من نگفتم که "گور بابای مشتری"!!! اتفاقا احترام به مشتری و حمایت از وی یکی از ارکام مهم هر فروشگاهی است وگرنه باعث از دست رفتن آن ها می شود. ولی هر جایی قوانین و سیاست های خاص خودش را دارد و مشتریان پس از مطالعه شرایط و قبول آن شروع به کار با آن ها می کنند. ما هم فقط ضرر ها رو به پای عامل ضرر می گذاریم و بس.
خرید پستی حتی در ایران هم شیوه های مختلفی داره... یکی از سرویس هاشون Pay on Deluvery هستش، در حالی که شرکت میتونه بسته ها رو به روشهای دیگری همچون پست پیشتاز و یا سفارشی و یا حتی توسط شرکت های خصوص مثل TPG و TNT و DHL ارسال کنه. در نتیجه کار عاقلانه اش اینه که هزینه ارسال رو همان اول کار دریافت کنید.
این دیگه بحث اعتماد سازی هست که یک مسئله کاملا جداست.