صد در صد با H+R موافقم.
هیچ سرویسی به صورت مطلق در ایران ارزش نداره. فرصتی بکنم تو ماه دیگه فضایی باز میکنم و دقیق تک به تک سرویسهای بزرگ ایرانی رو معرفی میکنم که چه افتضاحی در موضوع هاستینگ راه انداختند.
شما چند بار با جاست هاست تماس گرفتید و گفتند به ایران سرویس نمیدن؟؟؟؟؟؟ مطمئنم اون زمانی که من این سرویس را میشناختم و باهاش کار میکردم شما اصلا اسمش را هم نشنیده بودید و از اون موقع تا به حال حتی یک بار در مورد اینکه با کشوری کار نکنند حرفی زده نشده.
جناب H+R:
در مورد enom، صرفا از ایران نمیتونید دامین ثبت کنید. ولی مثل گوددی با آیپی ایران مشکل نداره. من چند دامین در اون ثبت دارم که هم محتواش فارسی و ایرانیه هم بازدید کننده هاش ایرانه. البته شرمنده نمیتونم معرفیشون کنم ولی در کل همانطور که شما فرمودید باید ir را در ایران ثبت کنند و هاستینگ را از آنجا بگیرند.
یک مورد هم برای کلیه دوستان:
همانطور که قبلا هم گفتم، من هیچ ارتباط خاصی با جاست هاست ندارم و حتی با یک محاسبه ساده میتوانید متوجه شوید که اگر حتی من برای شما ثبت کنم از نظر مالی سودی برای من نخواهد داشت. تنها دلیل باز کردن این موضوع و موضوعات مرتبط در اینجا و فضاهای دیگر صرفا این است که طی سالهایی که از سرویسهای داخلی سرویس گرفتم یا میبینم که الان دوستان دیگر سرویس میگیرند واضح دیده و میبینم که اینجا حقوق مشتریان هیچ ارزشی برای سرویس دهنده ها ندارد و هر طور تمایل دارند بدون پاسخگویی به مشتریان آنها را در فضای بسته نگه داشته اند. بعضی دوستان اعتقاد دارند مربوط به این است که به خاطر مساله زبان خیلی ها امکان برقراری ارتباط با شرکتهای خارجی را ندارند. برخی هم معتقدند به خاطر مساله پرداخت است (من با این یکی موافقترم). من از این طریق سعی داشته ام هم شرایط واقعی سرویس دهی مناسب به مشتری را برای دوستان معرفی کنم و هم حداقل مساله پرداخت را حل کنم.
تکرار میکنم این سرویس، سرویس ارزانی نیست اما به ازای پولی که پرداخت میکنید سرویس دریافت میکنید وبرای من این خیلی مهم است که همیشه از بابت سرویس دهی و ساپورت خیالم راحت باشد.
یک نمونه جالب:
در جاست هاست شما میتوانید از سرویس ساپورت با اولویت استفاده کنید که بلافاصله و با اولویت بالا با شما تماس میگیرند. در حالت معمول و بدون این سرویس هیچوقت سابقه نداشته من بیشتر از 2 ساعت معطل بمانم.
اما چند روز پیش سرویس یکی از دوستان در ایران به مشکل برخورد کرده بود و از جای خیلی معروفی هم سرویس دارد. یک درخواست پشتیبانی ارسال کردیم با وضعیت فوری که به گفته خودشان در این حالت حداکثر ظرف 12 ساعت باید جواب ما را میدادند. تقریبا 22 ساعت بعد پیغامی دریافت کردیم که درخواست شما را دیدیم و به بخش مورد نظر منتقل کردیم. بعد از حدود 33 ساعت (والبته با تکرار تماس ما) ایمیل دیگری آمد و پاسخ درخواست ما بود که اصلا ربطی به مساله نداشت. به هر صورت یک مساله خیلی ساده تقریبا 4 روز زمان برد برای حل کردن.
من یک بار در ارتباطم با لونارپیجز چنین برخوردی را دیدم البته نه به این شکل، کل ماجرا در آنجا 8 ساعت طول کشید و بعد از اعتراض من، مدیر ارشد بخش مدیریت وبشان مستقیم با من تماس گرفت و عذرخواهی کرد و ...
خودتان مقایسه کنید.
شاد باشید