یک نمونه ترجمه ی فارسی به انگلیسی:


چکیده :
با رونق جاده ی ابریشم در اوایل اسلام، هنر سفالگری مناطق شمال و شمال شرق ایران تحت تاثیر صادرات سفالینه هایی از چین قرار گرفت. در این زمان رایج ترین شیوه ی تزیین لعاب در چین، شیوه ی "سانسای" بود. لعاب سانسای از طریق این راه بازرگانی به ایران وارد شده و مورد تقلید هنرمندان قرار گرفت. در این تکنیک که در ایران به نام لعاب پاشیده معروف شد ، ابتدا سطح سفالینه ها را با گلابه ای سفید رنگ می پوشاندند، سپس این سطح با نقطه گذاری و تاش های رنگی که از اکسید های مس، آهن و کبالت تشکیل شده بود، رنگ آمیزی می گشت. این نقاط رنگی پس از ذوب در کوره باعث ایجاد خطوط و شکل های نامنظم اما در عین حال زیبا می شد. در ایران و هم در چین این روش به تنهایی و گاه به همراه روشهای دیگر به کار می رفت. با این تفاوت که در چین انواع تکنیک نقش برجسته با سانسای همراهی می کرد . اما در ایران این تکنیک در ابتدا اگرچه با تقلید صرف از شیوه ی هنرمندان چینی و به صورت ساده انجام می گرفت اما به مرور با نوآوری هایی همراه گشت. از آن جمله می توان به استفاده همزمان از تکنیک اسگرافیتو یا نقش کنده بر روی سطح سفالینه قبل از لعاب کاری و همچین همراه شدن تک خط های کوفی به تقلید سفالینه های سامرا با این تکنیک اشاره کرد.




Abstract:
With the development of the Silk Road in Early Islam, the pottery art of Iran's north and north east regions were affected by some imports of China pottery. At this time the most common way of glaze decoration in China was a method called "sansay". Sansay glaze has found its way to Iran through this business route and Iranian artists imitated that method. In this technique which was known as sprinkled glaze, first they used to cover the surface of the pottery with white color mud or clay, then this surface was painted by punctuation and colorful Tashes that was formed of oxides of copper, iron and cobalt. After melting in a furnace, these colorful dots made irregular lines and shapes, but it was beautiful. Both in Iran and China this method alone and sometimes with other methods were used. Except that in china Sansay was accompanied by a variety of embossed motif techniques. But in Iran this technique at first was done in a simple form and by imitation of Chinese artist's methods, but gradually it became associated with some innovations. Among them we can mention the simultaneous use of Sgraffito technique or the carving on the surface of the pottery before glaze work and also accompanying of Kufic script with this technique that was imitated from Samarra pottery.