-
November 21st, 2013, 13:02
#11
پاسخ : فناوری اطلاعات و اطلاعات اخیر
وزیر ارتباطات ایران در دیدار با همتای چینی خود خواستار اجرای پروژهای تحقیقاتی مشترک شد
واعظی در دیدار با وزیر ارتباطات چین خواستار شد: اجرای پروژهای تحقیقاتی مشترک با چین ایران و چین می توانند در اجرای پروژه های تحقیقاتی و سرمایه گذاری مشترک برای توسعه صنایع ICT، همکاری دوجانبه داشته باشند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر واعظی در حاشیه نمایشگاه تلکام 2013 و در ادامه جلسات با سران جامعه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای آسیا و اقیانوسیه، با وزیر صنعت و ارتباطات چین دیدار و گفتگو کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دیدار، برنامه های وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات را برای توسعه زیرساخت ها و ارایه خدمات جدید ارتباطی تشریح کرد.
وی با اشاره به ملاقات اخیر روسای جمهور دو کشور در بیشکک تصریح کرد: همکاری بین دو کشور در اجرای پروژه های تحقیقاتی و سرمایه گذاری مشترک برای توسعه صنایع ICT ، در راستای استمرار همکاریهای آتی مفید خواهد بود.
این گزارش حاکی است، وزیر صنعت و ارتباطات چین نیز در این دیدار با تاکید بر گسترش همکاریهای همه جانبه دو کشور ایران و چین به خصوص انجام پروژه های تحقیقاتی و سرمایه گذاری مشترک گفت: مواضع دولت جمهوری اسلامی ایران در خصوص حل و فصل مسائل بین المللی راهگشا است.
بر اساس این گزارش، در پایان این دیدار، دو طرف توافق کردند همکاریهای خود را در حوزه های مخابراتی ، پستی و فناوری اطلاعات در مجامع بین المللی گسترش دهند.
-
تعداد تشکر ها ازname3 به دلیل پست مفید
-
November 21st, 2013 13:02
# ADS
-
November 21st, 2013, 13:05
#12
پاسخ : فناوری اطلاعات و اطلاعات اخیر
مدیریت خدمات IT؛ نیازمند بازنگری کلی
آیا مدیریت خدمات IT در عصری که کاربران از قدرت و اختیار زیادی برخوردارند، هنوز کاربرد دارد؟
در دهه ۸۰ میلادی، دولت بریتانیا از عملکرد ضعیف بخش IT خود دلسرد شده بود. بریتانیا برای حل این مشکل، مجموعه قوانین مخصوصی را برای مدیریت IT تدوین کرد. این قوانین مشتمل بر این اصل بود که بخشهای IT به جای اینکه به سادگی مجموعهای از ماشینآلات را راهاندازی کنند، باید به همکاران خود نیز خدمات بدهند؛ خدماتی که به آنها کمک کند با استفاده از تکنولوژی اطلاعات بهرهوری کاری خود را افزایش دهند.
این قوانین، مبنای شکلگیری کتابخانه زیرساخت IT یا ITIL شد که میتوان گفت تاثیرگذارترین مجموعه اسناد در مدیریت IT بود. ITIL مبنای مدیریت خدمات IT را شکل میدهد تا IT به گونهای اداره شود که گویی یک کسبوکار مستقل است و با کاربران خود طوری رفتار میکند که گویی آنها مشتری هستند.
ITIL مبنای مدیریت خدمات IT را شکل میدهد تا IT به گونهای اداره شود که گویی یک کسبوکار مستقل است و با کاربران خود طوری رفتار میکند که گویی آنها مشتری هستند.
اما ITIL در دورهای ایجاد شد که بخش IT برای انتخاب تکنولوژی، انتصاب و مدیریت آن، تحت کنترل شرایط محیطی بود.
اگر بگوییم بخشهای IT امروز نقش کنترلکننده خود را به طور کامل از دست دادهاند و در عوض بخش کسبوکار و کاربران نهایی نسبت به ۳۰ سال گذشته استقلال بیشتری به دست آوردهاند، شاید اغراق کرده باشیم. اگر یک واحد کسبوکار اپلیکیشنهای «نرمافزار به عنوان خدمات» یا SaaS خود را انتخاب کند، کار چندان عجیبی انجام نداده است. همچنین عجیب نیست که یک کارمند در محل کار خود از گوشی هوشمند یا لپتاپ شخصی استفاده کند.
در این صورت، آیا بخش IT که در بسیاری از این موارد خدمات ارائه نمیکند، میتواند عادتهای خود را به عنوان سرویسدهنده همچنان حفظ کند؟ آیا مدیریت خدمات IT به طور کلی و ITIL به طور خاص، هنوز مناسب تلقی میشوند؟ به نظر میرسد پاسخ به این سوالات به این بستگی دارد که این دو مقوله چگونه بکار گرفته میشوند.
تعجبی ندارد که برخی از اصول و فرآیندهای پیشنهادی، در دوره زیرساختهای اتوماتیکسازی شده و دوره سیاست «خودابزاری» یا همان «ابزار خود را بیاورید» (که BYOD هم شناخته میشود و پدیدهای است که در آن کارمندان مجاز به استفاده از سختافزار و نرمافزارهای شخصی خود در محل کار هستند) معنا و تناسبی ندارند.
آن دسته از بخشهای IT که به متن قانون ITIL استناد میکنند، ممکن است تلاش کنند خود را با روشهای جدید و انعطافپذیر ارائه تکنولوژی سازگار کنند. اما از آنجایی که تکنولوژی به طور فزایندهای از منابع متنوع داخلی و خارجی ارائه میشود، اصل کار کردن برای حفظ خدمات مفید و منسجم برای کارمندان، هیچگاه متناسب نبوده است.
ITIL و ابر
ITIL در طول سالها میلیونها طرفدار پیدا کرده است و البته مخالفینی هم دارد. یکی از این مخالفین استیو چمبرز، مدیر تکنولوژی شرکت کانوپی است. این شرکت فعال در زمینه رایانش ابری، از شرکتهای تابعه شرکت فرانسوی خدمات IT ATOS است. چمبرز زمانی در بخش IT یک بانک کار میکرد و بنابراین از همان ابتدا سازمانی را تجربه کرده که در زمینه مدیریت خدمات غنی بوده است. اما هنگام کار در شرکت VMware بود که خصومت او با ITIL شکل گرفت.
او در این زمینه میگوید: «کار من این بود که مشتری را به استفاده بیشتر از مجازیسازی تشویق کنم. یکی از دلایل اصلی که آنها این کار را نمیکردند – حتی اگر هم میخواستند – این بود که رویکردی انعطافناپذیر نسبت به مدیریت خدمات وجود داشت.»
به گفته چمبرز، فرآیندهای مدیریت تغییر که بسیاری از سازمانها تحت تاثیر ITIL معرفی کرده بودند، اغلب متقاضی این بودند که همیشه یک ماشین مجازی از یک سرور فیزیکی به سرور دیگری حرکت کند و اگر این روند عملی نبود، این فرآیند را بر نوآوری ترجیح میدادند. این سازمانها در این شرایط میگویند که مجبوریم کل مدل مدیریت خدمات خود را با تکنولوژی جدید هماهنگ کنیم و برای این کار باید زمان و هزینه زیادی صرف کنیم. این یعنی آنها نمیتوانند از تغییراتی که مجازیسازی به همراه دارد، استقبال کنند. در صورتی که اگر یک محصول – درست مثل مجازیسازی - ارزش کسبوکار ثابت شدهای داشته باشد، سازگاری با آن به نفع کسبوکارها خواهد بود.
معماری ابری
چمبرز معتقد است اکنون همان اتفاق برای تکنولوژی ابری رخ داده است. او ادعا میکند که مشتریان به واسطه داشتن رویکرد مثبت نسبت به ITIL، اغلب خواستار ارائه برنامههای جزئی معماری شده از طرف خدمات ابری شرکت کانوپی هستند. البته، کسبوکارها باید نسبت به آنچه برای دادههایشان رخ میدهد محتاط باشند، اما بخشی از مزیت تکنولوژی ابری این است که بار مدیریت پیچیده زیرساخت را برطرف میکند.
چمبرز میافزاید «در تئوری، تکنولوژی ابری برای مدیران خدمات شگفتآوری ارائه میکند، چون حداقل خدماتی را به طور واقعی خریداری میکنید. اما چالشی که برای آنها وجود دارد این است که ITIL در مورد تکنولوژی ابری کمکی به شما نمیکند. انتخاب درست یک سرویسدهنده ابری، مساله بسیار سختی است و این در حالی است که ITIL در هیچ کجا هیچ رهنمودی ارائه نمیکند.»
برخلاف رویکرد منفی چمبرز نسبت به ITIL، نظر او نسبت به مدیریت خدمات مثبت است.
او در این زمینه توضیح میدهد: «یک مدیر خدمات خوب اثر تکنولوژی جدید بر خدمات را میداند، چه این اثر نوآورانه باشد و چه در راستای بهینهسازی. این مدیران همچنین از ITIL به عنوان یک ابزار استفاده میکنند. افراد کارآمدی وجود دارند که کارایی واقعی مدیریت خدمات را میدانند: تزریق ارزش به کسبوکار.»
ITIL به حرفهای شدن، کارآمدی و اثربخشی بسیاری از واحدهای IT کمک کرده است.
استفان مان، تحلیلگر سابق شرکت تحقیقاتی Forrester، برخلاف چمبرز، موضع سختی در برابر ITIL ندارد. او میگوید «ITIL به حرفهای شدن، کارآمدی و اثربخشی بسیاری از واحدهای IT کمک کرده است.»
به هر حال، به گفته او در حالی که بیشتر بخشهای IT اجزای تکنولوژی محور ITIL را به کار گرفتهاند، تعداد کمی از آنها قابلیتهایی را اجرا کردهاند که آن مدل عملیاتی IT را به ارائه خدمات واقعی تبدیل میکند. همچنین او توضیح میدهد که بخشهای IT عمدتا مدیریت ضمنی انجام میدهند و مدیریت را به خوبی تغییر میدهند. این بخشها مدیریت پیکربندی و مدیریت خدمات را شروع کردند، اما به دلیل مشکل بودن این حوزهها، از ادامه آن دست کشیدند.»
به هر حال، تعداد کمی از سازمانها از نظریههای ITIL برای مدیریت خدمات، مدیریت عرضهکننده، مدیریت مالی IT یا مدیریت رابطه کسبوکار استفاده کردهاند. استفانمان میگوید «اگر بیشتر از ۱۰ درصد سازمانها به آن سطح از بلوغ برسند، من متحیر خواهم شد.»
به هر حال، این قابلیتها هستند که همانند روابط عرضهکننده، سطوح خدمات و بودجه به عنوان تواناییهای هستهای ظهور میکنند و تبدیل به اهرمهایی میشوند که بخش IT از طریق آن خدمات ارائه شده به کارمندان را مدیریت میکند. مان میگوید «چیزهایی که از بین میروند، همانهایی هستند که برای تکنولوژی ابری، BYOD، رسانههای اجتماعی و شاید حتی تجزیه و تحلیل و دادههای بزرگ به آنها نیاز داریم.»
بنابراین، اگر آنها تا این حد به ITIL مدیون هستند، چرا اکثریت بخشهای IT نمیتوانند این قابلیتهای حیاتی را بکارگیرند؟ به عقیده مان، مشکل، هدف کار است؛ اینکه مسوولین IT به اجرای تکنولوژی فکر میکنند، نه اختیار انسان.
مان میگوید: «مثال BYOD را در نظر بگیرید. بخشهای IT راضیتر از آن هستند که در مورد مسایلی مانند امنیت، مدیریت ابزار و انتخاب ابزار گفتوگو کنند. آنها به تامین ابزارهای مورد نیاز کارمندان بسنده میکنند. اگر هم یک نکته وجود داشته باشد که در مورد آن بتوانید با افراد فعال در بخش IT گفتوگو کنید، مطمئنا در مورد ابزار موبایل یا زیرساخت پشتیبانی و تکنولوژی ابری نیست، بلکه در حقیقت در مورد این است که به کارمندان یا مشتری اجازه داده شود تا آنها به IT یا خدمات کسبوکار دسترسی بیابند. آنها کاملا از این موضوع غافل هستند. میتوان گفت، متاسفانه این یکی از بزرگترین ایرادات موجود در مدیریت خدمات IT است.»
در حالی که چمبرز معتقد است اجرای بیش از حد متعهدانه ITIL مشکلزا خواهد بود،مان میگوید بخشهای IT عناصر آسانتری که دگرگونپذیری کمتری دارند را گلچین کردهاند. اما هر دو آنها بر روی یک اصل توافق دارند: اینکه علت بقای بخش IT باید ارائه خدمات به کسبوکار باشد، نه تایید و یا ایراد گرفتن از تکنولوژی. این همان دلیلی است که ITIL از همان ابتدا برای آن طراحی شده بود.
-
تعداد تشکر ها ازname3 به دلیل پست مفید
-
November 21st, 2013, 13:07
#13
پاسخ : فناوری اطلاعات و اطلاعات اخیر
SSL گوگل برای پشتیبانی از استاندارد 2048 بیتی ارتقا یافت
شرکت گوگل سرانجام موفق شد فرآیند ارتقا تمامی مجوزهای SSL خود را به پایان برساند امکان پشتیبانی با کیفیت 2048-bit RSA را فراهم آورد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناروی اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در حالی که گوگل از قبل اعلام کرده بود این فرآیند بهروزرسانی را پایان 2013 به اتمام میرساند، هماکنون موفق شد پیش از موعد آن را تمام کند.
شرکت گوگل در این خصوص توضیح داد که استاندارد 1024-bit RSA هم اکنون به صورت گسترده در صنعت فناوری مورد استفاده قرار میگیرد و این هم اکنون بسیار خوشحال است که توانایی خود را برای پشتیبانی از استانداردهای باکیفیتتر افزایش داده است.
شرکت گوگل در بیانیه خود همچنین اظهار داشت که ماژولهای موجود برای امنیت سختافزاری(HSM) را که از استاندارد قدیمی 1024-bit پشتیبانی میکردند کنار گذاشته است و با لغو تمام مجوزهای قبلی و ارایه مجوزهای جدید، امکان میدهد سیستم Internet Authority G2 خدمات خود را مبتنی بر استاندارد 2048-bit برای تمامی سایتهای گوگل ارایه دهد.
-
تعداد تشکر ها ازname3 به دلیل پست مفید
-
November 21st, 2013, 13:09
#14
پاسخ : فناوری اطلاعات و اطلاعات اخیر
تاکید مدیرعامل یاهو بر در اختیار گرفتن گروههای تخصصی کاری
"ماریسا مایر"( Marissa Mayer) مدیرعامل شرکت یاهو در کنفرانس Dreamforce که در سانفرانسیسکو آمریکا برگزار شده بود حضور یافت و با "مارک بنیوف"( Marc Benioff) به عنوان مدیرعامل شرکت تولیدکننده ابزارهای سازمانی Salesforce مذاکراتی را انجام داد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناروی اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در طول این گفتوگوها که چند ساعتی به طول انجامید، مایر پیرامون تجربیاتش در مورد گروههای همکاری صحبت کرد و اظهار داشت که این گروهها میتوانند در فرآیند طراحی و تولید محصول تاثیرات فراوان برجا بگذارند و توان کارمندان خود را تا چندین برابر افزایش میدهند.
در مقابل، بنیوف هم توضیحاتی را در مورد صحبتهای مایر داد و اعلام کرد که او و کارمندانش از طرحهای مدیرعامل یاهو استقبال میکنند.
مایر در ادامه اظهار داشت که ما هماکنون در یک جامعه جهانی زندگی میکنیم و محصولاتی که در این فضا تولید میشوند، توسط همه مردم در سراسر جهان مورد استفاده قرار میگیرند و بر این اساس، او قصد دارد مذاکرات و گفتوگوهایی را با مدیران شرکتهای بزرگ انجام دهد تا از شرایط و استراتژیهای آنها برای پیشرفت هرچه بیشتر در این زمینه را مطلع شود.
مایر توضیح داد که هماکنون در مورد کاربران خود دو عامل اصلی را میداند که آن هم ابزارهای کاربردی و در اختیار گرفتن گروههای ویژه برای پشتیبانی از ابزارها است که این دو مسئله میتواند میزان رضایتمندی کاربران را افزایش دهد. در این فرآیند گروههای تخصصی درمیابند که یک کاربر چگونه برای خرید کالا روی اینترنت تصمیم می گیرد و سرویسهای مربوطه چگونه به نیاز او پاسخ میدهند
-
تعداد تشکر ها ازname3 به دلیل پست مفید
-
November 21st, 2013, 13:10
#15
پاسخ : فناوری اطلاعات و اطلاعات اخیر
پرداخت صورتحساب رستوران با آیفون ممکن شد
مرکز پشتیبانی از پلتفورم Dash مخصوص پرداختهای موبایلی در رستورانها، کافیشاپها و بارها نسخه ویژه این محصول مخصوص ابزار iOS را ارایه کرد از این پس از صاحبان گوشی هوشمند آیفون و رایانه لوحی iPad اپل بتوانند صورتحسابهای خود را بدون صحبت با گارستن و درخواست صورتحساب از او، با دستگاه الکترونیکی شخصی بهراحتی پرداخت کنند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناروی اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این ابزار هماکنون با 25 رستوران در شهر نیویورک سازگار شده است و شرکت سازنده میگوید که به صورت هفتگی تعداد مراکزی که از آن پشتیبانی میکنند افزایش میابد. شرکت Dash همچنین اعلام کرد که تاکنون بیش از 50 رستوران آمریکایی برای حضور در این پلتفورم موبایلی درخواست خود را اعلام کردهاند.
آنچه که صاحبان دستگاههای موبایلی اپل باید انجام دهند این است که پس از نصب ابزار یاد شده، اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد آن کنند تا این ابزار به صورت خودکار مابقی کارها را به تنهایی انجام دهند و صورت حساب شما را در هر یک از رستورانهای طرف قرارداد به صورت خودکار بپردازد.
ابزار جدید شرکت Dash به گونهای طراحی شده است که میتواند لیست مربوط به چند صورتحساب مجزا را نیز محاسبه کند. این ابزار همچنین به صورت کامل با پایانههای POS در رستورانها سازگار شده است و کاربران میتوانند از فرآیند سفارش غذا گرفته تا پرداخت صورتحساب را با آن انجام دهند.
-
تعداد تشکر ها ازname3 به دلیل پست مفید
-
November 21st, 2013, 13:14
#16
پاسخ : فناوری اطلاعات و اطلاعات اخیر
طرحهای گسترده گوگل برای پشتیبانی از ابزارهای متنباز
گوگل Patch Reward Program را به نحوی گسترش داد تا از این پس تعداد بیشتری از نرمافزارهای متنباز بتوانند از آن پشتیبانی کنند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناروی اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، از جمله ابزارهایی که از این پس قادر به پشتیبانی از طرح یاد شده گوگل هستند میتوان به Android Open Source Project اشاره کرد که تا کنون امکان استفاده از آن وجود نداشت.
گوگل ماه گذشته عرضه مشوقهای مالی خود را بین 500 تا 3133 دلار آغاز کرد تا بر این اساس هر شرکتی که حفرههای امنیتی و اشکالات سیستم OSS گوگل را برطرف کند، بتواند به این مبلغ دست یابد. گوگل در آن زمان توضیح داد که این برنامه را بهتدریج گسترش میدهد و طرحهای دیگری در دست دارد که در کنار آن ارایه میکند.
هم اکنون کمتر از 6 هفته از آن زمان گذشته و شرکت گوگل در این فاصله زمانی کوتاه ابزارهای زیر را در این زمینه ارایه کرده است:
تمامی ابزارهای متنباز در خدمات سیستمعامل اندروید: Android Open Source Project
استفاده از سرورهای اینترنتی به صورت گسترده: Apache httpd، lighttpd، nginx
سرویسهای عمومی عرضه کننده پست الکترونیکی: Sendmail، Postfix، Exim، Dovecot
شبکه شخصی مجازی: Open***
زمانبندی شبکه: University of Delaware NTPD
طبقهبندیهای جدید در هستههای افزوده شده: Mozilla NSS، libxml2
ابزار امنیتی ارتقا یافته Toolchain مخصوص GCC: binutils، llvm
باید توجه داشت که این سیستمهای جدید به 5 طرح قبلی گوگل افزوده میشوند که در ماه اکتبر عرضه شدند. این 5 طرح شامل موارد زیر بودند:
خدمات مربوط به هسته زیرساختهای شبکهای: OpenSSH، BIND، ISC DHCP
سیستم تجزیه کنند هسته زیرساختهای تصویری: libjpeg، libjpeg-turbo، libpng، giflib
بنیادهای متنباز مربوط به Google Chrome: Chromium، Blink
دیگر سیستمهای طبقهبندی با اثرگذاری بالا: OpenSSL، zlib
سیستمهای امنیتی حیاتی که معمولا به عنوان اجزای تشکیل دهنده در Linux kernel مورد استفاده قرار می گیرند(از جمله KVM)
-
تعداد تشکر ها ازname3 به دلیل پست مفید
-
November 21st, 2013, 13:15
#17
پاسخ : فناوری اطلاعات و اطلاعات اخیر
شارژر بیسیم گوگل عرضه شد
گوگل شارژر بیسیم جدید برای آخرین مدل از سری گوشیهای هوشمند Nexus را با نام Nexus Wireless Charger وارد آمریکا و کانادا کرد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناروی اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این ابزار الکترونیکی جدید که با رایانه لوحی Nexus 7، گوشی هوشمند Nexus 4 و گوشی هوشمند Nexus 5 سازگاری دارد، در کشور آمریکا با قیمت 50 دلار آمریکا و در کانادا با قیمت 50 دلار کانادا فروخته میشود و خرید آن از طریق فروشگاه اینترنتی Google Play نیز ممکن شده است.
شرکت گوگل همچنین به صورت همزمان گوشی هوشمند Nexus 5 را وارد کشورهای هنگ کنگ و هند کرد تا ساکنان این مناطق هم بتوانند این محصول تازهوارد را خریداری کنند.
البته باید توجه داشت که متاسفانه شرکت گوگل هنوز به طور دقیق توضیح نداده است که شارژر بیسیم آن از چه زمانی به دست کاربران در دیگر کشورهای جهانی میرسد.
-
تعداد تشکر ها ازname3 به دلیل پست مفید
-
November 21st, 2013, 13:33
#18
پاسخ : فناوری اطلاعات و اطلاعات اخیر
تهدید نینتندو به بمبگذاری ، توسط مردی ژاپنی!
فردی در ژاپن، دو تن از اعضای بلندپایه نینتندو را مورد تهدید قرار داده است. وی به آنها گفته که قصد دارد با بمب به زندگیشان پایان دهد!
هنوز کسی نمیداند که چرا این مرد ۲۵ ساله چنین قصدی داشته است. بنا به گزارش یک آژانس خبری محلی، این فرد چندین نامه تهدیدآمیز به کارمندان نینتندو نوشته و در آن به این موضوع اشاره کرده که آنها دیر یا زود کشته خواهند شد. وی در ادامه نامه خود گفته است که به زودی بمبهایی را در مقر نینتندو کار خواهد گذاشت تا این ساختمان را منفجر کند و شرکت ورشکسته شود.
امروز این مرد بازداشت شد و در بازجوییهای انجام شده، فرستادن نامههای تهدیدآمیز را تایید نمود. بسیاری از کاربران نینتندو از روندی که این کمپانی در پیش گرفته ناراضی هستند. شاید این مرد ژاپنی هم یکی از همان ناراضیان باشد و مثلا به خاطر طراحی ضعیف نسخه جدید بازی Pokemon از این شرکت عصبانی بوده، یا شاید هم دلیل خشمش عدم ارائه ویژگیهای عالی نسخههای جدید PS4 و Xbox One در کنسول اخیر نینتندو، یعنی Wii U بوده است!
به هر حال هنوز دلیل واقعی این تهدیدات مشخص نیست، ولی اگر حدس ما درست باشد و سایر کاربران نینتندو هم تا این حد خشمگین باشند، این کمپانی پیش از آن که به رقابت با سونی و مایکروسافت بیاندیشد، باید به فکر تمهیدات امنیتی جدید برای کارمندانش باشد!!!
ویرایش توسط name3 : November 21st, 2013 در ساعت 13:40
-
تعداد تشکر ها ازname3 به دلیل پست مفید
-
November 21st, 2013, 13:45
#19
پاسخ : فناوری اطلاعات و اطلاعات اخیر
50 هزار یا 800 هزار؟ کدامیک آمار صحیح فروش ساعت هوشمند Galaxy Gear است؟

روز گذشته آمار غیر رسمی از میزان فروش ساعت هوشمند سامسونگ منتشر گردید و به عدد 50 هزار دستگاه اشاره شد، اما این کمپانی کرهای کمی بعد این آمار را اشتباه خواند و اعلام کرد که 800 هزار دستگاه از ساعت هوشمند خود را به فروش رسانده است؛ با این وجود به نظر میرسد آماری که سامسونگ در اختیار رسانهها قرار داده، آمار فروش واقعی Galaxy Gear نبوده است.
روز گذشته یک رسانه کرهای اعلام نمود که میزان فروش و محبوبیت Galaxy Gear بسیار پایین بوده و سامسونگ تنها 50,000 دستگاه از آن را به فروش رسانده است. چند ساعت بعد، سامسونگ مصاحبهای را با رویترز برگزار نمود و ادعا کرد که 800,000 دستگاه از این ساعت به فروش رسیده است.
حال به نظر میرسد که سامسونگ در مصاحبه خود با رویترز چندان صادق نبوده است.
Yonap گزارش کرده که آمار 800 هزار دستگاه مربوط به توزیع این محصول به نمایندگان فروش محصولات سامسونگ بوده است و با آنچه که به مصرف کننده فروخته شده است فاصله بسیار دارد. وب سایت The Verge نیز این موضوع را تایید نموده است و گفته است این آمار مربوط به میزان عرضه محصول بوده است نه میزان فروش آن.
معمولا اکثر تولیدکنندگان تنها میزان عرضه شده محصول خود را بیان می کنند و کمتر از عبارت میزان فروش استفاده می کنند، اما سامسونگ این دو اصطلاح را یکی کرده و آمار عرضه را به عنوان آمار فروش بیان کرده است.
با این شرایط بعید به نظر میرسد روزی آمار رسمی از میزان فروش حقیقی Galaxy Gear منتشر گردد.
ویرایش توسط name3 : November 21st, 2013 در ساعت 14:08
-
تعداد تشکر ها ازname3 به دلیل پست مفید
-
November 21st, 2013, 13:51
#20
پاسخ : فناوری اطلاعات و اطلاعات اخیر
Snapchat فیسبوک را در میزان تصاویر آپلود شده، پشت سر گذاشت

کاربران Snapchat در حال گذر از کاربران شبکهی اجتماعی فیسبوک در آپلود کردن تصاویر هستند چراکه روزانه در حدود 400 میلیون تصویر و ویدئو را بهاشتراک میگذارند. سخنگوی Snapchat دیروز اعلام کرد که این سایت روزانه پذیرای 400 میلیون اسنپ است در حالی که کاربران فیسبوک روزانه در حدود 350 میلیون تصویر را آپلود کرده و بهاشتراک میگذارند.
شاید مقایسهی این دو سرویس و حجم تصاویر بهاشتراک گذاشته شده توسط آنها آنچنان صحیح نباشد، چرا که 400 میلیون تصویر اعلام شده توسط Snapchat شامل ویدئو و عکس می شود. اما احتمالا در صورت مقایسهی عکسها نیز، Snapchat با اختلاف کمتری جایگاه نخست را به خود اختصاص میدهد.
Snapchat سرویس بارگذاری ویدئوی خود را تا دی ماه سال گذشته ارائه نکرده بود. هماکنون نیز خاصیت ناپدید شدن تصاویر پس از مشاهده در Snapchat اصلیترین ویژگی این سرویس است. همچنین تعداد کاربران Snapchat نیز کمتر از فیسبوک هستند. اینستاگرام نیز روزانه پذیرای 55 میلیون تصویر آپلود شده توسط کاربران خود است.
شهریور ماه گذشته، ایوان اشپیگل، موسس Snapchat اعلام کرد که کاربران روزانه 350 میلیون تصویر را در این وبسایت آپلود میکنند. این میزان شاهد افزایش 150 میلیونی پس از مرداد ماه است.
ویرایش توسط name3 : November 21st, 2013 در ساعت 14:09
-
تعداد تشکر ها ازname3 به دلیل پست مفید