سلام و آزوی ساعاتی خوش
وقتی عنوان مطلب را خواندم برایم جذاب بود و لی وقتی خود مطالب را بیشتر مطالعه کردم دیدم با پرسش و یا پاسخ ها مسیر دیگری را طی میکند و تصمیم گرفتم چند خطی وقت شریف همکاران را بگیرم و از استارتر طلب بخشش دارم .
بهتر دانستم اول چند پرسش مطرح کنم :
1: معنی دلال یا و اسطه چیست؟ ( شخص که به واسطه داشتن یک حساب خارج از ایران و تجربه اقدام به خرید سرور برای کاربران کرده اما به هیچ وجه از سمت دیتا سنتر مورد تایید و شناخت نیست)
2: معنی ریسلر یا نماینده فروش چیست؟ ( نماینده فروش با ریسلر معمولا دارای حجم فروش بالاتر نسبت به دسته اول دارد و دیتا سنتر آفر هایی به ایشان میدهد , که البته از سوی دیتا سنتر همچنان مورد تایید نیست و رسمی شناخته نمیشود به عنوان عامل فروش و نزد دیتا سنتر یک کاستومر شناخته میشود)
3: معنی پارتنز یا شریک تجاری چیست؟ ( پارتنر یا شریک معمولا کمتر دیده میشود که یک دیتاسنتر وارد چنین بحسی با یک شخص گروه یا شرکت شود اما هم آفر هایی خاص دارد هم مسئولیت و هم مورد تایید دیتا سنتر و محلی امن برای تجارت کاربرانی که در حوضه آن پارتنر امکان خرید مستقیم را نداشتند)
4: اگر پاسخ پرسش های بالا را دانستیم , آیا درواقعیت هاستینگ ایران چنین چیزی وجود دارد؟ یا رعایت میشود؟
در اکثر مواقع افراد خود را نماینده یا پارتنر مینامند البته دانسته یا ندانسته , که در واقعیت چنین چیزی نیست و آنها در دسته اول قرار دارند و وقتی در دسته اول هستندو کاملا مشخص است چه پیش میاید.قیمت متفاوت پایین بودن کیفیت پشتیانی و اتفاقاتی خیلی شاهد آن هستیم. همیشه استثنا وجود دارد.
افرادی که در دسته دوم قرار دارند در هاستینگ ایران وجود دارند و اما خیلی کمتر از لحاظ تعدد نسبت به گروه اول . در بین این افراد هم خوش اعتبار وجود دارد هم بد اعتبار و این جبر حاکم است در این جور کارها اما نکته ای که وجود دارد این است که این افراد خود را متعهد به یوزر میدانند و سعی در دادن سرویس خوب به کاربر دارند و همانطور که گفته شد افرادی با اعتبار بالا در این زمینه داریم اما مشکلی که میباشد این است که ارتباط سازنده یا تاثیر گذار با دیتا سنتر ندارند تا در بعضی ار مواقع که مشکلی پیش می آید آن را حل و فصل کنند و.......
اما پارتنر ها این گروه در حوزه هاستینگ ایران خیلی کم هستند اما از ویژگی های آنها میتوان مورد تایید بودن از طرف دیتا سنتر , امکان رایزنی و چانه زنی های خاص با دیتا سنتر , پل ارتباطی امن برای کاربرانی که نمیتوانند مستقیم خرید کنند و از امنیت اطلاعات خود در حراسند , حل و فصل دقیقتر و عادلانه تر در هنگام بروز مشکل و ........
بعد از ایکه متوجه شدیم اصلا این واسطه ها چگونه دست بندی میشود میشود به مسئله قیمت واقف شد که دلایل چه میتواند باشد که این تاثیر را روی قیمت میگذارد
حال میخواهم مثالی برنم تا کامل هم برای استارتر هم برای همکاران مسئله باز شود البته پیشاپیش طلب بخشش میکنم که شرکت خودمان را مثال میزنم اما همانطور که اکثرا ار وضعیت ما خبر دارند تقریبا فاکتور های لازم جهت عنوان و نظر در این حوضه را داریم و این صرفا جهت بررسی است.
ما پارتنر دیتا سنتری در اروپا و کشور انگلستان هستیم البته نام نمیبرم . هم در آن کشور حضور فیزیکی داریم ( از بابت علم بر قوانین vat ) هم در ایران.
مشکلات ما در زمینه مالی :
مشکل در تهیه ارز در هر زمان , نوسان قیمت شدید , ریسک جابجایی پول تحریمها و هزینه های انتقال وجه که بسته به روش ارسال متفاوت و از لحاظ هزینه قابل توجه , مدت زمان انتقال هم بماند...
وظیفه ما از لحاظ مالی :
در هر زمان ما باید سورس مالی مورد نیاز کاربر را جهت تمدید سرور وی آماده داشته باشیم و هیچ توجیهی مورد قبول نیست پس باید همیشه حواله ها در سریعترین زمان در حساب ما باشد چون پرداختهای ما فقط به یک روز خاص در هفته و ماه نیست و هر روز به دلیل وجود سرور های فراوان تمدیدی باید هزینه پرداخت کنیم و سفارش های پیش بینی نشده جدید هم وجود دارد. و اینکه بر حسب شانس ما باید از ویزا یا مستر استفاده کنیم چون در دیتا سنتر فقط این دو را قبول دارد.
راه حل ما برای برطرف کردن این مشکل مالی:
چون زمان حواله ارسالی توسط صرافی دو تا سه روز و گاهی یک هفته است اصلا راه مناسبی نیست و ما باید در لحظه یادر در نهایت در روز انجام دهیم و حال که میخواهیم زمان را کاهش دهیم باید هزینه بیشتری پرداخت کنیم به صراف داخلی با خارجی , پس ما برای بالا بردن آمادگی در پرداختها و امنیت پرداختی کاربر این هزینه را متحمل شویم که خود تاثیر بر قیمت دارد.
در بعضی مواقع کاربر میگوید در این زمان پوند 3470 تومان است چرا شما 3500 محاسبه کردید و این 4% هزینه حواله را میشود ما ندهیم؟
کاربر اصلا توجه نمیکند ساعت هشت شب و یا در آن روز خاص ما حواله لحظه ای نمیزنیم و آخرین رقم ارسالی در صورت منطقی بودن را محاسبه میکنیم.مثلا در همین دوهفته گذشته پوند 3000 تومان بود و ما خیلی از سرور ها را با این مبلغ تمیدید یا سفارش دادیم و دو روز بعد موقع زدن حواله ناگهان با رقم 3200 روبرو شدیم و کاری نمیشد کرد سفارش های جدید را نسبت به خرید ارز جدید ثبت کردیم و در کمتر از یک روز بابت حواله اقدام کردیم که به عدد 3500 برخودریم در صورتی که سورس مالی ما هر چه فروش داشته با رقم پایین تر بوده و ما نه میتوانیم از یوزری که پرداخت انجام داده درخواست ما بقی کنیم و نه در حق کاربر جدید ظلم و مطالبه پول اضافه.
در رابطه با پشتیبانی خدا را شکر اکثر کابران نرم افزاری را میدانند پوشش نمیدهیم و ام همان چند عدد که نمیدانند جبران میکنند و البته در حال حاضر شاید به جرات میتوان گفت تیکت های آپگرید کردن سخت افزاری و یا جابجای و غیره دسته کمی از لحاظ تعدد تیکت نسبت به نرم افزاری ندارد و اینکه کاربران توقع 24 ساعته در دسترس بودن ما را هم دارند که البته به جا میباشد هم روی آن حساب کنید .مکان زمان نیرو اینها هزینه بر است .
میرسیم به مسئله vat :
اگر شما توسط یک کارت اعتباری اروپایی یا انگلیسی از دیتا سنتر انگلستان خرید کنید 20% از شما مالیات میگیرد و لی اگر با هویت خارج از اروپا و کارت اعتباری خارج از اروپا خرید کنید از شما vat دریافت نمیکنه البته این مسئله را به صورت خود کار درهنگام ثبت نام برای هر کشور مشخص کرده. البته راه های هم برای حذف مالیات است و به طور مثال ما با اینکه در انگلستان شرکت ثبت کرده و با دیتا سنتر قرار داد بستیم اما مالیات
20% را به صفر برای کاربران خود رساندیم.
البته این را توضیح دهم ما همیشه سعی بر متعادل نگه داشتن قیمت ارز بودیم با احرم های خاصی که در اختیار داشتیم که توضیح آن مفصل است
مسئله ابیوز یا شکایات :
وقتی شما پارتنر هستید قاعدتا حجم بالایی سرور را پوشش میدهید و در یک مثال ساده شما یک صد سرور اگر داشته باشد و روزانه فقط برای بیست عدد از آنها ابیور بیاید ماهانه ششصد ابیوز دریافت کردید با حساب تعداد تیکت های که برای کاربر برای حل و یا کمک در رفع مشکل ارسال کنید هم ضرب کنید میشود یک عدد بسیاز زیاد تیکت و نفر ساعت کار که به طبع هزینه بر میدارد ارائه این خدمات
این ها گوشه ای از مشکلات کار ما است و خیلی موارد هست که نمیتوان ذکر کرد اما در کل خوب بودن و مورد اطمینان بودن مستلزم تلاش و هزینه است و باقی ماندن در این حالت مستلزم پایدار ماندن.
در آخر یک جمله : من کاربری هستم که میخواهم خریدی راحت امن و مفید داشته باشم همراه با خدمات متناسب : باید هزینه آن را بدهم .
پرحرفی بنده را ببخشید هم استارتر عزیز هم همکاران گرامی این نظر شخصی بنده بود و شاید از اساس غلط
موفق و پیروز