سلام.
البته سوال آخر شما (همکار محترم جناب PersianWhois) ربطی به مواردی که من ذکر می کنم ندارند و کار ایشون تا جایی که می دونم متفاوت با رویه اصلی دیتاسنتر هست.
دیتاسنتر گیگا چند نکته مشخص داره:
1. پهنای باند "بی شمار" و نه نا محدود و روش کاش این هست که شما تا 3 ترابایت رو با سرعت 100Mbps استفاده می کنید و در صورت رد شدن از اون مقدار، سرعت سرور به 10Mbps افت خواهد کرد از طرف خود شرکت و به شما اجازه مصرف زیادی نمیده.
2. سخت افزار های مورد استفاده این شرکت Desktop هستند و عملاً قدرت و کیفیت کمتری نصبت به سخت افزار های مخصوص سرور دارند و نتیجه این تفاوت در حالت مثال، در ساختن VPS باعث میشه که سرور نتونه فشار بیش از 10 VPS رو تحمل کنه در حالی که سرور مشابه که از سخت اقزار مخصوص سرور استفاده می کنه، به راحتی تا 14 VPS رو پشتیبانی می کنه و قشار زیادی بهش نمیاد (به تجربه ثابت شده)
3. همینطور مواردی مثل SPAM که شنیدم گزارش کامل داده نمیشه (که این حق مشتری هست) و در صورت برطرف نشدن مشکل در یک زمان محدود، هزینه ای به عنوان خسارت دریافت میشه در صورتی که روال دیتاسنتر های بزرگ دنیا (ThePlanet - RackSpace - Softlayer و ...) این هست که در صورت دیافت بیش از 3 گزارش در مدت 48 ساعت و اطلاع به کاربر در اولین ساعات دریافت گزارش به همراه مدرک و توضیح کامل، IP رو در اصطلاح Null Route می کنند که در عمل دسترسی به اون IP از طریق سرور شما امکان پذیر نخواهد بود و هیچ خسارتی طبق قوانین جهانی دریافت نخواهد شد.
4. روش سرویس دهی شبکه های این شرکت متفاوت هست و در عمل از روش vLAN برای مطح کردن Routing به سرور مقصد استفاده نمیشه و با توجه به چیزی که من دیدم، عملاً مثل یک شبکه خانگی هست که هر کس میتونه هر IP ای ست کنه و یک بار هم مشاهده شد که به دلیل انجام این کار (به صورت عمدی یا اتفاقی، من شخصاً مطمعن نیستم) سرور کاربر خاموش شد و خسارت حدود 40 - 50 یورو از کاربر دریافت شد تا سرور روشن بشه اگر اشتباه نکنم و این مورد از نظر من، گرفتن خسارت از مشتری به دلیل اشتباه فنی مدیر شبکه دیتاسنتر نام گزاری میشه.
*** این پاسخ، قصد هیچ توهینی به هیچ دیتاسنتری رو نداره و تنها جهت اطلاع رسانی هست و تجربه های مستقیم و غیر مستقیم شخصی.
با تشکر.