به نظر من کاری که سرویس دهنده محترم کرده اشتباه نیست . وظیفه مشترک هست که در مورد پرداخت ها پیشگیری این چنین مشکلات رو به عمل بیاره . اگر سایت اینقدر برای شما و دوستتون ارزش داشته که چند روز قطع نباشه ، باید به همان اندازه هم حساس بود تا پرداخت هاتون رو به موقع پرداخت کنید (و یا هر پیش گیری دیگر) تا این چنین مشکلاتی پیش نیاد . با این حال چون ما ایرانی ها آدم های دل رحمی هستیم و دوست داریم به یکدیگه کمک کنیم . در این شرایط اگر بنده جای سرویس دهنده بودم ، به اعتبار مشترک قدیمی و انسان دوستی و نظر به اینکه مشکل پیش آمده در پرداخت یک مشکل طبیعتی بوده که کاری از مشتری بر نمیاد ، سایت رو با دسترسی محدود باز میکردم . یعنی سایت باز باشه تا اعتبار صاحب سایت زیر سوال نره ولی دسترسی به پنل برای گرفتن بک آپ و در روفتن بدوم تمدید رو نداشته باشه . باید قبول کرد که اینگونه روش باز نکردن ها از ترس این هست که مشتری بک آپ بگیره و بدون تمدید بره رو یک سرویس دهنده ی دیگه .