نمایش نتایج: از شماره 1 تا 8 , از مجموع 8

موضوع: راهنمایی برای خرید پرینتر 4 کاره

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #2
    عضو انجمن Mohsen آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2009
    نوشته ها
    340
    تشکر تشکر کرده 
    281
    تشکر تشکر شده 
    741
    تشکر شده در
    324 پست

    پیش فرض پاسخ : راهنمایی برای خرید پرینتر 4 کاره

    سلام
    بر خلاف تاپیک‌های قبلی در خصوص پرینتر و همچنین گفتگویی که با هم داشتیم در خصوص پرینتر الان پیشنهاد می‌کنم که hp نخرید! با توجه به تحریم‌های جدید اعمال شده از طرف hp ، مشخص نیست که در آینده نزدیک و وقتی که به قطعات جانبی نیاز پیدا می‌کنید بتونید اونها رو با قیمت معقول تهیه کنید. هر چند هنوز هم hp برندی نیست که واردکنندگانش از حمایت اون دست بردارند اما یکی از برزگترین اون ها این کار رو کرده (شرکت بازرگاني تيوا افزار) و به سمت سامسونگ رفته! در حال حاضر بر خلاف گذشته اول سامسونگ و بعد canon توصیه میشه!

    ---------- Post added at 11:26 PM ---------- Previous post was at 11:21 PM ----------

    اینم متن مصاحبه با مدیر شکرت مذکور از هفته نامه عصر ارتباط:

    بازار تمرکز خود را بر عرضه پرينترهاي سامسونگ افزايش مي دهد، خداحافظي با hp
    سرويس گزارش- کوچ کردن یکی از توزیع کنندگان سنتی hp به ماشین های اداری سامسونگ از آغاز فصل جدیدی در مشکلات این غول آمریکایی پرده برداشت.
    به گزارش عصر ارتباط، مدير عامل شرکت بازرگاني تيوا افزار- به عنوان تنها توزيع‌کننده پرينترهاي سامسونگ- در مراسمی که به مناسبت آغاز فعالیت شرکتش روی محصولات اداری سامسونگ برگزار شد، با اعلام اين مطلب و با اشاره به سهم جهاني اين برند در سال گذشته، گفت: سامسونگ با کسب سهم 34 درصد در رتبه اول، hp با سهم 31 درصد در مقام دوم و کانن با اختصاص 14 درصد از بازار جهاني انواع پرينترها قرار گرفتند.
    احسان مطوري که در نخستين سمينار سالانه اين شرکت سخن مي‌گفت، مهم‌ترين عامل گرایش تيوا افزار از اچ‌پي به سامسونگ را تحريم hp نسبت به پخش و فروش محصولاتش در ايران خواند و ادامه داد: علاوه بر اين‌که hp در اوايل سال 2009 تمامي نمايندگان خود براي فروش و توزيع در کشور را تحريم کرد، نداشتن ثبات قيمت پرينترهاي اين برند و زير فروشي‌هاي متعدد در بازار فعلي آن، باعث شد که توسعه بازار اين برند را متوقف کنيم.
    او پراکندگي و پايين بودن قيمت نسبي پرينترهاي hp نسبت به قيمت اصلي در امارات و بازار جهاني را عامل بي‌ثباتي محصولات اين برند در کشور دانست و افزود: با وجود اين‌که شعار hp همواره حمايت از نمايندگان محلي خود بوده اما بدقولي و ارايه ندادن خدمات پس از فروش متمرکز از سوي اين شرکت باعث شد که فو*** خود بر بازار پرينترهاي اين برند را کاهش دهيم.
    مطوري همچنين به رويکرد مخالف در مقابل سياست‌هاي آتي hp در سال 2010 اشاره کرد و گفت: برنامه جديد hp که در سال 2009 آن را تشريح کرد بر مبناي افزايش محصولات سطح پيشرفته و کاهش توليد کالاهاي سطح پايين در بازار استوار است و ما تصور مي‌کنيم با در نظر گرفتن مشکلات مربوط به قيمت محصولات hp در کشور نتوانيم تجارت سود‌زایی در حوزه اين برند داشته باشيم.
    او به رشد سهام hp در بازار کشور از کانال تيوا افزار در طي سال‌هاي 2006 تا 2008 اشاره کرد و افزود: پيش از دردسرهاي مربوط به تحريم رسمي، ما توانستيم در سال 2007 تا 27 درصد و در سال 2008 تا 42 درصد سهم خود را در بازار داخلي محصولات hp افزايش دهيم، به همين دليل در سال 2008 به عنوان دومين پخش‌کننده بزرگ اين برند در منطقه شناخته شديم.
    مدير عامل شرکت بازرگاني تيوا افزار با بيان اين‌که رشد سريع سامسونگ در بازار پرينترها در طي دو سال اخير، اين شرکت را براي نمايندگي پرينترهاي سامسونگ ترغيب کرد، ادامه داد: در سال 87 ما تنها 139 عدد پرينتر سامسونگ را به فروش رسانديم، چرا که تمرکز ما روی حرکت در کانال hp در بازار بود، اما درسال 88 با استناد بر اين‌که بازار پرينترهاي داخلي به سمت سامسونگ مي‌رود، روي محصولات اين برند کره‌اي سرمايه‌گذاري کرديم.

    غول‌ها در بوته آزمايش
    مطوري همچنين براي اثبات دلايل سرمايه‌گذاري اين شرکت بر پرينترهاي سامسونگ، به مقايسه مشخصات فني پرينترهاي hp با مدل‌هاي مشابه سامسونگ پرداخت. او در خلال صحبت‌هايش به شباهت ريشه‌اي و خانوادگي محصولات سامسونگ اشاره کرد و گفت: تفکرات ريشه‌اي سامسونگ در مقابل ساير رقبا باعث مي‌شود که محصولات اين برند با يک شباهت خانوادگي شناخته شوند.
    مدير عامل شرکت تيوا افزار، يکي از مهم‌ترين دلايل پرفروش‌‌ بودن پرينترهاي سامسونگ را طراحي متفاوت و سرعت چاپ بالاتر اين محصولات در مقابل hp خواند و اضافه کرد: نکته‌اي که باعث مي‌شود سهم جهاني پرينترهاي سامسونگ در بازار افزايش يابد، پيشرفت تکنولوژي پرينترهاي اين شرکت در هر سال است؛ در صورتي‌که hp طبق سياستش هر سه سال يکبار تکنولوژي به کار رفته در محصولات خود را ارتقا مي‌دهد.

    از گارانتي قطعه تا خدمات پرينتر
    همچنين در بخش ديگري از این گردهمايي، محمد رضا يادگاري- رييس هيات مديره تيوا افزار- با اشاره به سابقه فعاليت اين شرکت روی حوزه قطعه در بازار رضا و گسترش آن به سمت بازار ماشين‌هاي اداري گفت: تجربه اوليه ما در بازار قطعات اصلي مانند رم و سي‌پي‌يو‌ بود که به صورت انحصاري روي رم‌هاي پاناسونيک کار مي‌کرديم و همان زمان براي اولين بار گارانتي قطعاتي همچون رم را در بازار ارايه داديم.
    يادگاري در خصوص فعاليت تيوا افزار روي مادربوردها و قطعات گيگابايت افزود: قبل از آواژنگ ما مادربوردهاي گيگابايت را وارد بازار کرديم و مدتی روي اين محصولات به صورت انحصاري کار کرديم. اين در حالي بود که به موازات فعاليت در بازار قطعه، روي تجهيزات شبکه نيز تمرکز لازم را داشتيم.
    رييس هيات مديره تيوا افزار با اشاره به تغيير روند فعاليت اين شرکت در سال 84، ادامه داد: در اين سال با در نظر گرفتن منفي شدن رقابت در بازار قطعه، به سمت عرضه و گارانتي ماشين‌هاي اداري hp رفتيم و توانستيم براي اولين بار گواهي نامه رسمي فعاليت را از دفتر منطقه‌اي hp دريافت کنيم.
    او به مزاياي ماشين‌هاي اداري سامسونگ در مقابل hp اشاره کرد و گفت: علاوه بر مساله تحريم محصولات hp به دليل اصل بودن قطعات پرينترهاي سامسونگ و بي دغدغه بودن گارانتي آن، تصميم گرفتيم محصولات سامسونگ را به عنوان کالاي اصلي خود در بازار انتخاب کنيم و تلاش ما بر اين است که تيوا افزار بتواند پس از سام الکترونيک معرف ماهيت سامسونگ در بازار داخلي باشد.

    مانور روي توليد مواد مصرفي
    در طی سخنراني مديران تيوا افزار، در حالي‌که تني چند از اعضاي خانواده سام الکترونيک و سام سرويس و به ويژه چهره‌هاي خبر ساز آن در اين گردهمايي حضور ويژه‌اي داشتند، مدير فروش پرينترهاي شرکت سام الکترونيک با اشاره به برنامه‌هاي اين شرکت در سال 2010، گفت: مهم‌ترين برنامه شرکت سام الکترونيک در سال آينده، تمرکز روي مواد مصرفي اصل پرينترهاست و اين موضوع در حالي است که طي سال 2009 در زمينه توليد مواد مصرفي 58 درصد رشد داشتيم.
    او همچنين به گسترش حوزه فروش دولتي سام الکترونيک در سال 88 اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر اين‌که قصد داريم در سال جديد اين حوزه را همچنان حفظ کنيم، برنامه ويژه‌اي هم براي ارايه محصولات در سطوح پيشرفته بازار نيز داريم. هدف ما اين است که تا ارديبهشت‌ماه تعداد کالاي سبد خود را به 33 عدد برسانيم.
    حسيني‌نيا همچنين با اشاره به فعاليت بيش از 100 نمايندگي سرويس‌دهي سامسونگ در کشور ادامه داد: سام سرويس به عنوان اولين شرکت در ارايه سرويس 90 دقيقه‌اي در محل قصد دارد تا اين خدمات را در سال آينده در هفت شهر کشور به صورت آزمايشي ارايه کند و سپس کم کم دامنه آن را به سراسر کشور نيز گسترش دهد.

    لوح
    تقريبا اواخر سال 2008 بود که تصميم مضاعفhp مبني بر تحريم هرگونه توزيع و فروش محصولات خود در بزرگ‌ترين بازار مصرفي خاورميانه، معادلات اقتصادي بسياري از فعالان بازار چاپگرها و نوت‌بوک‌هاي اين برند را بر هم زد.
    نتيجه ملموس اين رويکرد براي شرکت‌هايي که به کمک بازوهاي اماراتي خود بازار hp ايران را تغذيه مي‌کردند اين بود که به سمت برندهاي ديگر بروند اما اين موضوع هرگز نتوانست براي کانال‌هاي غير رسمي فعالhp در کشور ضرر آفرين باشد؛ چراکه هنوز هم مي‌توان نوت‌بوک‌ها و پرينترهاي اين برند را با قيمتي بسيار پايين‌تر از هزينه رسمي در هر کجاي بازار داخلي خريداري کرد.

  2. تعداد تشکر ها از Mohsen به دلیل پست مفید


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: June 21st, 2017, 17:51
  2. پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: April 17th, 2017, 17:29
  3. پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: January 30th, 2017, 12:33
  4. پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: December 10th, 2014, 12:31
  5. پاسخ ها: 39
    آخرين نوشته: March 6th, 2014, 11:43

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •