میدیم وقتی گفتیم کدوم قانون حرفی نزد بعدش ناگهانی زنگ زدیم حواسش نبود اسمش رو گفتیم گفت نمیشناسم اشتباه گرفتید. (اسمش هم اشتباه گفته بود) بعد گفت سرور من رو رمزش را عوض کنید گفتیم نمیشه، تعویض سیستم عامل، گفتیم نمیشه
بعد گفت مگه سازمان انرژی اتمیه :-ی
متاسفانه هنوز این فرهنگ جا نیفتاده. شنیدید میگن الان این آدم هیچ کس رو نداره وقتی فردا با ماشین تصادف بکنه صد تا پدر مادر پیدا میکنه ؟ همینجاست.
الان دیجی کالا هم سازمان انرژی اتمی نیست و یک مکان خصوصی هست. اما اگر شما با کارت یه بنده خدا پرداخت کرده باشید و ایشون هزینه را به شما برگشت بدهند فردا اون بنده خدا شکایت بکنه از دی جی کالا اون وقت چی ؟ شما جواب گو هستید ؟ شما که نه آدرس و نه مشخصات صحیح دارید چه طور جواب گو خواهید بود ؟
دو سال پیش یک مشتری داشتیم عمه محترمش کارت بانک داده بود بره یه کاری انجام بده و اون طرف هم بچه نبودا حدود 25 سالش بود اومده بود با کارت عمش پرداخت بالای 200 تومان داشت، بعد یک هفته نشده عمش از طریق بانک پیگیری کرد و شکایت کرده بود.
از این موارد زیاد هست ... و کار دی جی کالا صحیح هست و باید فقط منتظر بمانید اما اگر دیدید دارن می پیچونن (که بعید میدونم) و پولتون ارزش داشت پیگیر مراحل شکایت بشید وگرنه حق با دی جی کالا هست و شما جز این که چند برابر پولتون خرج دادگاه و ... بکنید و وقت چند ماهه بگذارید به چیزی نخواهید رسید.
(اگر شکایت به همین راحتی بود هرکی سر کوچکترین چیز میرفت دادگاه و شکایت میکرد.)
با تشکر
اگر دیجی کالا یک ذره به من احترام بذاره و وقت بذاره و مبلغ پرداختی منو دقیقا به همون کارتی که باهاش پرداخت کردم برگردونه اونوقت چی ؟
-
-
August 24th, 2014, 16:56
#17
پاسخ : سوال در مورد خرید از دیجی کالا digikala.com

نوشته اصلی توسط
RoobinaServer
پاسخ مختصر و مفید :
جواب قانون به دی جی کالا : شما که متوجه شدید این کارت مال خود شخص خریدار نیست و شک داشتید چرا پول را بلوکه نکردید و با برگشت هزینه مجدد به اون کارت باعث ادامه خسارت بیشتر به صاحب حساب شدید ؟ شما هم شریک جرم هستید و از کجا معلوم دستتون با ... کارت یکی نیست ؟

دقيقا همين هست. کارتی که هک شده رو اگر برگشت بدن بهش ميره و از جای ديگه نقد ميشه.
بهترين کار مشخص شدن صاحب کارت پيش از برگشت وجه هست.
یه بارهم خودم گوشی سفارش دادم یه مدل دیگشو اوردن که من عکس فاکتور دی جی کالا با مدل گوشی رو فرستادم اینماد اونا هم داشتن نماد رو میگرفتن که مجبور شدن هزینه رو پس بدن
-
-
August 24th, 2014, 16:58
#18
عضو دائم
پاسخ : سوال در مورد خرید از دیجی کالا digikala.com

نوشته اصلی توسط
be099
اگر دیجی کالا یک ذره به من احترام بذاره و وقت بذاره و مبلغ پرداختی منو دقیقا به همون کارتی که باهاش پرداخت کردم برگردونه اونوقت چی ؟
جوابتون را در پست 15 دادم.
اون موقع هیچی میشه فوقش فردا دی جی کالا خودش رو در گیر شکایت و ... قانون از اون میکنه و خود قانون ولش نمیکنه.
قصد توهین نیست شما آدم پاک و مومن باید به این فکر کنید که این یک قانون همگانی هست و همیشه باید از دید منفی نگاه کنند و برای همه قانون را اجرا کنند و موضوع احترام نیست موضوع جلوگیری از کلاه برداری هست شما فقط خودتون را نبینید.
پرووایدر خدمات دیتاسنتری در تهران
از سال 1385 تا کنون
-
-
August 24th, 2014, 16:58
#19
پاسخ : سوال در مورد خرید از دیجی کالا digikala.com

نوشته اصلی توسط
be099
اگر دیجی کالا یک ذره به من احترام بذاره و وقت بذاره و مبلغ پرداختی منو دقیقا به همون کارتی که باهاش پرداخت کردم برگردونه اونوقت چی ؟
بهتره اول خود شما به ديجی کالا احترام بزاريد و اطلاعات خودتون رو درست و صحيح بهشون بديد.
-
تعداد تشکر ها از samansystems به دلیل پست مفید
-
August 24th, 2014, 16:58
#20
عضو انجمن
پاسخ : سوال در مورد خرید از دیجی کالا digikala.com

نوشته اصلی توسط
RoobinaServer
پاسخ مختصر و مفید :
جواب قانون به دی جی کالا : شما که متوجه شدید این کارت مال خود شخص خریدار نیست و شک داشتید چرا پول را
بلوکه نکردید و با برگشت هزینه مجدد به اون کارت باعث ادامه خسارت بیشتر به صاحب حساب شدید ؟ شما هم شریک جرم هستید و از کجا معلوم دستتون با ... کارت یکی نیست ؟
- - - Updated - - -
از کی تا به حال یک فروشنده میتواند پول را بلوکه کند ؟
-