PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : معیار شما برای انتخاب میزبان سایت، قیمت ارزان است؟



kamkar
January 30th, 2012, 10:59
این مقاله هم در مورد هاستینگ و کسانی که نیاز به هاست داند خیلی مفیده...
فعلا برای امروز همین دو تا بسه، در آینده اگر خدا خواست بازم میزارم.

ناشر: eMarketingway.ir


===========================
هرگز بر اساس قيمت، ميزبان خود را انتخاب نکنيد. سه دليل زير نشان خواهد داد که چرا قيمت معيار مناسبی برای انتخاب ميزبان نيست. پيشنهاد قيمت برخی از شرکتهای ميزبانی سايت ممکن است شما را وسوسه کند. حتی آنها برای تبليغ خود ممکن است وانمود کنند که امکانات و سرويسهای عجيبی به شما ارائه خواهند کرد.
اما اگر دقت کنيد، امکانات زيادی را به خاطر ذخيره مبلغ اندکی از دست خواهيد داد. تصور کنيد که در راه اندازی يک سايت بزرگ صرفه جويی 5$ يا حتی 15$ مبلغ زيادی نخواهد بود. اما انتخاب نادرست ميزبان سايت می تواند باعث سقوط تجارت شما شود. به 3 علت زير در هنگام انتخاب ميزبان نبايد فقط به قيمت توجه کرد.

1. قابليت استفاده
زمان اعتراف فرا رسيده است: من اولين ميزبان سايت خود را بر اساس قيمت ارزان انتخاب کردم. صفحه کنترل سايت که در اختيار من بود به آسانی قابل استفاده نبود و معمولا برای ورود به آن دچار سردرگمی می شدم.
اما ميزبان دوم خود را بر اساس کارايی و قابليتهای آن انتخاب کردم و اکنون يکی از طرفداران آن هستم. زيرا به راحتی می توانم آدرس های پست الکترونيک سايت خود را مديريت کنم. ترافيک سايت خود را کنترل کنم و فايل های html سايت خود را روی سرور تغيير دهم. در حالی که در سرور ميزبان قبلی حتی نمی توانستم فايلهای سايت خود را پيدا کنم.

2. سرويس دهی
گمان می کردم که ميزبان دوم سرويسهای خوبی ارائه می کند. آنها به نامه های الکترونيکی من پاسخ می دادند. تا روزی که فردی شکايتی بر عليه من تنظيم کرد و آنها ديگر به نامه ها جواب ندادند و حتی حاضر نشدند با من صحبت کنند. در حالی که ميزبان بعدی من سريعاً به شکايت پاسخ داد، آنها نسخه ای از آنرا در اختيار من گذاشت تا بتوانم با آن مقابله کنم. پول بيشتری برای ميزبانی خرج می کنم اما سرويس شخصی آنها به اين قيمت می ارزد.

3. قابليت اعتماد
بعد از آن شکايت« سايت من برای 4 روز از کار افتاد. دلايل ديگری نيز برای ظاهر نشدن سايت وجود دارد.
ميزبان شما چقدر قابل اعتماد است؟ آيا گزارشات درستی از وضعيت سايت به شما می دهد؟
اتفاقات کوچک ممکن است ضررهای بزرگی به شما وارد کند: مثلا عمل نکردن يک فرم که باعث از دست دادن مشتری خواهد شد. از همه بدتر اگر google زمانی که سايت شما کار نمی کند برای پيمايش آن سر برسد، مسلماً موتورهای جستجو مردم را به سايتهای غير قابل اعتماد نخواهد فرستاد. پولی که شما می پردازيد قابل مقايسه با از دست دادن فروش و مشتريان نيست.
برای يک صرفه جويی کوچک در انتخاب ميزبان بايد هزينه زيادی برای از دست دادن فروش و افزايش نگرانی و اضطراب بپردازيد. ميزبان سايت شما در واقع صاحب خانه شما در اينترنت محسوب می شود. پس بايد به اندازه پيدا کردن محلی برای زندگی، برای انتخاب ميزبان سايت خود وقت بگذاريد. قيمت به تنهايی ملاک خوبی برای انتخاب نخواهد بود.

shazo
January 30th, 2012, 11:02
من كه به 2 چيز نگاه مي كنم..

پشتيباني

بك آپ

kamkar
January 30th, 2012, 11:05
اگر نکات دیگه هم هست بقیه اضافه کنند. این مقاله به علت این که در یک سایت بازاریابی بوده مقاله کاملی نیست.

برای من پشتیبانی، بک آپ گیری مرتب، ارائه دلیل های واهی برای مشکلاتشون و از همه مهم تر خر کردن مشتری (مثل فضای نامحدود!!!) مهمه...

maryam1
January 30th, 2012, 11:12
اینا که میشه تصویر قضییه
خب بگید از کجا بفهمه مشتری که طرف راست میگه
بیا من میگم هر 3 دقیقه بکاپ میگیرم باور میکنی؟

یا مثلا یه بنر بذارم تو وبهاستینگ تالک که خیلی رنگای زیبا توش باشه چه طور؟
پشتیبانی هم که قربونش برم اکثر جاها تا قبل از واریز وجه دارن جواب مشتری رو میدن بعد از واریز تونستی پیداشون کنی به منم بگو(البته اینا انسان نیستن)

om!d-D
January 30th, 2012, 11:21
اکثرا در تمامی سایتهای هاستینگ لیستی از شرایط دارند تا مشتری قبل از سفارش آنها را بخواند ، در اون تمام اینا رو نوشتند ، بکاپ ، پشتیبانی و این مسائل ... گاهی هم فروش ویژه هست و قیمت شاید کم باشه پس این مقالات همیشه نمیتونه کمک کنه.کاربر با مطالعه چند تا سایت هاستینگ هنگام سفارش میتونه بفهمه که میزبانش باید بکاپ و پشتیبانی و تضمین رو به چه صورت باید بده.معمولا هم حوصله ای بابت خواندن این مقالات برای مشتریان نیست . قیمت ارزان گاهی به دلیل جذب مشتریست در حالی که سرویس های بسیار خوبی رو میدند.
مهمترین چیز مشتریان قبلیست که چه کامنتی دارند ...

kamkar
January 30th, 2012, 11:46
یا مثلا یه بنر بذارم تو وبهاستینگ تالک که خیلی رنگای زیبا توش باشه چه طور؟
استفاده از بنرهای تبلیغاتی صرفاً تضمین موفیت نیستند. اتفاقا بنر های رنگی و انیمیشن های زیاد باعث فرار کاربر میشن.
تبلیفات بنری در صورتی موفق خواهند بود که به روش درستی استفاده بشن. شاید بعدا مقاله ای قرار دادم.
خیلی ها اعتقاد دارند که تبلیغ های بنری هیچ سودی نداره، مثلا اگر وارد یکی از سایتهایی که پر از بنرهای مزخرف هستند و مطلب مورد نظر شما اصلا وجود نداره چی کار میکنید؟ اصلا شروع به دیدن بنر ها میکنید؟ من که صفحه رو در جا می بندم، شاید کسانی باشند که به انتهای صفحه برند ببیند مطلبشون هست یا نه!!! اما اصلا بنرهای رنگی که چشم آدمو کور میکنه نمیببند.
برای طراحی بنر این موارد رو در نظر بگیرید:
قصد عرضه چه جيزي را داريد ؟
خواست و علايق مشتريانتان چيست ؟
نيازهاي آنها شامل چه چيزي ميشود ؟
علايق و محركهای وسوسه انگيزی كه مشتريانتان در جستجوي آنها مي باشند ، چيست ؟
واكنش شما در زمان رويارويي با تبليغات Banner چست ؟
آيا ميتوانيد از تاكتيكهاي مشابه براي تبليغات Banner تان استفاده نماييد ؟
به شما کمک می کند در طراحی بنر خود موفق تر عمل کنیدو با ارسال پيام صحيح ، مشتريان را جذب نمايید.
سعي كنيد تبليغ Banner تان را با توجه به نقطه نظر مشتريانتان طراحی نماييد.

باید نیاز فوری مشتری رو درک کنید و از اون استفاده کنید. کسی که وارد این سایت میشه حتما نیاز به یک هاست یا سرور داره... تبلیغ شما باید جوری باشه که کاربر از جستجوی سایر سایت ها پشیمون بشه و به شما رو بیاره! اون هم در حالتی که اینجا پر از انواع بنر هاست!!

بنر باید کجا قرار بگیره؟

سایت هایی که مشتریان آنها قصد خرید دارند.
جایی که کاربر باید پول خرج کنه و آمادگی این کار رو داشته باشه. یهو با شنیدن درخواست پول شکه نشه.

در طراحی بنر باید از مضامینی استفاده بشه که مشتری رو جذب میکنه، این مضامین باید طوری باشه که مشتری به دنبالش باشه و علاقمند به دنبال کردن و دیدن سایت شما بشه.

شما باید همزمان تبلیغاتتون رو در سایت های مختلف قرار بدید. از چندین بنر استفاده کنید. همیشه میگن همه تخم مرغات رو تو یه سبد نذار!


خب بگید از کجا بفهمه مشتری که طرف راست میگه
بیا من میگم هر 3 دقیقه بکاپ میگیرم باور میکنی؟

باید کاری کنید که مشتری به شما اعتماد کنه، راستش الان خیلی گشنمه و سرم داره گیج میره، خلاصه توضیح میدم:

باید اطلاعات تماس کاملی داشته باشید. خیلی از سایت ها فقط از یک فرم تماس ساده استفاده میکنند که تازه معلوم نیست کار میکنه؟ اصلا جواب داده میشه؟
باید آدرس کامل، شماره تلفن ثابت و ایمیل داشته باشید. حتی دیدم برخی از سایت ها از شماره موبایل استفاده میکنند، این هم یک اشتباهه و با نقص در اطلاعات فرقی نداره! از کجا معلوم خط برای شما باشه؟ بعدا واگذار نشه؟ موبایل رو خاموش نکنید؟
از طرفی بهتره اگر یک شخص حقوقی هستید حتما شماره ثبت درج بشه، من خودم بعضی وقت ها مرض دارم، میرم شماره رو وارد شناسنامه ثبت شرکت ها میکنم ببینم مشخصات شرکت در سازمان ثبت اسناد با اطلاعات سایت مطابقت میکنه؟
میتونید از یک نماد الکترونیکی استفاده کنید. مثلا نماد اعتماد که توسط سایت etemad.ir صادر میشه. حتی نماد اعتماد زرین پال هم اشکالی نداره!
اگر ببینم از درگاه پرداخت بانک ها استفاده میکنه و اون درگاه فیک نیست اعتماد میکنم، چون برای گرفتن درگاه بدبختی کشیده، سند یا اجاره نامه برده، یک میلیون سفته داده، یا اگر حقوقی هست شرکتش توسط بانک تایید شده!


پشتیبانی هم که قربونش برم اکثر جاها تا قبل از واریز وجه دارن جواب مشتری رو میدن بعد از واریز تونستی پیداشون کنی به منم بگو(البته اینا انسان نیستن)
یک شرکت یا گروه معتبر با شرایط بالا هیچ وقت اسم خودش رو خراب نمیکنه. از طرفی به راحتی قابل پیگیری هست.
خودتون گفید که بیشتر افراد کم سن و سال هستند، در کارشون جدی نیستند، برای این که در کنار درس خوندن کمی هم پول در بیارن این کارو میکنند، اطلاعات فنی ندارند که یک سرور رو مدیریت کنند، این افراد دفتر ثابت ندارند که تلفن ثابت بدند. تا سفته و گواهی اشتغال ندند نمیتونن درگاه بانکی بگیرن، در نتیجه گواهی اعتماد هم ندارند. نمیتونن شماره و آدرس خونه باباشون رو بدن!

maryam1
January 30th, 2012, 11:53
خب آفرین رسیدین به حرف من
یه مشتری چه جوری بفهمه اینارو؟
فعلا که مشتری یا خودش تجربه میکنه (بدبخت میشه)
یا از تجربیات دیگران استفاده میکنه (که اونم تو یاهو پی ام میاد سلام لطفا مارا تایید کنید و ادرس یه تاپیکو میده)500 نفرم مینویسن تایید شد
تایید میشن
آخه مگه شما مرجع قانون گذاری هستی که تایید میکنی؟
خود شما که تایید میکنی تایید شده هستی؟(به شما نمیگما کلی میگم)
در مورد این چی میگید؟

kamkar
January 30th, 2012, 12:03
من وقتی در سایتی وارد میشم که میخوان فروش داشته باشن، زیرش هم مینویسن سایر تاپیک های من که همه راضی بودن، اول چک میکنم این راضی ها کی هستند. چند تا پست دارند به کنار، تاریخ عضویتشون کی هست؟ هنوز یک ماه نگذشته، شاید فقط برای تایید اون جناب عضو شده.
البته تجربه من ثابت کرده تا یه بار نسوزی نمیای مثل آدم تحقیق کنی؟ اون وقت چاره چیه؟

من یکی از مواردی که معمولا در نظر دارم، اینه که اول میبینم طراحی سایت چطور انجام شده؟ این گروه، که تخصصون میزبانی "سایت" یا طراحی "سایت" هست چطور نتونستن برای خودشون یه سایت درست حسابی درست کنند؟ اینا یه مشکلی تو کارشون هست، یا تخصصشون کمه، یا مشکلات دیگه دارند که نام نمیبرم.

یک مورد دیگه ذکر سوابق شرکت، ارائه یک رزومه کاری از کارمندان و پشتیبانان هست. هیچ وقت یک آدم 15 ساله نمیتونه پشتیبانی درست بده، حتی اگر متخصص هم باشه نصف روز مدرسه است! بعد درس و مشقش هست، دو سال دیگه باید کنکور بده و دیگه همکاری نمیکنه!!!
باید برنامه آینده سایت و گروه دقیقا ذکر بشه، گرچه مورد مهمی نیست، اما هم به خود شرکت، هم به مشتریان کمک میکنه که بدونن که احتمال این که دو روز دیگه جمع کنند برن نیست. یک مدت کار میکنند باهاشون، یا اصلا از دور بدون پول دادن رصدشون(!) میکنند، اگر تونستن به موقع (حالا با یکی دو هفته تاخیر) به وعدشون عمل کنند یعنی صلاحیت دارند. (برمیگرده به کنترل پروژه، ابتدا چند تا کتاب باید مطالعه کنید، بعد زمان بندی رو در برنامه هایی مثل MS project انجام بدید. لازم بود معرفی میکنم.) این مورد حتی به خود شرکت هم کمک میکنه تا در آینده دچار سردرگمی نشن و با قدرت بتونن شرکت رو کنترل کنند و پیش برن.

اگر روشی به ذهن بقیه میرسه حتما بگید تا یک نتیجه گیری جامع بشه کرد.

Fracture
January 30th, 2012, 12:05
مطمنا کسانی که کار با کیفیت ارائه میدن، مشتری دائمی دارند.

maryam1
January 30th, 2012, 12:06
من وقتی در سایتی وارد میشم که میخوان فروش داشته باشن، زیرش هم مینویسن سایر تاپیک های من که همه راضی بودن، اول چک میکنم این راضی ها کی هستند. چند تا پست دارند به کنار، تاریخ عضویتشون کی هست؟
احسنت ولی مشتری دیروز به من میگه میشه چند تاپیکی که شمارو تایید کردن رو برای ما بفرستید؟

البته تجربه من ثابت کرده تا یه بار نسوزی نمیای مثل آدم تحقیق کنی؟
مشکل اصلی هم همینه

هیچ وقت یک آدم 15 ساله نمیتونه پشتیبانی درست بده، حتی اگر متخصص هم باشه نصف روز مدرسه است! بعد درس و مشقش هست، دو سال دیگه باید کنکور بده و دیگه همکاری نمیکنه!!!
کاملا درسته بعد هم میگه سایت فلان با یک عدد سرور مجازی رم 256:71: و بیش از 2585 مشتری به فروش میرسد


مطمنا کسانی که کار با کیفیت ارائه میدن، مشتری دائمی دارند.



این یعنی حرف حساب
مشتری برات مشتری میاره اگه کارت درست و کیفیتت بالا باشه

kamkar
January 30th, 2012, 12:23
یک مورد دیگه در کنترل پروژه هست (که این موضوع حتما و حتما در پروژه های عمرانی که من باهاش درگیر بودم و با مبالغی در حد 400 میلیارد کار میکنند هست) اینه که باید طبق برنامه پیش رفت.
مثلا تعیین میکنند که در دو سال آینده بتن ریزی طبقه 15 ام باید تموم شده باشه. اگر این اتفاق نیفته خودشون به مشکل میخورن و حتی با مدیر پیمان دچار مشکل میشن...چرا؟
هر لحظه دیر کرد در تاخیر در یک پروژه کوچیک باعث تاخیر در پروژه های بزرگ بعدی میشه (منظورم ریز پروژه است.) باعث میشه کار بیشتر طول بکشه، در نتیجه فروش و پیش فروش به تاخیر بیفته، در نتیجه منابع مالی برای ادامه کار تامین نشه، و حقوق کارمندان باید مرتب هر ماه داده بشه که با هرماه تاخیر پول بیشتری از دست میره!
در یک شرکت هم همینطوره، فقط چون حجم کارها کوچیک تره معمولا مورد توجه قرار نمیگیره...

شما در سایت درج کنید در فلان تاریخ این کارو میکنیم، در یک ماه بعدش سرور قوی تر خریداری خواهد شد تا کیفیت حفظ بشه، در 3 ماه بعد سرورهای ویندوز راه اندازی خواهد شد، جلوی هر کدوم که به موقع انجام شد یک تیک بزنید. اگر در تاریخ مناسب انجام شده باشه و مشتری یک ماه بعد بیاد و زمان بندی رو ببینه، چک هم بکنه که الان اون سرور اعلام شده وجود داره کلی حال میکنه، حتی نیاز به تایید افراد غریبه نیست. خودتون، خودتون رو تایید کردید.
از طرفی باعث میشه کارها بهتر و با برنامه پیش بره.

در شرکنی که بودم، هر هفته جلسه تشکیل میشد، به هر نفر وظایفی محول میشد، یکی 10 تا، یکی 15 تا...
اونجا چک میشد که آیا این کار به موقع انجام شده؟ اگر نه، مسئولش کی بوده؟ مقصر کی بوده؟ (کی بد پشتیبانی کرده مثلا) بعد اون ماه جریمه میشد.
از طرفی، کی تونسته بیشترین تعداد مسئولیت هاشو انجام بده (معمولا همه مسئولیت های یک نفر انجام نمیشد.) اون تشویق میشد. (جاتون خالی، سکه میدادن!!)

یک نکته دیگه بود: هر کارمند یک مسئول و رئیس بخش داشت، اگر کارمند انجام نمیداد مدیر بخش هم جریمه میشد!!! چون کارمند زیر نظر اون بوده و وظایف اون کارمند وظایف این هم بوده!
اون موقع سکه انقدر گرون نبود، ولی باز میخواستن بگیرن همه :d کسی هم نمیخواست از حقوقش کم بشه و زن و بچه اش بیفتن به جونش! به خاطر همین کارها خیلی عالی پیش میرفت.

nimo0ol
January 30th, 2012, 13:09
اگر نکات دیگه هم هست بقیه اضافه کنند. این مقاله به علت این که در یک سایت بازاریابی بوده مقاله کاملی نیست.

برای من پشتیبانی، بک آپ گیری مرتب، ارائه دلیل های واهی برای مشکلاتشون و از همه مهم تر خر کردن مشتری (مثل فضای نامحدود!!!) مهمه...

پشتیبانی ، بک آپ گیری ، آپ تایم و ....
اینا همشون در مورد دوم مقاله (یعنی سرویس دهی) گنجانده میشه!
نویسنده فقط نخواسته همه چیز رو مثال بزنه و فقط به چند مثال عمومی تر بسنده کرده.

kamkar
January 30th, 2012, 13:28
روش های دیگه ای هم هست که از اینهایی که گفتم کارآمد تره... اما خودتون فکر کنید ببینید چی کار میشه کرد، نمیخوام همه رو من بگم. شاید این کارا به ذهن خودتون رسیده باشه، یا حتی کارهای جدید و بهتر بشه انجام داد.
سایت های انگلیسی بازاریابی هم معمولاً چیزهای خیلی خوبی دارند.

apple.host
January 30th, 2012, 13:33
اول کیفیت سرور و آپتایم بعد پشتیبانی بعدا قیمت باید ملاک باشه.