نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: اختصاص نام دامنه بر روی سرور خانگی

  1. #1
    عضو دائم
    تاریخ عضویت
    Jan 2009
    محل سکونت
    یزد
    نوشته ها
    2,773
    تشکر تشکر کرده 
    914
    تشکر تشکر شده 
    2,780
    تشکر شده در
    1,757 پست

    پیش فرض اختصاص نام دامنه بر روی سرور خانگی

    چطور یک نام دامنه را به وب سرور خود اختصاص دهیم؟؟

    سئوالی که قبل از سئوال بالا بایستی از خودمان بپرسیم این است که چرا می خواهیم یک نام دامنه یا همان domain را اصلا به وب سرور خانگی مان متصل کنیم؟ شاید مثلا شما بخواهید یک وبلاگ راه اندازی کنید و تمایل دارید آن را روی سرور شخصی خودتان میزبانی کنید. شاید بخواهید یک وب سایت شخصی روی وب سرور شخصی خودتان داشته باشید و در آن به معرفی خودتان و کسب و کارتان بپردازید و یا اصلا شاید شماره ی IP کامپیوتر شما متغیر است و این سبب می شود دسترسی به سرور شما از جانب دیگران با مشکل مواجه شود.

    یک سرویس داینامیک DNS به صورت دائم دیتابیسی از آی پی آدرس ها و دامین های مرتبطشان را به روز رسانی می کند. خوشبختانه سایت DynDns.com ارائه کننده ی چنین سرویسی به صورت رایگان است، شما می توانید یکی از نامهای ثبت نشده در DynDNS را که البته به صورت زیر دامنه یی از مجموعه دامنه های متعلق به این وب سایت خواهد بود را ثبت کنید (مثل xxxxx.getmyip.net) و آن را به روی وب سرور شخصی تان هدایت کنید. اگر می خواهید دامنه ی اختصاصی مثل yourdomain.com را با استفاده از این سرویس روی وب سرورتان هدایت کنید خوب واضح است که بایستی کمی سر کیسه را شل نمائید و مقداری پول خرج کنید و البته نباید مشکلات خرید از سرویسهای خارجی را هم فراموش کرد.

    اما چگونه آنچه در بالا گفتیم را انجام دهیم:

    گام اول. یک اشتراک DynDNS ثبت می کنیم.

    خیلی ساده می روید سراغ سایت DynDNS و طبق روال معمول و ضمن تائید شرایط و موافقتنامه ی استفاده از سرویس های این سایت و ارائه یک عدد آدرس ایمیل معتبر یک اشتراک 100% رایگان برای خودتان ثبت می کنید. بعد هم یک ایمیل برایتان می آید و شما بایستی با استفاده از لینک موجود در آن تقاضای درخواست ثبت اشتراکتان را تائید کنید بعد از تائید به شیوه ی مذکور اشتراک شما فعال می شود. (توضیح واضحات)

    اما از اینجا به بعد مهم است، حالا وارد اشتراک خود می شوید در ستون My Services گزینه ی Add Host Services را انتخاب می کنید، یک فرم در مقابل شما ظاهر می شود. در این فرم در مقابل Hostname یک نام که مورد نظر شما است و یک دامنه به همراه اش انتخاب می کنید، در بخش service type گزینه ی Host with IP address را تیک می زنید، در قسمت IP Address شماره آی پی فعلی وب سرورتان را وارد می کنید و بعد هم کلید Creat Host را می زنید.



    گام دوم. تنظیم وب سرور مورد نظر جهت به روز رسانی شماره آی پی در DynDNS.

    حالا وب سرور ما در DynDNS به ثبت رسیده است و مهم ترین کاری که بایستی انجام دهیم این می باشد که شرایطی را فراهم آوریم تا هر زمان شماره آی پی اش تغییر می کند DynDNS از این تغییر مطلع شود و آن را در دیتابیس خود به روز رسانی کند. این بخش از قضیه هم می تواند توسط نرم افزار رایگان کلاینت به روز رسان و یا توسط روتر خود شما انجام شود.

    آنهایی که روتر دارند خودشان به قاعده از عهده تنظیمات این بخش بر می آیند ولی کسانی که وب سرورشان مستقیم به اینترنت وصل است بایستی نرم افزار کلاینت به روز رسان DynDNS (نسخه مخصوص ویندوز) را دانلود نموده و سپس نصب کنندش و اطلاعات اشتراک DynDNS خودشان را در آن وارد نمایند، بعد از انجام این مراحل به صورت لحظه به لحظه دیتابیس DynDNS با اطلاعات مرتبط به وب سرور شما به روز خواهد شد و وب سرورتان از طریق نامه دامنه یی که قبلا در همین سایت ثبت کرده اید در دسترس خواهد بود.

    گام سوم. خوب موفق شدید، حالا نام دامنه ی تان را امتحان کنید!

    تبریک! حالا وب سرور شما جای شماره آی پی متغییر یک نام دامنه ی ثابت دارد، محض امتحان این نام دامنه را در نوار آدرس مروگر خود وارد کنید بایستی بلافاصله بتوانید ایندکس موجود روی وب سرورتان را مشاهده کنید :-).

    یکی دو نکته ی کنکوری هم بگویم! اول اینکه اگر در حین تعریف Host Service گزینه ی Enable wildcard را تیک بزنید می توانید برای دامنه تان زیر دامنه هم تعریف کنید، یعنی چی؟ یعنی مثلا من یک دامنه در DynDNS ثبت می کنم به صورت me.DynDNS.info حالا برای آن می توانم یک زیر دامنه به صورت blog.me.DynDNS.info راه اندازی کنم که هدایت شود بر روی وبلاگ بر روی وب سرور شخصی.
    دوم اگر می خواهید از دامنه ی شخصی و خاص خودتان استفاده کنید فکر کنم 25 دلار در سال خرج داشته باشد که ممکن است برای خیلی ها بسیار به صرفه و با ارزش باشد.


  2. تعداد تشکر ها ازSajad به دلیل پست مفید


  3. # ADS




     

  4. #2
    عضو دائم
    تاریخ عضویت
    Jan 2009
    محل سکونت
    یزد
    نوشته ها
    2,773
    تشکر تشکر کرده 
    914
    تشکر تشکر شده 
    2,780
    تشکر شده در
    1,757 پست

    پیش فرض پاسخ : اختصاص نام دامنه بر روی سرور خانگی

    نحوه راه اندازی سرور خانگی را از اینجا فرا بگیرید
    http://www.webhostingtalk.ir/showthr...6487#post16487


  5. تعداد تشکر ها ازSajad به دلیل پست مفید


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: March 15th, 2014, 13:33
  2. پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: December 20th, 2013, 00:54
  3. پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: December 24th, 2012, 14:16
  4. پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: December 1st, 2012, 23:49
  5. پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: June 20th, 2012, 21:23

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •