نوکیا گزارش توسعه پایدار خود در سال 2010 را منتشر کرد. این گزارش شامل اطلاعات، حقایق، نمودارها و مثال‌هایی از مسئولیت‌های سازمانی و فعالیت‌های زیست‌محیطی نوکیا در مدیریت عملکردها و توسعه راهکارهای موبایل می‌شود.
استراتژی توسعه پایدار نوکیا به این دلیل طراحی شده است که مناسب‌ترین و مربوط‌‌ترین حوزه‌ها را به تجارت نوکیا و تمام گروه‌های مرتبط پوشش دهد. این گزارش هفت حوزه از چالش‌های جهانی را که در آن نوکیا به عنوان بخشی از راهکار، نقش مهمی بازی کرده توصیف می‌کند. این حوزه‌ها توسعه اقتصادی، استخدام، تغییرات اقلیمی و مصرف انرژی، سلامت، اصول اخلاق، آموزش و استفاده از منابع و نگهداری از طبیعت را دربرمی‌گیرد. در این گزارش نوکیا استراتژی‌ها و دستاوردهایش را تحت هر کدام از این حوزه‌ها مطرح می‌کند.
استفان الوپ، مدیر ارشد اجرایی نوکیا، در این گزارش گفت: «توسعه پایدار در هر کاری که ما در نوکیا انجام می‌دهیم وجود دارد. از روش اجرا گرفته تا طراحی محصولات و ارائه خدمات. ما بر این باوریم که با ایجاد ارتباط 1.3 میلیارد نفر در سراسر جهان با استفاده از گوشی‌های نوکیا و در نتیجه توسعه پایدار برای نوکیا نوعی گرایش موقت به حساب نمی‌آید، بلکه راهی برای هدایت تجارت است. یعنی تشویق رشد پایدار، پشتیبانی از جوامع پایدار و ایجاد انتخاب پایدار برای کاربران.»
نوکیا از سال 2002 گزارش مسئولیت‌های سازمانی خود را منتشر و گزارش‌های فعالیت‌های زیست‌محیطی را از سال 1999 ارائه داده است. اطلاعات اصلی در مورد توسعه پایدار نوکیا در گزارش سالانه‌ نوکیا در Form 20-F در مارس 2011 منتشر شد.
برای اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید گزارش کامل را از لینک Nokia - Sustainability Report 2010 - Reporting - Corporate responsibility دریافت کنید.