-
June 14th, 2014, 16:57
#11
پاسخ : مشتری مداری به چه قیمتی؟

نوشته اصلی توسط
RoobinaServer
به به کاربر سید احمد خیلی وقته انجمن فعالیت آنچنان ندارید دلمون تنگ شده بود برای دیدن یوزرتون

(جدی گفتم).
---------------
استارتر محترم اگر دقت کنید خیلی از کاربران قدیمی هم کنار کشیدن کلا انجمن افتاده دست به قول دوستان یک سری که سنشون خیلی پائینه و هی تاپیک های فروش و درخواست ها میاد بالا.
کاربر به جایی رسیده میاد میگه قوانین هاستینگ باید به نفع مشتری باشه و همیشه حق با مشتریه پرداخت هم نکرد باید سرویس رو نگه دارید هر وقت خواستیم پرداخت کنیم

(دقیقا از انجمن اومده بود)
حالا یه کاربر دیگه 3-4 ساله مشتری ماست اصلا نمیبینیم کی میاد کی میره واسه خودش پرداخت میکنه صداشم در نمیاد و حرفه ای هم هست.
شما الان یه تاپیک بزن سرور میخوای رم 512 ماهی 5 تومان. به جان خودم کلی آفر میاد
من نمیدونم هزینه آیپی در میاد ؟ مشتری میگه سرور میخوام در حد ابر سرور ماهی تا این قدر هم هزینه میتونم بکنم. یکی نیست بگه مرد مومن بالاخره بر اساس هزینت آفر داده بشه یا بر اساس درخواستت ؟ آخرشم میگه شما معتبر نیستی میره سراغ یکی دیگه. ما نفهمیدیم اعتبار از رو چی میبینن ، قصد خریده یا تخریب.
کلا از انجمن نمیشه مشتری خوبی گرفت. این نظر بنده و تجربه بنده هست فقط به درد برند بالا بردن میخوره تو گوگل(که اونم داره کم کم خراب میشه فکر کنم).
همین 40 دقیقه پیش با یکی صحبت کردم گفت رم 512 میخوام گفتم ... تومان هست گفت تو انجمن دارند زیر 10 تومان میدن چه خبره ***ی تا این حد ؟
ما که 6 ماهی هست قطع امید کردیم به درست شدنش بقیه رو نمیدونم
یا حق
درود دقیقا حرف دل من رو زدید
شما اگر تاپیک فروش سرور مجازی رو نگاه کنید جز 1-3 مورد هیچ فروشنده ای که بیشتر از 1 سال سابقه داشته رو نمیتونید پیدا کنید در حالی که قبلا اینطور نبود
کار به جایی رسیده که وقتی به مشتری رم 1 گیگ 25 هزار تومان قیمت داده میشه از تعجب شاخ در میاره و ادم رو به گرون فروشی متهم میکنه در حالی که فقط هزینه ایپی در دیتاسنرری مثل رداستیشن 1.8 پوند معادل 10500 تومن هست
بحث هم فایده ای ندارید چون جواب خواهد داد فلان فروشنده همین سرور از این دیتاسنتر رو 9 هزار تومان میده 
حالا بیا توضیح بده که فلا فروشنده سر ماه و حداکثر 3 ماه دیگه که تخفیف رداستیشن برداشته شد نیستش شما باید با اطلاعاتت خداحافظی کنی
حرف زیاده ولی چون تاثیری نخواهد داشت این بخث ها هم فایده ای نداره
-
تعداد تشکر ها ازpersianmagic به دلیل پست مفید
-
June 14th, 2014 16:57
# ADS
-
June 14th, 2014, 17:12
#12
-
تعداد تشکر ها ازnima-s به دلیل پست مفید
-
June 15th, 2014, 03:02
#13
پاسخ : مشتری مداری به چه قیمتی؟
والا مشتری داشتیم سالانه 5 تومان بابت هاست سی پنل میداد.
ولی به اندازه 3 میلیون تومان خدمات میخواست.
-
تعداد تشکر ها از mehrshad13and11 به دلیل پست مفید
-
June 15th, 2014, 03:30
#14
عضو انجمن
پاسخ : مشتری مداری به چه قیمتی؟

نوشته اصلی توسط
mehrshad13and11
والا مشتری داشتیم سالانه 5 تومان بابت هاست سی پنل میداد.
ولی به اندازه 3 میلیون تومان خدمات میخواست.

این تفکر غلطی هست
شما حتما تمام ابعاد رو در نظر گرفتید که برای کالایی 5000 تومان ارزش قائل شدید. این 5000 تومان هم برای ساپورت کاملهست هم برای سرویس و ساپورت سرویس 5000 تومانی نباید با سرویس 1 میلیون تومانی فرقی داشته باشه...
-
تعداد تشکر ها ازhamedmj به دلیل پست مفید
-
June 15th, 2014, 03:37
#15
پاسخ : مشتری مداری به چه قیمتی؟
توی اینه خودمون رو نگاه کنیم بعدش به دیگران عیب بگیریم.
طرف پورت ده گیگ میده دست ملت بعداز دو هفته میاد میگه کی بود کی بود کجا بود اونایی میدن فلانن
طرف سرور رم 512 ده تومنی میده میاد میگه ای پی درمیاد فلان.
طرف خودش یکسال عضو نبوده خاطرات ده سال پیش و مرور میکنه و ...... کاری فبلیشو
مشتری هم یا کم سواده یا اینکه واقعا جیبش خالیه باید باهاش کنار امد البته اگر مشتری باشه
ویرایش توسط ULTRAWEB : June 15th, 2014 در ساعت 03:46
-
تعداد تشکر ها ازULTRAWEB به دلیل پست مفید
-
June 15th, 2014, 03:49
#16
عضو انجمن
پاسخ : مشتری مداری به چه قیمتی؟
حرف استارتر تا حدودی صحیح هستش ولی وقتی بعضی از همکاران هنوز بچه هستند و تازه کار ، اون پسر بچه مشتری میاد پول تو جیبیشو میده به این هاستینگ سرویس بهش میده که سایت بزنه یا درامدی از سایتش داشته باشه یا ازش استفاده کنه ، هاستینگ ما یا پشتیبانی بهش نده یا کیفیت نده و یا بزنه اطلاعاتشو حذف کنه بنظرتون اون پسر بچه 16 ساله حق نداره بهش بگه از کجا اومدی نشستی پولو دارو ندار منو تو نت بردی رو هوا؟
اینو همیشه یادتون باشه مشتری بهتون توهین کرد = بهترین راه سکوته چون با سکوت شخصیت خودتون رو نشون میدید نه بستن سرویس یا حذف اطلاعات یه نفر .
حدیث داریم میگه که اگر 2 نفرو در حال ... دیدید نرید جایی بگید.
چون ممکنه اون 2 نفر همون لحظه توبه کردن.
حالا شاید این پسر بچه ما هم اون موقع اعصابش خرده یه فحشی میده شما باید سکوت کنید.
مرسی از استارتر محترم
لسترلوک
شماره تماس : 06142327071 - تلگرام :
Lasterloc
تخفیف تاپیک از 50 درصد به 20 درصد به دلیل بالا رفتن نرخ ارز کاهش یافته
-
تعداد تشکر ها ازmeysam021 به دلیل پست مفید
-
June 15th, 2014, 05:14
#17
عضو انجمن
پاسخ : مشتری مداری به چه قیمتی؟
من هم کلا مخالف نظرات و صحبت های برخی دوستان و استارتر هستم.
چند نکته وجود دارد،
مشتری مصرف کننده ای بیشتر نیست و اصلا قرار نیست سواد خاصی در این حوزه داشته باشد. این یک نقص برای مشتریان ما نیست. شما اگر حوصله پاسخ دهی به مشتریان کم سواد خود را ندارید بهتره صراحتا بیان کیند که جز مشتریان با سواد به دیگران سرویس نمی دهید. البته این کار شهامت می خواد، من شخصا تو همین سایت تو پیام خصوصی موارد زیادی بوده که گفتم من این کانفیگ را نمیکنم براتون چون سواد کافی برا داشتن چنین سروری را ندارین و بعد من با این دستمزد پشتیبانی نمیتونم بدم بهتون.
در مورد توهین مشتری،
قضیه کاملا دو طرف و پایاپای هست. هم سرویس دهندگان با صفاتی که شما فرمودین هستند هم مشتریان. از جمله همون سرویس دهنده ای که خودتان به عنوان یک محبوب ازش یاد کردید، کافی یک سرچ در مورد شاکیانش در سطح نت داشته باشید، از جمله خود بنده به عنوان یکی از قدیمی ترین فعالان این حوزه به هیچ وجه توصیه نمی کنم ایشان را و معتقدم حتی اگر مجانی هم سرویس دهی کنند ارزش نداره باشون کار کرد، اینجا بحث را به حاشیه نمی برم.
در مورد قیمت درخواستی مشتری و آفر،
به هر حال این واقعیت وضع اقتصادی کشور ما است، بازار کساد است به معنای حقیقی. در ایران که بد تر از خارج.
اما شما ببین دیتاسنتر ها خارج را، در سال های اخیر چپ و راست میان آفر های 30 تا 80 درصد تخفیف برای 3 ماه میدن، یکی بخر دو تا ببر میدهند چون بازار کساد است ! و خوب این می شود که این الگو در هاستینگ ها و ریسلرها و ... نمود بیشتر پیدا می کند و البته برخی هم ناشیانه توسعه دهنده اش می شوند. اما در قیاس با وضعیت اقتصادی به نظر من خیلی عجیب نیست این قیمت های نادر.
خیلی ها برای زنده ماندن نیازمند این هستند با سود 1% کار کنند. این یک سیاست اقتصادی است نه دلیل تازه کاری، خود بنده معمولا 60% سرور را با سود 20% به فروش می رسانم باقیش را گاهی بدون سود و باقیش را به مشتریان قدیمی تر با قیمت پایین تر و گاهی تا 5% سود می دهم. تا مشتری حفظ شود. و از طرفی بتوانم رونق کسب و کار را حفظ کنم. شاید من پول 10 سال تمدید سرور را داشته باشم، اما توجیح اقتصادی کار من این است که درآمد من کفاف هزینه ها را بدهد در وعده اول، بعد از آن بحث سود آوری مطرح است. مادامی که شما فروش نداشته باشید، هر چند درصد سود در نظر گرفته باشید بی اثر است....
در کل من بیشتر کم تجربگی و خامی در صحبت های دوستان دیدم تا تجربه و بینش عمیق نسبت به مسئله. من موافق فرهنگ غلط حاکم در کشور هستم. اما اون را خاص مشتریان یا سرویس دهندگان نمی بینم و دو طرفه می دونمش.
پسر بچه 16 ساله
من یک مشتری داشتم براش اسکریپت نوشتم با توافق قیمت 700 هزار تومان، بعد فهمیدم این بابا سن و سالش خیلی کمه ... و در نهایت هم اواخر کار شاکی که من نمیخوام دیر شده اسکریپت اون نیست که باید باشد، پول را بهش پس دادم. اسکریپت هم هنوز رو دستم هستش. یک مدت رفت و برگشت باز، دوباره خدمات خواست و بهش دادم. اما الان به جرات میگم این پسر بچه مشتری من یکی از برگ های برنده من شده، اتفاقا بین مشتریان من جزو موفقترین هاش هست و تا حالا چندین سایت را بزرگ کرده و فروخته که خود من متعجب شدم از هنرمندیش در این کار، پسر بچه ای که با کارت بانکی خواهرش کار میکند چون حساب بانکی نداشت!
به اعتقاد من در حوزه کاری ما، نسل جدید خیلی موفق تر هستند. یک تاجر خوب با مشتری شکل میده تجارتش را، نه اینکه وقتش را پای شکل دهی مشتریان تلف کند!
ویرایش توسط M.Abooali : June 15th, 2014 در ساعت 05:25
[ فعالیت تجاری در اینجا ندارم
| پاسخ سوالات فقط در تاپیک
| اطلاعات بیشتر درباره من:
https://abooali.ir ]
-
تعداد تشکر ها ازM.Abooali به دلیل پست مفید
-
June 15th, 2014, 09:20
#18
عضو انجمن
پاسخ : مشتری مداری به چه قیمتی؟
با سلام
خیلی خیلی خوب است که باز مجدد صدایی شنیده میشود . کل پست ها را خواندم و تنها نکته ای که دیده شد همه اعلام میکردند بله بله درست است ! حق با استارتر است ! من هم تایید میکنم ! و .....و ...... و .........
خوب نتیجه : هیچ
هر بار یک عده از همکاران عزیز از ته دل داد میزنند آی مردیم از گرما اما شخصی حاظر نیست حتی جای خود را تغییر دهد تا از شدت گرما کاسته شود یا از دیگران بخواهد حتی با هم شرایط آب و هوایی را تغییر دهند .
اگر میگویید شخص و شرکتی همکاری نمیکند پس چرا فریاد میزنید ؟ آیا یکی از همان اشخاص و شرکت ها خود شما نیستید؟
اگر این مورد را که استارتر بیان کرده و باقی تایید میکنند یک مشکل میدانید آن هم از نوع عمیق و تاثیرگذار چرا همانند باقی مشکلات زندگی و تجارت خود برای حل آن قدم بر نمیدارید. یا جز افرادی هستید که فکر میکنید مشکل را هر جا دید باید زیر فرش قرار داد و گذر کرد؟
در این جا شما سرویس دهنده هستید اما در مرحله بالاتر من و شما خود مشتری هستیم برای دیتا سنتر ها و شرکت های خارجی آیا این رفتار را از جانب خود و همکاران در مقابل دیتا سنتر ها دیده و شنیده اید؟
چه کرده اند که ما به درستی با انها تقابل و تفاهم میکنیم اما بعضی از مشتریان ما با ما نمیتوانند اینگونه باشند؟
دلیل ساده است آنها پروتوکل ها برخورد و سرویس دهی را رعایت کردند مدیران روابط عمومی آنها به صورت مستمر و پی در پی با دیگر شرکت های همتراز در ازتباط بوده اند از همه مهم تر آنها احترام متقابل را نشان ما داده اند . کی به انها گفتیم فلان دیتا سنتر اینجور است و آنها بگویند بله آنها فلان و ...... هستند بلکه فقط با گقتن سیاست کاری ما این چنین است بحث را جم کردند .
چند مورد را اعلام میکنم که آنها به صورت یکسان برخورد میکنند همانند یک دیگر اما ما درست نقطه مقابل ان را عمل میکنیم:
۱: ابیوز و نوع برخورد با آن در دیتا سنتر ها چه طور است و ما چگونه با مشتریانمان در این موارد برخورد میکنیم
۲: آنها در ابتدا وریفای کردن یوزر برای ارائه خدمات را در نظر میگیرند و ما حتی از گفتن آن کلمه ترس داریم که رعایت همین مورد جلوی خیلی از رفتار اشتباه کاربر یا مشتری را میگیرد
۳: وقتی جهت آپدیت و تغییرات سرویس انها از دسترس خارج میشود چه اتفاقی می افتد و ما چه میکنیم و در مقابل وقتی سرویس ما از دسترس خارج میشود برای تغییرات ما اجازه میدهیم مشتری چه برخوردی کند
در نهایت بحث دادن اجازه و ندادن اجازه است
شخصی که سرویس بد دارد و بی کیفیت خوب تکلیفش مشخص است چرا زور میزنیم و فکر مان را درگیر آن که چگونه بفهمانیم به مشتری آن بد است میکنیم؟
اگر خود را محق میدانید که از کاربران با سابقه و دلسور این انجمن هستید باید بدانید این شما هستید که به انجمن اعتبار میدهید نه انجمن به شما . بدانید اگر فقط و فقط بخواهید با کمک هم شرایط را تغییر دهید به راحتی میتوانید حتی به انجمن هم مسیر و خط مشی دهید تا در راستای شما و ما هم حرکت کند .
خلاصه داشته های هر کدام از ما بسیار ارزشمند است و با قرار دادن آن کنار یکدیگر هم توان و هم ارزش بالاتر میرود
هر شخصی توان دارد و میخواهد تغییری ایجاد کند بسم الله .... وگرنه با تایید و دادو بیداد بیشتر ضعف نشان میدهیم
همین پست به راحتی به کاربران نشان میدهد ضعف ما چیست و چه چیز روی مخ ما است و لی عملا نمیتوانیم عکس العمل نشان دهیم ما حتی در این انجمن یک جای خصوصی برای بیان مشکلات نداریم و اولین درخواست میتواند همین باشد از مدیران که این فضا را برای ما به هر شکل حتی ابتدایی ترین حالت به وجود آورند و بر اساس یک سری ***** ها این مورد را برای ما ایجاد کنند
حرف زیاد است و زمان کوتاه و ما استقبال میکنیم به هر شکل تعامل با همکاران را چه به صورت جلسات آنلاین باشد چه حضوری
موفق وپیروز
آلماهاست تنها Platinum Partner رسمی دیتاسنتر
Redstation در ایران و در خارج از ایران میباشد.
-
تعداد تشکر ها ازAlmaHost به دلیل پست مفید
-
June 15th, 2014, 09:44
#19
عضو انجمن
پاسخ : مشتری مداری به چه قیمتی؟
شما درست میگید
متاسفانه تابستون هم رسیده و بچه مدرسه ای ها هم زیاد میشن. اکثر اونا هم بچه هستن و کم عقل...
اما اگه از یه زاویه دیگه هم نگاه کنیم یه مشکل دیگه هست:
متاسفانه این روز ها هر کی رسیده یه هاستینگ به دست گرفته و بازار رو خراب کرده. حالا پول هاست مهم نیست. اما توانایی پشتیبانی رو ندارن
هاستینگ هایی وجود دارن که مدیر اونا هرگز توانایی مدیریت هاستینگ رو نداره و این باعث شده آمار هک شدن سایت ها بالا بره و مردم نسبت به هاستینگ ها بی اعتماد شدن
من یه هاست 500 مگابایتی رو خریدم سالیانه 29 هزار تومان. اما ماهیانه 300 هزار تومان از اون در آمد دارم.
الآن که نگاه میکنم میبینم 29 هزار تومان پولی نیست!
گاهی وقت ها که یه مشکل برام به وجود میاد نمیتونم از هاستینگ بپرسم. وجدانم اجازه نمیده! همش به خودم میگم 29 هزار تومان پوله که هاستینگ بخواد 24 ساعته هم ما رو پشتیبانی کنه؟؟؟!!!
متاسفانه بعضی از بچه هایی که جدید ثبت میان انجمن, فکر میکنن حالا اگه 30 هزار تومان به یه هاستینگ بدن, اون هاستینگ میلیاردر شده
-
تعداد تشکر ها از سیدرضا بازیار به دلیل پست مفید
-
June 15th, 2014, 09:55
#20
عضو انجمن
پاسخ : مشتری مداری به چه قیمتی؟
من یک مشتری داشتم براش اسکریپت نوشتم با توافق قیمت 700 هزار تومان، بعد فهمیدم این بابا سن و سالش خیلی کمه ... و در نهایت هم اواخر کار شاکی که من نمیخوام دیر شده اسکریپت اون نیست که باید باشد، پول را بهش پس دادم. اسکریپت هم هنوز رو دستم هستش. یک مدت رفت و برگشت باز، دوباره خدمات خواست و بهش دادم. اما الان به جرات میگم این پسر بچه مشتری من یکی از برگ های برنده من شده، اتفاقا بین مشتریان من جزو موفقترین هاش هست و تا حالا چندین سایت را بزرگ کرده و فروخته که خود من متعجب شدم از هنرمندیش در این کار، پسر بچه ای که با کارت بانکی خواهرش کار میکند چون حساب بانکی نداشت!
من هم 11 ساله که بودم با کارت بانکی پدرم کار میکردم و الآن هم قصد دارم سایت های بزرگی بسازم
استارتر عزیر نگفتن احترام نزارید!!!
احترام بزارید. اما احترام زیادی هم خوب نیست
اگه همین حالا با برخی از کاربر های انجمن برخورد نشه, به همه توهین میکنن...
بزرگترین هاستینگ ها به این دلیل پیشرفت کردن که:
به کاربر احترام میزارن, اما اگه کاربر زیاده روی کنه, دیگه به هیچ وجه حاضر نیستند به اون سرویس ارائه کنند
-
تعداد تشکر ها از سیدرضا بازیار به دلیل پست مفید