@استارتر :

شما فقط و فقط زمانی میتونید مشکل رو از پارس آنلاین بدونید که به صورت مستقیم از این شرکت سرویس گرفته باشید و مستقیم با تیم فنی در ارتباط باشید.

جسارت نمی کنم، به صورت کلی تمامی سرویس دهندگان ممکن هست در مواقعی که مشکلی باشه به دلیل اینکه ندونن مشکل از چیه یا بخوان از سرشون باز کنن مشکل رو مربوط به جای دیگه اعلام کنند.

متاسفانه در ایران هم پهنای باند تمامی سرویس دهندگان از یک نقطه تامین میشه و کاری از دستشون بر نماید.

در مقطعی ممکن هست که هم زمان 20 لینک STM1 شرکت پارس یا جای دیگه از طرف زیرساخت دچار مشکل بشه و چند روز یا چند هفته هم مشکل باقی بمونه یا به صورت مقطعی حل بشه و چند ده رک تحت تاثیر قرار بگیرن.

دلیل نمیشه که در زمانی که پارس مشکل داره لزوما باید افرانت هم مشکل داشته باشه... افرانت در کمتر از 3 ماه برای خود ما 4 بار قطعی برق داد !!! که ظاهرا به صورت استثنا روی چند رک اتقاق افتاده بوده و در قدیم سابقه نداشته.

در حال حاضر افرانت فقط به درد سرورهایی میخوره که مصرف پهنای باند بالا نداشته باشند یا اگر مصرف بالایی دارند هزینه براشون مهم نباشه، مثل مراکز دولتی.

اما برای مصرف بالا پارس آنلاین، آسیاتک، شاتل و ... مناسب هستند که البته دیگه اسم دیتاسنتر نمشه روشون گذاشت.

سرورهای پر مصرف معمولا در سرور روم های خود شرکت قرار میگیره و از پهنای باند شرکت PAP استفاده میشه نه IDC !

البته بحث آسیاتک متفاوت هست و سرورها در 2 محل هاست میشه که یکیش یکمی امنیتی و سکرت هست. (معمولا سرورهای HostDL در این قسمت هاست میشه)