با سلام
اول این موضوع را مشخص کنم که بله در بازار هاستینگ نیز کسانی هستند که حق الناس براشون مهمه . و بنده یک عقیده ای دارم و آن هم این است که تا تخصص کافی در زمینه ای پیدا نکنم وارد گود نخواهم شد.
خوب ببینید هر سرویس دهنده یک SLA برای ارایه سرویس دارند که طبق همون SLA مشتری خرید می کنه و طبق همون SLA هم می تونه خسارت دریافت کنه . درواقع SLA مثل قرار دادی است که بین طرفین منعقد می شود.
حالا اگر شخص رفته و از یک جایی سرویس گرفته که هیچ گونه SLA ندارد. ممکن است که شخص متضرر شود و سپس دستش به هیچ جا نرسه که در این حالت هم شخص فروشنده و هم خریدار مقصرند که خریدار به اصطلاح فقهی جاهل قاصر محسوب می شود.
مثلا یکی از بندهای که می توان در Service Legal Argument مشخص نمود down time است که مثلا در صورتی که در ماه بیش از 1 ساعت قطعی در سرویس وجود داشت فروشنده 1 ماه زمان ارایه سرویس را بیشتر می کند و موارد دیگه