-
September 24th, 2014, 17:14
#1
عضو جدید
بررسی عملکرد کمپین ایمیلی مجموعه با استفاده از Google Analytics
درصورتیکه در کنار استراتژی بازاریابی آنلاین مجموعه یک کمپین ایمیلی هم داشته باشیم، ممکن است گاهی نتوانیم درباره موفق بودن یا نبودن آن نظر دقیقی بدهیم. در حقیقت فقط در حالتی میتوانیم مطمئن باشیم کاربران از طریق ایمیلها سایت کمپانی را پیداکردهاند که تنها ابزار بازاریابیمان کمپین ایمیلی باشد. به کمک Google Analytics میتوانیم این قسم مشکلات را بهراحتی حل کنیم و با استفاده از دادههای ارزشمند آن موفقیت یا شکست استراتژی بازاریابی ایمیلیمان را بسنجیم.

• آمار باز شدن ایمیلها
این فاکتور همانطور که از نامش پیداست، نشان میدهد چه تعداد از کاربران ایمیل موردنظر را بازکردهاند. برای بررسی موفقیت کمپینمان میتوانیم از همین فاکتور شروع کنیم؛ مطمئناً اگر کسی ایمیل را باز نکند، از طریق آن وارد سایت مجموعه هم نمیشود. بررسی تعداد کاربرانی که پیغاممان را خواندهاند، چند موضوع را روشن میکند: اگر تعداد بسیار کمی از گیرندگان ایمیل را باز میکنند، شاید بهتر باشد عنوان پیغاممان را عوض کنیم؛ شاید هم چند خط اول که در حالت پیشنمایش نشان داده میشوند، چندان جذاب نیست که بتواند توجه کاربر را به خود جلب کند. از آنطرف هم درصورتیکه حجم قابلتوجهی از کاربران ایمیلها را باز کنند، میتوانیم همین قالب را برای ایمیلهای بعدی کمپین هم استفاده کنیم.
• آمار کلیک بر روی لینک تعبیهشده داخل ایمیل (CTR)
قدم ایدئال بعدی این است که کاربر بعد از باز کردن ایمیل بر روی لینک تعبیهشده داخل آن کلیک کند. با استفاده از GA میتوانیم بهراحتی آمار CTR کمپین را بررسی کنیم. با مقایسه آمار باز شدن ایمیلها و دفعات کلیک بر روی لینک یک سایت خاص که داخل آن گنجاندهشده، میتوانیم با قطعیت نسبتاً زیاد نظر بدهیم که کمپین ایمیلیمان موفق عمل میکند یا نه. مسلماً هدف اصلی از اجرای هر کمپین ایمیلی، کشاندن گیرندگان به سایت مجموعه است.
• بررسی رفتار کاربران بعد از کلیک بر روی لینک
با استفاده از GA میتوانیم رفتار کاربر را بعدازاینکه بر روی سایت مجموعه کلیک کرد هم بررسی کنیم. مثلاً ببینیم وارد کدام صفحات ورودی میشود، در کدام صفحات بیشتر باقی میماند، بعدازاینکه از طریق کمپین وارد سایت مجموعه شد از چند صفحه بازدید میکند، آخرین صفحه سایت که قبل از خروج بازدید میکند کدام است و…
به کمک چنین اطلاعاتی میتوانیم متوجه بشویم چه تعداد از کاربران، بعد از سر زدن به صفحه ورودی سایت، به صفحات دیگر آنهم علاقه نشان دادهاند و کدام ایمیلها بازدیدکنندگان کمتر یا بیشتری به همراه داشتهاند؛ درنتیجه اعمال تغییرات و بهبود وضعیت کمپین بازاریابی ایمیلیمان باکیفیت بالاتری همراه میشود.
تگهای کمپین
GA با استفاده از تگهای کمپین (اطلاعات تکمیلی که به لینکها اضافه میشود و مجدداً به دست گوگل میرسد) میزان بازدهی هرکدام از لینکهای موجود داخل ایمیلهای ارسالی آن کمپین را ارزیابی میکند. درنتیجه GA میتواند اطلاعات هر ایمیل را مرتب کند تا کاربر بهراحتی بفهمد کدام ایمیلها موفق بودهاند و کدامیک چنگی به دل نمیزنند. ایمیلهای مختلف که از یک کمپین واحد ارسالشدهاند در قالب چارتهای مختلف به همراه تعداد بازدیدکنندهای که هرکدام برای سایت به همراه داشتهاند نمایش داده میشوند. به کمک چنین چارتهایی میتوانیم عملکرد هرکدام از ایمیلها را بهصورت شفاف بررسی کنیم و در مورد وضعیت کمپین بهترین تصمیم ممکن را بگیریم.
-
-
September 24th, 2014 17:14
# ADS
-
October 6th, 2014, 13:18
#2
پاسخ : بررسی عملکرد کمپین ایمیلی مجموعه با استفاده از Google Analytics
شما به جای پست دادن بهتر هست کمی پشتیبانی سایتون رو درست بکنید فقط پول میگیرد و بعدش خداحافظ ..............
-